And again the loved theme: magic

Everything about Illarion that fits nowhere else. / Alles über Illarion was inhaltlich in kein anderes Board passt.

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Nitram
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And again the loved theme: magic

Post by Nitram »

( deutsch steht drunter )

The academy of magic was a great plan...and only the failing of the plan was greater...

All who are involved know: It just don't work with the comunity of Illarion.

I don't want to say, that we are not able to play this. But the ooc problems are to many. Timezones, languages, time to play...all this make something like the academy impossible.

So this day shall be the end of my try to introduce the magic. And i have to say, i'm completly out of ideas.

My intention of this try was, to make the magic to something special. Only those who really can play magicans, shall get them. Many saw in the last monthes that the current magic system is really powerful. So it shouldn't be common like a apple.

But how shall i bring the magic into the game?

If i give runes to more players, many other will say: "Why them? Why not me?"

PO Marina Oridrim proposed that i should hand the runes to some chars of choosen players. But how shall i choose this players?

The ones who were mages befor the wipe? To the students of the academy? To all who think, they need runes?

Nothings appears as really good :(

Other plans say something about static quest to get the runes. But then the magic becomes common again. And it would take a year to script all the quests.
This isn't really good too.

I'm out of ideas. Really. I don't want my magic in the hand of all chars. In the hand of all pgers and non-rpers...

This is my problem. So what shall we do now?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Die Akademie der Magie war ein großer Plan...der nur von seinem großen Scheitern übertroffen wurde.

Alle die daran beteiligt waren wissen: Es funktioniert einfach nicht mit der Illarion Community.

Ich will damit nicht sagen, dass wir nicht in der Lage sind soetwas zu spielen. Aber es gibt zuviele OOC Probleme die das ganze unmöglich machen. Spachen, Zeitzonen und die Zeit die man zu spielen hat.

So soll dieser Tag der sein an dem mein Versuch die Magie einzuführen endet. Ich habe keine Idee was ich nun machen soll.

Mein Gedanke war, das die Magie etwas besonderes ist und bleibt. Nur die die wirklich in der Lage sind, Magier zu spielen, sollten Runen bekommen. Viele haben in den letzten Tagen gesehen, wie mächtig die Magie ist. So etwas sollte nicht so gewöhnlich wie ein Apfel sein.

Aber wie soll ich die Magie nun ins Spiel bringen?

Wenn ich die Runen an mehr Spieler geben, werden andere sagen: "Warum die? Warum nicht ich?"

PO Marina Oridrim schlug vor, dass ich die Runen an ausgewählte Spieler geben soll. Aber wenn soll ich wählen?

Die die vor dem Wipe Magier waren? Die Studenten der Akademie? Oder jedem der meint Runen zu brauchen?

Nichts scheint wirklich gut zu sein. :(

Es gibt einen anderen Plan, die Runen über Statische Quests einzuführen. Aber dann wird sie wieder gewöhlich. Und ich brauche ein Jahr um die ganzen Quests zu schreiben.
Das ist nicht wirklich gut.

Ich habe wirklich keine Idee mehr. Ich will meine Magie nicht in den Händen von jedem Charakter sehen. In den Händen von jedem PGer und Nicht-RPer.

Das ist mein Problem. Was soll wir nun tun?

Nitram
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Djironnyma
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Post by Djironnyma »

//I hope someone could translate that, it woul be improtant....

Das Lehrsystem

Im das Lehrsystem der Akademie führt meiner Meinung nach zu einigen Problemen, die die meine Idee umgehen soll. Die Probleme der Akademie sind meiner Erfahrung nach:
A) Die terminliche Absprache verzögert den Lehrprozess erheblich aber
unnötig.
B) Weil es immer mal sein kann, das man nicht zu einer Stunde erscheinen kann, kann man es nicht zur Pflicht machen, was wiederum zu einem rabiaten Motivationsfall bei den Schülern führt.
C) Der Unterrichtsstoff besteht Hauptsächlich aus Dingen die an
verschiedenen Orten bereits niedergeschrieben sind. Viele der Schüler wissen das ihnen gelehrte bereits, was wiederum zu sinkender Motivation und weniger Spaß am spiel führt.
D) Die strikte Organisation des Lernens an der Akademie läst wenig Raum für RP.

