Magierakademie / Magic academy

General roleplaying - No OOC-posts, please! / Allgemeines Rollenspiel - Bitte keine OOC-Posts!

Moderator: Gamemasters

User avatar
Luincale
Posts: 23
Joined: Mon May 23, 2005 3:13 am

Post by Luincale »

A fine, but slightly unpracticed script, written in the common tongue is left for others to see. The parchment is heavy, unfolded, and ecru in color.

Greetings and may Tanora's mercy follow us all,

Be it I know not the magic scholars of this isle, which must indeed be counted a fault of my own, I write to you in official manner regarding the purposes of your instruction. My name is Kaledwen and I was sired by the Elven clan of Tir'Gilros - a seafaring people a continent apart from you here. I shall leave many things unwritten, but will state that I was to begin my studies of the arcane upon this year. Unforeseeably, my people are gone and myself far from the once grand Halls of Maritira in which I would have practiced my studies.

Be that this announcement is public, I shall refrain from imparting what I would like to share with one wise in magical lore. I do not ask for apprenticeship in this letter, for you know me not. Yet, my own knowledge of your practices and expectations here upon Gobaith is limited. I shall ask but one ambitious favor of you, that I might speak with one of your Order and perhaps become acquainted with those under your instruction. If this be allowed, I shall patiently await the day when one of the Order deem it advantageous to impart their knowledge to me. If this cannot be allowed, perhaps I shall move to a more rigorous practice of carpentry. For it is the only other craft which I have background in and a passion to study.

I leave you with the blessings of Elara. May she continually teach you wisdom, justice, patience, and generosity. You may, if any mage finds it his or her wish, reach me by any means you decide appropriate. I shall leave such information at the end of my letter. Thank you for your time.

Sincerely,

Kaledwen Tir'Gilros

The image of an eight rayed sun merges into the shape of waves. The mark, all in a silver-grey ink, surely is that of the clan Tir'Gilros. Below this the elf lad has left a list of ways to contact him personally if anyone so desired.
User avatar
Druidin
Posts: 61
Joined: Tue Jan 02, 2007 4:54 pm

Post by Druidin »

Sehr vereehrte Magier,

wäre einer von Euch bereit eine alte, kräutererfahrene Frau in die Kunst der Magier einzuweihen.

gez.

Josefa Unfrey

Dear Mages,

would someone teach of you an old and poor woman in the art og magic.
I have a lot of experiences with herbs.

Josef Unfrey
User avatar
AlexRose
Posts: 4790
Joined: Sat Oct 22, 2005 8:18 pm
Location: Megajiggawhat?

Post by AlexRose »

The last time I checked, mages didn't use herbs.

Maybe you wish to speak to the druids of the forest.

~W.E~
User avatar
Druidin
Posts: 61
Joined: Tue Jan 02, 2007 4:54 pm

Post by Druidin »

In reality i like to became a mage, if it is possible for an old woman!
Perhaps one of the teacher has a good heart and will try it with me, although i can not offer much.

Thanks for your response!

Josefa
User avatar
Mareda
Posts: 34
Joined: Thu May 24, 2007 10:24 am
Location: Varshikar

ooh

Post by Mareda »

eine junge dame in etwas anderen umständen kommt langsam an das brett getretten wo sie schon sehr lange nichts mehr schrieb

Werte Lehrer

ich habe meine gedult wohl bewiesen oder wird hier nicht mehr unterrichtet ? nun ist eine lange zeit vergangen ich habe mich verändert aber mein wunsch die Lehre der Magie zu lernen ist immer noch so stark wie früher nun ich weiss das ihr niht die zeit habt um euch mit jedem zu treffen aber um eine antwort eines Lehrers würde ich mich freuen

g.z.

Mareda

die junge Dame heftet das perkament an das Brett und verlässt den Ort wieder wo sie scheinbar wieder keiner ausser ihr war
Richter Brown
Posts: 76
Joined: Mon May 14, 2007 5:55 pm

Post by Richter Brown »

Dear magicians.
Is it possible to meat any teacher in trolls bane? I would love to meet one of you.
Please send me a dove.


~Johann Brown

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Liebe Magier.
Ist es möglich einen Lehrer der Magie in Trolls Bane zu treffen`?
Über eine persönliche Nachricht freut sich,



~Johann Brown
User avatar
Pellandria
Posts: 2604
Joined: Fri Oct 04, 2002 6:06 pm
Location: Running around
Contact:

Post by Pellandria »

Pellandria streift durch die Akademie und blickt auf das Brett, sie legt ihren Kopf schief und murmelt leise "Elben..Verbrecher und Kleidträger.. das sind Lehrer", dannach setzt sie ihren Weg fort und eilt in den Garten
User avatar
Surdar
Posts: 57
Joined: Wed May 30, 2007 2:37 pm

Post by Surdar »

Seid gegrüßt,
Kann mich jemand vielleicht zum Magier ausbilden?
Wenn ja, dann bitte bei mir melden.
Würde mich freuen.

Gruß, Surdar.
Pranck
Posts: 330
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:38 pm

Post by Pranck »

Ich würde gerne in eurer Bibliothek lesen die soll gut sein, ichwürde auch eine Vertrauensprüfung machen.

~Pranck Felsenschmetterer~
User avatar
Saril
Posts: 1115
Joined: Sat Nov 11, 2006 1:52 pm
Location: überall
Contact:

Post by Saril »

Mit den Büchern der Bibliothek werdet ihr nichts anfangen können.
Die Bücher die seit je der Öffendlchkeit zugänglich sind fndet ihr auch in der Bbliothek von Trollsbane.

