
Nur ein Versuch - Just a try
Moderator: Gamemasters
- Juliana D'cheyne
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Nur um eine Sache zu sagen. Der "Lag" dieses Kampfsystem ist mit dem Lag des normalen Servers nicht zu vergleichen.
Selbst wenn das Kampfsystem anfängt zu laggen, wird man immernoch ohne Probleme herum laufen können. Der einzige Merkliche Unterschied ist, das die Schlagrate zurück geht.
Darauf sollte geachtet werden.
Nitram
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Just to make one thing clear. The "lag" of this fighting system is not compareable with the lag of the server.
Even if the fighting system starts to lag, you will be still able to move around as usual. The only difference is that the hitting speed lowers.
You should try to look at this.
Nitram
Selbst wenn das Kampfsystem anfängt zu laggen, wird man immernoch ohne Probleme herum laufen können. Der einzige Merkliche Unterschied ist, das die Schlagrate zurück geht.
Darauf sollte geachtet werden.
Nitram
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Just to make one thing clear. The "lag" of this fighting system is not compareable with the lag of the server.
Even if the fighting system starts to lag, you will be still able to move around as usual. The only difference is that the hitting speed lowers.
You should try to look at this.
Nitram
- Juliana D'cheyne
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The problem with the speed is that monsters, can't use the new system so they use the old system.
And if two players fight each other, its the same as 2 players fight monsters at the same time. And if the attack rate of the players starts to drop and the monsters go on fighting with the old speed, it could get rather... nasty.
And if two players fight each other, its the same as 2 players fight monsters at the same time. And if the attack rate of the players starts to drop and the monsters go on fighting with the old speed, it could get rather... nasty.
- abcfantasy
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- Juliana D'cheyne
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If the old system is used for NPC's this takes away from a lot of effects of adjusting it at all, and definitely takes away from the archery advantage.abcfantasy wrote:Is it possible to know if the target is an NPC or a PC?
If so, could it be any better if the old system is used when targetting NPCs and the new system when targetting PCs?
- abcfantasy
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Es ist nicht so als würden mir die Ideen ausgehen.
Eine Idee hab ich noch und die ist jetzt aktiv. Selbe Bedingungen wie vorher. Die Geschwindigkeit sollte etwa gleich bleiben. Es ist hinzu zufügen, das im alten System aus einem mir nicht bekannten Grund, der Effekt der Schnelligkeit des Charakters abgeschalten war. Ich habe diesen nun wieder aktiviert. Es kann also sein das Charaktere mit einer niedrigen Schnelligkeit etwas langsamer werden und die mit einer hohen Schnelligkeit etwas schneller.
Ich hoffe jetzt läuft es etwas besser.
Bitte schreibt hier, wenn euch große Abweichungen der Geschwindigkeit oder Lag Effekte ( Kampfsystem lag ) auffallen.
Nitram
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Its not that I'm running out of ideas.
One idea I still have. Same conditions as before. The speed should stay more or less the same. I have to add that in the old system, the effect of the agility was disabled for a unknown reason. I enabled it again. So it could happen that characters with a low agility get a little slower and characters with a high agility get a little faster.
I hope it runs better now.
Please write here in case you recognice huge differences of the speed or effects of lag. ( the fighting system kind of lag )
Nitram

Ich hoffe jetzt läuft es etwas besser.
Bitte schreibt hier, wenn euch große Abweichungen der Geschwindigkeit oder Lag Effekte ( Kampfsystem lag ) auffallen.
Nitram
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Its not that I'm running out of ideas.

I hope it runs better now.
Please write here in case you recognice huge differences of the speed or effects of lag. ( the fighting system kind of lag )
Nitram
The difference seems about right to me, fighting with a serinjah and a round steel shield.
Though when I use some elven sword and a serinjah I found it's quite a bit slower than a serinjah now it seems.
I used to hit once with a serinjah, then both, then serinjah,..
Now I hit 2 times with a serinjah before having an attack with both swords it seems.
Strikes me kind of odd, maybe it's just me.
Though when I use some elven sword and a serinjah I found it's quite a bit slower than a serinjah now it seems.
I used to hit once with a serinjah, then both, then serinjah,..
Now I hit 2 times with a serinjah before having an attack with both swords it seems.
Strikes me kind of odd, maybe it's just me.

Just a note: The effect of agility may have made accuracy better with dual weapons for high agility players.
When you see one sword graphic while using two, it means both swords have hit the enemy. Normally when you see one sword graphic followed by another at once, means one of them missed the enemy.
Some people were confused by this.
When you see one sword graphic while using two, it means both swords have hit the enemy. Normally when you see one sword graphic followed by another at once, means one of them missed the enemy.
Some people were confused by this.
- Kevin Lightdot
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Sadly the collected test results show that its not possible to keep that system running in the sufficient way. The whole fighting system runned rather irregular since the timer i used was no real time timer.
Furthermore the server load increased alot ( around 50% more then normal ) while the fighting system runned that way. The caused server lag is not acceptable.
For that reasons I roll the fighting system back to the state before the todays updates. Sadly that it failed again. But i guess it was worth a try.
The bugs i fixed while trying around with the fighting system, did not got rolled back of cause.
Nitram
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Leider zeigen die gesammelten Testresultate, dass es nicht möglich ist, dieses System in einer geeigneten Weise laufen zu lassen. Das gesamte Kampfsystem lief sehr ungleichmäßig da die Uhr die ich verwendet habe, keine echte Uhr war.
Außerdem ist die Serverbelastung start angestiegen ( etwa 50% mehr als normal ) wärend das Kampfsystem lief. Der dadurch entstehende Server Lag ist nicht akzeptabel.
Aus diesen Gründen werde ich das Kampfsystem auf den Stand vor den Updates zurücksetzen. Es ist schade das es wieder gescheitert ist, aber ich denke es war den Versuch wert.
Die Fehler die ich gefunden habe, wärend ich mit dem Kampfsystem herumprobiert habe, werden natürlich nicht zurück gesetzt.
Nitram
Furthermore the server load increased alot ( around 50% more then normal ) while the fighting system runned that way. The caused server lag is not acceptable.
For that reasons I roll the fighting system back to the state before the todays updates. Sadly that it failed again. But i guess it was worth a try.
The bugs i fixed while trying around with the fighting system, did not got rolled back of cause.
Nitram
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Leider zeigen die gesammelten Testresultate, dass es nicht möglich ist, dieses System in einer geeigneten Weise laufen zu lassen. Das gesamte Kampfsystem lief sehr ungleichmäßig da die Uhr die ich verwendet habe, keine echte Uhr war.
Außerdem ist die Serverbelastung start angestiegen ( etwa 50% mehr als normal ) wärend das Kampfsystem lief. Der dadurch entstehende Server Lag ist nicht akzeptabel.
Aus diesen Gründen werde ich das Kampfsystem auf den Stand vor den Updates zurücksetzen. Es ist schade das es wieder gescheitert ist, aber ich denke es war den Versuch wert.
Die Fehler die ich gefunden habe, wärend ich mit dem Kampfsystem herumprobiert habe, werden natürlich nicht zurück gesetzt.
Nitram