Das Lehrsystem nach meiner Vorstellung soll im Gegensatz dazu offender gestalten werden. Es wird keine Festen Terminabsprachen geben. Gelehrt wird eher dann, wenn man sich trifft und über das Forum. Ersteres kann ich Momentan durch meine relativ hohe aktivität sicherstellen. Zweites erfordert keine Zeitliche Abstimmung. Der Lehrstoff soll sich in drei Kategorien aufspalten dem Gelehrten, den Aufträgen und dem Selbststudium.

Gelehrtes umfasst all jenes was IG von Leher zu Schüler weitergegeben wird. Oft ist es spontaner Natur, bezieht sich häufig auch auf gerade IG geschehende Dinge. Beispielsweise gehen Schüler und Lehrer in die Tempelruine zu den Mumien und der Lehrer erzählt dabei etwas über Untote.

Aufträge sind meist schriftliche (durchaus aber auch mündlich Kontrollierte) Arbeiten über ein bestimmtes Thema, das der Leher dem Schüler aufgibt. Er forscht selbst aber auch mit hilfe des Lehrers und Fremnden das Thema nach. Beispiel heirfür, der Lehrer trägt dem Schüler vor eine Hausarbeit über Untote zu verfassen (und diese dann zB. übers Forum zu posten). Der Schüler kann nun in Bibliotheken nachlesen (sei es IG oder über dibverse HP's), andere Chars in Illa nach ihren erfahrungen und Wissen befragen, konkrete fragen dem lehrer stellen oder aber auch mit einem Besuch auf dem Friedhof eigende Erfahrung sammeln. Abschließend schreibt er es nieder oder erzählt ig seinem Lehrer davon (oder auch beides).
Aufträge können auch konkreter praktischer Natur sein. Meist geht es dann darum etwas zu Finden (suche den Zwerg Xelmin), etwas zu Besorgen (hole das Amulett vom Zwerg Xelmin), oder aber auch letzteres unter bestimmten Bedingungen (hole das Amulett vom Zwerg Xelmin ohne ihn dafür zu bezahlen oder zu bestehlen).

Selbststudium umfasst ein frei gewähltes Thema was meist aus reinem Interesse verfolgt wird. Der Schüler beschäftigt sich ohne konkreten Auftrag mit einem bestimmten Thema, die methoden hierfür sind meist ähnlcih wie die bei einem Auftrag, jedoch beschäftigt er sich in der Regel tiefer mit diesen Thema, versucht neues unbekanntes zu erforschen indem er viel selber ausprobiert (und unter Umständen mit einem GM darüber spricht). Anschließend pressentiert er seine Ergebnisse in einer Form seiner Wahl. Um wieder unser Beispiel zur Hand zu nehmen, der Schüler findet Untote interessant und verbringt deshalb viel Zeit zusammen mit einem Krieger verschiedene Gebiete zu erkunden wo sie auftauchen. Er liest sich so ziehmlich alles durch was je über sie geschrieben wurde udn investiert viel Zeit Untote zu fangen um verschiedene Experimente an ihnen durchzuführen (zB. Können Skellete an Vergiftung Sterben? Sind Mumien gegen Feuer anfälliger als gegen Eis?). Am Ende seiner Forschung schreibt er darüber ein kleines Buch (möglicherweise kommt es sogar ig) und presentiert alles in einem Vortrag.

Wie nun werden aber die Runen vergeben? Wenn der Schüler einiges gelernt hat (auf welchem wege auch immer, wenn gleich von jedem etwas dabei sein sollte) wird ihm ein spezieller Auftrag erteilt, der sich mit den Runen/Zaubern beschäftigt, die er erhalten soll. Erfüllt er diesen zufriedenstellend erfolgt ein kleiner Test in dem es nocheinmal um die bestimmten Runen/Zauber geht sowie um allgemeine Dinge, wie zum Beispiel Wissen über Götter und Geschichte (welches jedoch alles vorher auf einen der drei Lehrmethoden behandelt worden sein soll). Besteht er auch diesen erfolgreich erhält er die Runen.