Saril
Pranck
Posts: 330
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:38 pm

Post by Pranck »

Eine frage Morras die in den Magischen Strukturen Rumpfuschen.
Ich habe mein wissen erweitert, man könnte mich für einen Schamanen halten aber ich bin immer noch der Ork der ich einst war.
Ich habe in vielen Bibliotheken gelesen aber eure, eurer ist der Grundaufbau von vielen, ihr wisst viel über die welt meine frage ist es ob ich bei euch lesen darf, ich muss lesen um mein Wissen zu erweitern der Größte Anführer, der Weiseste. Eine Ork Weisheit kriegt ihr jetzt ungläubige:

Die Hand, die sie Füttert, die Faust die sie schlägt.

Ich hoffe es geht Morras ich zeige mich grade in meiner besten Seite gezeigt.

~Pranck Felsenschmetterer~

Geht Langsam weg vom Brett und wendet sich seines Weges zu.
Pranck
Posts: 330
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:38 pm

Post by Pranck »

Ach habt ihr Angst Morra, vor was den das ich Schadoschwong bei euch mache was.
Hahah.

Ihr werdet schon sehn ihr Snagas Hahah.
User avatar
AlexRose
Posts: 4790
Joined: Sat Oct 22, 2005 8:18 pm
Location: Megajiggawhat?

Post by AlexRose »

Dearest Pranck,

You are retarded.

My regards,
~W.E~
User avatar
The_Yannick
Posts: 30
Joined: Wed Oct 03, 2007 7:35 pm

ich Laria Lariana wollte in die Akademie aufgenommen werden

Post by The_Yannick »

Seid Gegrüßt werte Magier.

Ich würde gerne in dieser akademie aufgenommen weden.Ich bin sehr lernfähig und ich fange grade an zu kochen an zu kochen.Ich möchte der Akademie beitreten weil ich gerne Menschen die verletzt sind helfen und wenn es zu einem kampf kommen sollte würde ich mich bereit erkleren mit zu helfen um die verletzten krieger zu helfen...



Ich warte auf eure antwort werte Magier
User avatar
Munalunder
Posts: 200
Joined: Tue May 29, 2007 1:58 am
Contact:

Post by Munalunder »

Ihr solltet es bei den Druiden versuchen.

~Unsigned~
User avatar
The_Yannick
Posts: 30
Joined: Wed Oct 03, 2007 7:35 pm

wie meint ihr das ?

Post by The_Yannick »

wie meint ihr das bei den druiden ?
User avatar
The_Yannick
Posts: 30
Joined: Wed Oct 03, 2007 7:35 pm

Post by The_Yannick »

Nun es scheint als ob ihr mich nicht wollt....wenn es so ist dann sagt es ruihg
Werner von Mintraching
Posts: 479
Joined: Mon Dec 11, 2006 1:31 pm

Post by Werner von Mintraching »

Werte Magier,

ich bitte Euch um nachsehen, meine Partnerin Laria Lariana ist eine bezaubernde Frau, sprecht wenigstens mit ihr, gebt ihr eine Change um mehr bitte ich Euch nicht.

Urteilt nicht befor ihr sie gesprochen habt, von mir aus testet sie auch.
Einer der Krieger an derren Seite sie gedenkt zu stehen werde ich sein, bedenkt das bitte nicht nur bei Eurer Entscheidung sondern auch so ihr sie der einst unterrichten solltet.


Gruß

Werner von Mintraching
User avatar
The_Yannick
Posts: 30
Joined: Wed Oct 03, 2007 7:35 pm

Post by The_Yannick »

Ich stimme zu das ihr mich testen könnt...
User avatar
Vanacor
Posts: 4
Joined: Tue Jun 21, 2005 12:02 pm

Post by Vanacor »

OOC:

Wird dieser Thread hier noch verwendet? Denn der letzte Post ist doch schon etwas länger her...

sorry wegen OOC
User avatar
Pellandria
Posts: 2604
Joined: Fri Oct 04, 2002 6:06 pm
Location: Running around
Contact:

Post by Pellandria »

((Ja wird er, aber da manche Leute ja die BHONA Rune ohne irgendein Einverständniss weitergeben und zurzeit überall Magielehrer auftauchen, von dennnen man noch nie gehört hat, ist die Suche nach einem Meister wohl weitaus einfacher geworden und dann gibts auch nichts weiter zu sagen))
User avatar
Elsi
Posts: 120
Joined: Mon Dec 31, 2007 2:02 am
Location: Eastern Standard Tribe

Post by Elsi »

Greetings, all.

I am newly arrived in Gobaith, having come here in search of a teacher of magic. I am currently traveling the countryside in search of a teacher, but a fellow traveler suggested that I post to this board.

If there is any who might be interested in taking on a new student, one who only speaks the new tongue, please send a message by dove.

Thank you all for your kindness and consideration.


Ish'ra
User avatar
Mareda
Posts: 34
Joined: Thu May 24, 2007 10:24 am
Location: Varshikar

Post by Mareda »

Nun denn möchte ich nocheinmal fragen ob nun ein lehrer da wäre der bereit ist mich zu unterichten ich habe mich in denn letzten jahren mit vielen büchern in gobiath beschäftigt und mir etwas aufgebaut nun frage ich erneut ob ich nun würdig bin eine schülerin der akademi zu werden

gez.

Mareda
Locked