depots in der wildnis

Everything about Illarion that fits nowhere else. / Alles über Illarion was inhaltlich in kein anderes Board passt.

Moderator: Gamemasters

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Azato Menta
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depots in der wildnis

Post by Azato Menta »

meine idee wären depots in der wildnis.wäre doch viel besser für reisende und solche, die s bevorzugen etwas ausserhalb zu arbeiten.
Fieps
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Post by Fieps »

Sowas gab es früher, sie wurden absichtlich dort entfernt.
Da eine der Regeln ist, das Depots nicht zu nah an Rohstoffquellen positioniert sein dürfen.
Ausserdem ist es doch Unsinn wenn mitten in der Wildnis ein Lager steht, oder? Wenn ein Haus dazu wäre, dann könnte man es ja noch verstehen, aber das wäre ja nicht der Fall.
Früher konnte man das Zeugs auch nicht einfach in der Wildnis lagern und hatte es dann urplötzlich auch in den Lagern der Stadt zur Verfügung
Wenn es ein getrenntes Depotsystem gäbe, wo du von der Stadt nicht auf Depots in den Wäldern zugreifen kannst oder ähnliches, dann könnte man vielleicht einmal darüber überlegen, aber solange es so etwas nicht gibt höre ich hier nur die Faulheit klingeln.
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Belegi
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Post by Belegi »

Ich weiß zwar nicht, ob jemanden meine Meinung interessiert...
Es gibt viel zu viele Depots in der Stadt, eins in Silberbrand, eines bei Eliza, eines in der Werkstatt oder in der Schmiede, vielleicht noch eines im Fluffy´s, das wäre doch genug.

Interessant wäre es auch, wenn es in der ganzen Stadt nur ein einziges gäbe, oder besser mehrere Depots nur in einem Gebäude. Ich finde es irgendwie ein wenig befremdlich, dass man überall in der Stadt auf seinen Kram zugreifen kann. Getrennte Depots wären bestimmt auch interessant, zumal wenn es irgendwann eine größere Karte mit mehreren Städten gibt, dann könnte ich endlich mal wirklich eine Karawane zusammenstellen.

Eure Belegi
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Lulufung
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Post by Lulufung »

Zu der sache mit "nicht zu nah an Rohstoff quakken" sag ich nur, guck doch bitte mal wie dich das Depot bei der kleinen Schmiede am Stein ist.
Fieps
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Post by Fieps »

Es steht aber in einem Haus und ebenso direkt in der Stadt, es sind demzufolge vollkommen verschiedene Dinge.
In dem Falle hat man einmal Glück das die Stadt bis kurz vor die Berge gebaut wurde, aber sowas kann sich ja auch schnell einmal ändern.
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Bloodhearte
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Post by Bloodhearte »

Frankly, I don't see what's wrong with depots in the wilderness. People claim that others can powergame if that were to happen, but you can powergame all the same with the depots in town then. Now, imagine this...there's a depot in the southern forests, near some sort of shrine for religious reasons (maybe an item offering). Now, game somebody really powergame if they were far from town with a depot? Farming is a bit difficult in the forests, there are no rocks for mining close to there, no people, no animals, etc.
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Adano Eles
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Post by Adano Eles »

There are no depots in the wilderness to force people to go to town and not stay alone somewhere all day. Not explicitely to reduce powergaming, but to increase player interaction.
Keikan Hiru
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Post by Keikan Hiru »

Its also a bit strange:

You chop wood all day, put in in a depot in the wilderness. Than you go back to town, joyfully whistling, and suddenly (magicaly?) you take the wood out of a depot in town. How can such thing happen?
Azato Menta
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Post by Azato Menta »

funny, in town it's the same! 2 depots: 10 meters distance inbeteween.
can stuff beam 10 meters? i don't think so. so, your argument doesn't really work, by all respect, keikan.
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Avaloner
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Post by Avaloner »

Warummachen wir nicht ein depot und keiner braucht sich mehr aufrgen .
chso und Elvin du widersprichst dich etwas du sagts das du es gut fändest das Depots im Wald oder sonstewo stehen damit du nicht laufen must ,aber benutzt dann das Argument das eigentlich dagegen ist ,nämlich das Sachen in ein depot gelegt nicht aufeinmal in ein anderes auftauchen können also schon ziemlich verwirrend.

@elvin falls du ein dummen kleinen Privatkrieg führen willst sowie bei cain und elatratih (oder wie sie heißt) verzichte ich darauf und verwechsel nicht ig und ooc ausserdem überlege mal was du für Worte in deinen Sprachgebrauch benutzt.
Last edited by Avaloner on Sun Jul 27, 2003 9:56 pm, edited 1 time in total.
Azato Menta
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Post by Azato Menta »

ich meinte dabei lediglich, dass bei deser "logichen" schlussfolgerung alle depots miteinbezogen werden sollten. falls du das immernochnicht begreifst, avaloner, kannst du mir ne pm schicken und ich kann dir alles wort fùr wort erlàutern.
Aerinkoth
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Post by Aerinkoth »

As Falk said, Keiken, realism isn't the point. If that argument held up, it would technically only be possible to have one depot in the game...

And what's with this new policy of forcing player interaction? Some characters such as mine aren't really "people-persons."
Fooser
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Post by Fooser »

Well, we have Lyrenzia on one side saying if we dont like their rules, live outside of town. Then we have everyone else saying there shouldnt be a depot outside of town, putting us in a hard position eh?
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Galim
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Post by Galim »

this is not the rpg-board fooser. please don't mix ingame and ooc.
Fooser
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Post by Fooser »

I know, but it influences this OOC, because our char's dont want to live under them, but we cant do anything in the wilderness
Fieps
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Post by Fieps »

Do you know a state, where are no rules / laws if you step it in?

It´s quite easy, how in real life, if you enter a several area you have to live with the circumstances there, that means also if you broke any rules there you can punish for it.

You can use the depots in the town, and then go outside again, but the time you are in town you have to live with the laws from that town.

What is so hard to understand here? You do every day the same in your life, or do you believe you can do want you want in America?
Aerinkoth
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Post by Aerinkoth »

But Fieps, America is a country that has history of war, politics, and in this day and age, an understanding of civil rights and all of that good complex stuff that wasn't used often in the Middle Ages...

If these are about the time of the Middle Ages, there is such thing as lawless land.
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Aragon
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Post by Aragon »

Aerinkoth wrote:If these are about the time of the Middle Ages, there is such thing as lawless land.
If you speak from the european middle age, there wasn't a lawless land. There was no law for the whole european continent as the human rights, but each territory has his own king / earl / noble ... who reigns this land, and what he says, was law. And the normal people have to obey or they were smashed down by his knights.
The only overall law was the catholic church and their priests and bishops with their maxims.
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Tamurom
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Post by Tamurom »

Aerinkoth wrote:But Fieps, America is a country that has history of war, politics, and in this day and age, an understanding of civil rights and all of that good complex stuff that wasn't used often in the Middle Ages...

If these are about the time of the Middle Ages, there is such thing as lawless land.
I don't understand your point. Obviously the town is now no longer "lawless land" because the society needs rules to function properly and so laws arose.
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