Dazu kommt noch eine Sonderform der Prüfung: Auflagen. gemeint sind einschränkungen die dem Schüler gemacht werden und mit denen er einen Zeit lang zurecht kommen muss. Dies kann zum Beispiel sein eine Zeit lang ohne Geld zu Leben.
Last edited by Djironnyma on Sun Mar 05, 2006 7:22 pm, edited 2 times in total.
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Devrah Windslasher ~
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Post by Devrah Windslasher ~ »

What about something like what some UO shards do? Roleplay EXP points can be given out for GMs witnessing good roleplay, and when you're EXP is at certain levels you can learn more magic. That way, you'd have to prove you can RP first.
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Llama
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Here is my suggestion:

Give runes to NPC characters, such as mages or undead magical creatures. The only way to get the runes is to kill them, which won't be an easy job. They should drop an item (parchment?) which when used, would allow you some runes; the ones for harder spells found only on very strong NPC mages. Spells should also be found this way.

Since magical resistance is very low, even for the powerful fighter chars, it would take a while to get any runes..

My two cents..
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Devrah Windslasher ~
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Post by Devrah Windslasher ~ »

Hadrian_Abela wrote:Here is my suggestion:

Give runes to NPC characters, such as mages or undead magical creatures. The only way to get the runes is to kill them, which won't be an easy job. They should drop an item (parchment?) which when used, would allow you some runes; the ones for harder spells found only on very strong NPC mages. Spells should also be found this way.

Since magical resistance is very low, even for the powerful fighter chars, it would take a while to get any runes..

My two cents..
That leaves magic only in the hands og PGers and not Rpers :roll:
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Llama
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Post by Llama »

In General, fighter chars are not mages; because of the attribute limit. So in order to become a mage you have to obtain them someway; either by making friends (which would require RP), or by getting money which would require you to spend a long time playing, and therebye having learnt to RP.
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Nalzaxx
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Post by Nalzaxx »

There is still something fundamentally wrong about having mage characters physically fight to obtain runes.
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Dónal Mason
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Post by Dónal Mason »

The problem with handing out RP EXP is that not all of us are attention whores, and do not play massively attention grabbing characters. These characters would gain more attention, and thus more RP EXP.
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Nitram
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Post by Nitram »

Xalliar wrote:Wir bräuchten halt evtl. mehr lehrer...
Wir bräuchten die Hälfte der Community als Lehrer damit es funktioniert.
Die deutsche Spieler haben noch die besten Karten, da Djironnyma als einer der aktivsten Lehrer nur deutschen unterrichtig gibt.
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Estralis Seborian
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Post by Estralis Seborian »

I still think a combination of the named elements is the way to go:
  • acquirable in a shop (simple runes)
  • monster drop (basic runes)
  • static quests (advanced runes)
  • restricted to true mages by teacher-master-system (awesome runes)
Example given, the runes dun and qwan should be restricted, while runes like ra and kel should be quite common.
Last edited by Estralis Seborian on Sun Mar 05, 2006 7:38 pm, edited 1 time in total.
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Djironnyma
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Post by Djironnyma »

Zudem in der reglen zwei schüler kommen.....
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Urilen Quanasuard
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Post by Urilen Quanasuard »

How about we make a U.S Academy, a German Academy, and a English Academy? Then, we could get magisters for each times that people can be on.


Ex.


Magister 1: 8:00 AM EST- 12 AM EST

So on and so forth.
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Misjbar
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Post by Misjbar »

Urilen Quanasuard wrote:How about we make a U.S Academy, a German Academy, and a English Academy? Then, we could get magisters for each times that people can be on.


Ex.


Magister 1: 8:00 AM EST- 12 AM EST

So on and so forth.
Does not work, considering we already had american teachers, english teachers, and german teachers. I was an english teacher, but well, my last lesson was not attended at all. *shrugs* It just does not work for some reason.
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Korwin
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Post by Korwin »

Why does the academy need to be completely destroyed? Although it is unreasonable to believe that either teachers, or students have the time to be available for five lessons, the process could easily be simplified.

