My question is: Why?
I know, it is written in the race description of the fairies that they've got a talent for the way of magic, but I do not like it. And I think that this part of the description is responsible (at least partly) for the fact that some people do not play fairies like magical beings but like mental retarded, winged beings with a talent for magic.
What deters you from playing that your fairy has magical gifts?
I met allready fairies with magical abilities, very well played.
Just two examples:
The tears of one fairy turned into nice shining pearls, when the touched the ground.
An other fairy hears tunes of living beings, something like your soul, but just as sound. (don't steal this ideas!

And my own fairy liked to hide somewhere and when she spoke her voice sounded like it could come from everywhere and so she played her tricks.
So come on, give your fairies some nice abilities. You do not need these stupid mages!

Ich weiß, dass es in der Rassenbeschreibung steht, dass Feen ein Talent für Magie haben, aber ich mag das nicht. Und ich glaube, dass diese Beschreibung (zumindest zum Teil) Schuld daran hat, dass manche Spieler ihre Feen nicht wie magische Wesen spielen, sondern wie gefügelte, geistigzurückgeblieben Wesen mit einem Talent zur Magie.
Was hindert euch daran, euren Feen magische Fähigkeiten zugeben?
Ich traf schon Feen mit magischen Fähigkeiten IG, auch gut gespielt.
Nur mal zwei Beispiele:
Die Tränen einer Fee verwandelten sich in schöne, glänzende Tränen, wenn sie den Boden berühten.
Eine andere Fee hört Lieder von Lebewesen, etwas wie die Seele, nur halt akustisch. (klaut die Ideen nicht1

Und meine eigene Fee versteckte sich gerne und dann schien, wenn sie sprach, ihre Stimme von überall her zukommen und so spielte sie ihre Streiche.
Also kommt, gebt euren Feen ein paar nette Fähigkeiten. Ihr braucht die dummen Magier nicht!