Extend user-assigned mems. Benutzer Speichertasten erweitern
Posted: Mon May 19, 2008 8:02 pm
Proposal to extend the user-assigned memories
Deutsch weiter unten...
Well, I'm pretty new here, so feel free to tell me to STFU if I'm out of line, but I had this idea...
Talking and emoting are important parts of role-playing in Illarion, and the keyboard memories (F2-F6) useful tools for preparing text to use. But there are only 10 of them, which isn't much. And inserting text from the clipboard is fairly clumsy to use. I'd like to suggest some ways to extend the memory functions - perhaps others can improve on my ideas?
1 - Use F1 as well. Yes, I know it's the help function, but I don't imagine that experienced players have any call for that. So use it as a memory key too. If it's not assigned to anything, then it summons the help file. If it is assigned, recall the memory. Now we have 12 memories.
2 - Use Shift-(F1-F6) to switch between banks of memories. Ideally you should be able to name the banks, and have the currently-selected bank's name appear somewhere on the screen. You'd use banks for different scenarios: "Work", "Battle", "Talking", "Actions", "Campfire", etc. Then within each bank you have 6 memories which you can assign. Now we have 36 memories.
3 - A lot of the stuff I have saved are variations on something. #me smiles. #me grins. #me's eyes light up. How about being able to save multiple things to one memory, and being able to cycle through them? Either by pressing a key multiple times, or by using another key (could be F6 or perhaps NumPad+/-). If three things are saved in each memory, we now have 108 memories.
--
Reden und dramatisieren sind wichtige Teile von Illarion, und die F2-F6 Speicher sind nutzliche Werkzeuge um sich dafuer vorbereiten zu koennen. Es gibt aber nur 10 Stuck davon. Und Text mit cut'n'paste einzufuegen ist ziemlich ungeschickt. Ich schlage einiges vor um diese Funktionalitaet zu erweitern - vielleicht koentet Ihr diese Ideen noch verbessern?
1 - F1 wird auch als Speicher benutzt. Ja, ich weiss dass es als Hilfe-Funktion dient, aber keine erfahrene Spieler benutzt das, oder? Also, falls F1 gegeben ist, benutzte es so. Falls es nicht gegeben ist, dann wird das Hilfe-Dokument aufgerufen. Jetzt haben wir 12 Speicherplaetze.
2 - Umschalt-(F1-F6) wird benutzt um zwischen Speicher-Reihen zu wechseln. Idealerweise wuerde mann die Reiehen nennen koennen, und die aktuelle-ausgewaehlte Reihe irgendwo auf den Bildschirm sehen koennen. Reihen wuerden zu verschiedene Szenarien benutzt werden: "Arbeit", "Kampfen", "Reden", "Taten", "Lager", usw. Innerhalb jeden Reihe hat mann 6 frei zuteilenden Speicher. Jetzt haben wir 36 Speicherplaetze.
3 - Viele Speicherplaetze bei mir sind fuer verwandte Sachen belegt: "#me laechelt", #me grinst", "#me's Augen funkeln". Wie waere es, wenn man mehrere Sachen auf eine Taste laden koenten, und diese Sachen durchlaufen koenten? Entweder indem man die Taste mehrere mals druckt, oder indem man eine andere Taste (vielleicht F6, aber besser waere Num+/-) druckt. Mit drei Sachen gespeichert pro Taste, haben wir jetzt 108 Speicherplaetze.
Deutsch weiter unten...
Well, I'm pretty new here, so feel free to tell me to STFU if I'm out of line, but I had this idea...
Talking and emoting are important parts of role-playing in Illarion, and the keyboard memories (F2-F6) useful tools for preparing text to use. But there are only 10 of them, which isn't much. And inserting text from the clipboard is fairly clumsy to use. I'd like to suggest some ways to extend the memory functions - perhaps others can improve on my ideas?
1 - Use F1 as well. Yes, I know it's the help function, but I don't imagine that experienced players have any call for that. So use it as a memory key too. If it's not assigned to anything, then it summons the help file. If it is assigned, recall the memory. Now we have 12 memories.
2 - Use Shift-(F1-F6) to switch between banks of memories. Ideally you should be able to name the banks, and have the currently-selected bank's name appear somewhere on the screen. You'd use banks for different scenarios: "Work", "Battle", "Talking", "Actions", "Campfire", etc. Then within each bank you have 6 memories which you can assign. Now we have 36 memories.
3 - A lot of the stuff I have saved are variations on something. #me smiles. #me grins. #me's eyes light up. How about being able to save multiple things to one memory, and being able to cycle through them? Either by pressing a key multiple times, or by using another key (could be F6 or perhaps NumPad+/-). If three things are saved in each memory, we now have 108 memories.
--
Reden und dramatisieren sind wichtige Teile von Illarion, und die F2-F6 Speicher sind nutzliche Werkzeuge um sich dafuer vorbereiten zu koennen. Es gibt aber nur 10 Stuck davon. Und Text mit cut'n'paste einzufuegen ist ziemlich ungeschickt. Ich schlage einiges vor um diese Funktionalitaet zu erweitern - vielleicht koentet Ihr diese Ideen noch verbessern?
1 - F1 wird auch als Speicher benutzt. Ja, ich weiss dass es als Hilfe-Funktion dient, aber keine erfahrene Spieler benutzt das, oder? Also, falls F1 gegeben ist, benutzte es so. Falls es nicht gegeben ist, dann wird das Hilfe-Dokument aufgerufen. Jetzt haben wir 12 Speicherplaetze.
2 - Umschalt-(F1-F6) wird benutzt um zwischen Speicher-Reihen zu wechseln. Idealerweise wuerde mann die Reiehen nennen koennen, und die aktuelle-ausgewaehlte Reihe irgendwo auf den Bildschirm sehen koennen. Reihen wuerden zu verschiedene Szenarien benutzt werden: "Arbeit", "Kampfen", "Reden", "Taten", "Lager", usw. Innerhalb jeden Reihe hat mann 6 frei zuteilenden Speicher. Jetzt haben wir 36 Speicherplaetze.
3 - Viele Speicherplaetze bei mir sind fuer verwandte Sachen belegt: "#me laechelt", #me grinst", "#me's Augen funkeln". Wie waere es, wenn man mehrere Sachen auf eine Taste laden koenten, und diese Sachen durchlaufen koenten? Entweder indem man die Taste mehrere mals druckt, oder indem man eine andere Taste (vielleicht F6, aber besser waere Num+/-) druckt. Mit drei Sachen gespeichert pro Taste, haben wir jetzt 108 Speicherplaetze.