Instead, perhaps all the notes pertaining to a certain topic (theoretical magic, animal lore, etc.) could be posted on the boards by the teacher. This would make the information available to all students, and simplify the process of distributing it. It would save time for the teacher, in that they only had to create the notes, and not spend another hour speaking to students. The problem with timezones and available play time would be eliminated. The notes could be distributed periodically, (hopefully twice a week, or we're back in the same position) and then after all the notes had been distributed there could be an oral exam, in-game, or a written exam, through private messages.

Or, should you elect to just distribute the runes to Magic Academy students, I don't think they will 'overwhelm' Illarion. As it stands, I haven't recently seen any of these characters while playing;
Liles
Jon Childs
Tylan
Danton Eronia
Kevin Lightdot
Maliss Melchore
Kazar e'Bordan
Randrathir
Aranel
Mathew Dowus
Robert
Albaron
Greven il'Dron
Nyuerthien Fluioiresh
Robert Wulften
Aokan Folkbjorn
Aranas al'Ivalfin
Elisha Wax
Gauldoth
Valdrin Sorhol
I've left out some who may not play, and certainly included some who do, unintentionally, but you can see alot of the mages are 'spur of the moment', and won't last.

A second, less likely option is a peer review of mages. I don't have a clue how you might get that to work, but I think the following, and possibly more, would make suitable mages;
Isilwen
Athian
Misjilah Mehialho
Jeremy Willowbrook
Allura Avery
Samantha Meryadeles
Marie Tolong
Diraquin Cirmoya
Tyler Ardson
Sideon Vilarion
Nalzaxx Nerenghast
Rhiannon
Cain Freemont
Silas Farron
Ules Felko
I haven't included certain characters because I haven't had a chance to interact with them enough to make a judgement. (and I haven't included my own character.)
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Llama
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Post by Llama »

2ndry suggestion

From books, however not all runes are found from the same book, and the books would be old and 'ripped'; so you would read about rune X, and then go to another library (VANIMA?) and find out how to use it. for example...
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Djironnyma
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Post by Djironnyma »

that will be give the runes out like in terribel starttimes were runes was books.... that is a more badly idea than the rune guardians......

edit: was for hardrian
Last edited by Djironnyma on Sun Mar 05, 2006 7:52 pm, edited 1 time in total.
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Urilen Quanasuard
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Post by Urilen Quanasuard »

Yes, I really do think the Academy should stay. It's a really good idea, and, because of the academy, it is very diffucult to actually learn magic, and that's the way it should be.
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Llama
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Post by Llama »

Because of the current attribute system, it is IMPOSSIBLE to become a good fighter and a good mage at the same time... So it wouldn't be a problem
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Cliu Beothach
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Post by Cliu Beothach »

Well, it is hard to have a "limited" mage population without having GM/Dev control. The only other way I can see is "hiding" the method of learning these ruins, but then extortion comes into play.

It really is a bad situation. If anyone could come up with a system that will make mages a rare few without any type of human intervention, I will be amazed.
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Devrah Windslasher ~
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Post by Devrah Windslasher ~ »

Cliu Beothach wrote:Well, it is hard to have a "limited" mage population without having GM/Dev control. The only other way I can see is "hiding" the method of learning these ruins, but then extortion comes into play.

It really is a bad situation. If anyone could come up with a system that will make mages a rare few without any type of human intervention, I will be amazed.
Oh, it can happen. If the process is long and involved enough a lot of people won't follow through.
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Nitram
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Post by Nitram »

In my opinion it shoudn't be needed to be able to fight with weapons, to get runes.

So Monster Drops would give the runes to the players.

Runebooks are incretible crap, because they would give the runes to everyone.

Static Quests aren't fine, because they are nearly impossible on the current server and it takes really long, to make them.
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Estralis Seborian
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Post by Estralis Seborian »

Ich weiß auch wie es früher war... SEUFZ, das waren noch glückliche Zeiten. Früher wurden genau 2 Runen gedropt, so weit ich weiß waren es RA und ORL; mit denen konnte man rein gar nichts anfangen. Den Rest gabs im Shop zu kaufen oder später sogar in der Bibliothek umsonst, wenn man sich ausreichend mit Büchern beschäftigte (netter Ansatz, blöde Umsetzung, da man nur dauerklicken mußte, um alle Runen zu bekommen).

Dass jeder ein Magier wird sollte man mE nicht dadurch bekämpfen, dass man die Runen unerreichbar macht. Um ein Spiel interessant zu machen ist es wichtig, Herausforderungen zu schaffen, nicht Barrieren. Denkt mal z.B. daran, dass es eine (genau eine) Rune z.B. nur bei einer 1%igen Chance von Drachen gedropt wird. Das ist selten und 100 Drachen zu metzeln wird wohl kaum einem gelingen. Also wäre diese Rune selten, technisch aber jederzeit erreichbar. Die nächste Rune, die man für den Überspruch braucht, kriegt man dann, indem man ein statisches Quest lößt, die dritte, indem man ein Rätsel eines NPCs lößt, die vierte gibts im Shop für 10000cp,...

Denkt mal auch daran, dass es zukünftig Barden, Druiden und Priester geben wird. Auch die Psalmen / Noten / Rezepte müssen irgendwie unters Volk gebracht werden. Wie soll das ablaufen?
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Cliu Beothach
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Post by Cliu Beothach »

Devrah Windslasher ~ wrote:
Cliu Beothach wrote:Well, it is hard to have a "limited" mage population without having GM/Dev control. The only other way I can see is "hiding" the method of learning these ruins, but then extortion comes into play.

It really is a bad situation. If anyone could come up with a system that will make mages a rare few without any type of human intervention, I will be amazed.
Oh, it can happen. If the process is long and involved enough a lot of people won't follow through.
The old system was somewhat long and arduous, yet once the new system comes out there is always going to be a new interest in magic and everyone will be racing against the clock.
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I guess it's okay now to say that I was PO Marina


And to further explain my idea, what I think should be done is have a few selected characters recieve runes and be taught to use them. Then, in turn, those characters would pass on their knowledge of the runes and magic to other characters, taking on a sort of apprenticeship. This would create a magical legacy that is probably the most realistic, because it reflects the way almost any form of skill was passed down through the ages. To prevent just anyone recieving the runes, we could have it required that you put some good roleplay into this, and simply getting the runes from someone else could be considered powergaming.
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Devrah Windslasher ~
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Post by Devrah Windslasher ~ »

I like Isilwen's idea, but those selected players must be selected fairly: That is to say, people that were noted mages before the wipe. Athian, for one, should definitely get the runes.
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Post by Cliu Beothach »

Narmir wrote:I guess it's okay now to say that I was PO Marina


And to further explain my idea, what I think should be done is have a few selected characters recieve runes and be taught to use them. Then, in turn, those characters would pass on their knowledge of the runes and magic to other characters, taking on a sort of apprenticeship. This would create a magical legacy that is probably the most realistic, because it reflects the way almost any form of skill was passed down through the ages. To prevent just anyone recieving the runes, we could have it required that you put some good roleplay into this, and simply getting the runes from someone else could be considered powergaming.
Isn't this just like the magic academy without the lessons. I mean, couldn't GM's do this? Wouldn't it be more fair this way?
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GMs don't have enough time to teach all of us
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Hmm, I just got a strange idea.

Give 1 rune to every single person; and only one way to transfer it, in which case the first person loses it. Then let everyone ask anyone else for the rune... and there is need for RP because someone isn't just going to give you their only rune.

Oh and they'd be 'Chosen ones' with a rare rune..

I dont know, its a strange idea.. does anyone like it?
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Djironnyma
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Estralis darin sehe ich einen wiederspruch zum grundprinzip von illarion. Illarion ist ein rollenspiel und die methode die du vorschlägst erfordern nahezu kein rollenspiel.

Und wenn du bei spielspaß bist, sicher macht es kein spaß wenn man ohne einsatz von etwas zeit und rp bestimmte runen nicht erreichen kann, aber auch daran geadacht das es genausowenig spaß macht das wenn du jede menge zeit und rp investierst alle anderen die selben runen und uU sogar mehr haben weil sie ooc mit dem stärken drachenschlächter befreutet sind?
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Post by Cliu Beothach »

Narmir wrote:GMs don't have enough time to teach all of us
And certain players do?

With GMs you have a much more insurance.
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