Please, we could really need your support. The faster we finish the newbie island the earlier we can start working on other things.
Here is an example script for a lumberjack lady. It is not perfect or complex at all, but it serves its purpose. (you also don't have to explain the standard key commands like use/with). It also hasn't been proof read by a native English.
But I think all of you could have written something similar, so don't be shy! Check out the first post which craft is already in work.
Code: Select all
-- greetings, farewells, small talk
english, "n[o]b", "n[0]b", "1337", "newb", "pwn", "kill", "lol", "rofl", "kewl", k3wl", "shit", "smile", "dunno", "[:;][()]", "[:;][-][()]", "[:;][dp]", "[:;][-][dp]", "xd" -> "I won't talk to you if you don't choose a proper language."
german, "n[o]b", "n[0]b", "1337", "newb", "pwn", "kill", "lol", "rofl", "kewl", k3wl", "shit", "smile", "dunno", "[:;][()]", "[:;][-][()]", "[:;][dp]", "[:;][-][dp]", "xd", "töte", "schei[ßs]" -> "Ich werde nicht mit Euch reden, wenn Ihr nicht eine angemessene Sprache wählt."
"Hello", "Greetings", state=0 -> "Hello, my name is %NPCNAME. I am a lumberjack and I will gladly help you if you wish.", state=1
"Hallo", "Gr[üu][ßs]", state=0 -> "Hallo, mein Name ist %NPCNAME. Ich bin eine Holzfällerin und werde Euch gerne helfen, wenn Ihr es wünscht.", state=1
"Hello", "Greetings", state>0 -> "Hello again. I hope you are still interested in lumberjacking."
"Hallo", "Gr[üu][ßs]", state>0 -> "Nochmals hallo. Ich hoffe, Ihr seid immernoch interessiert an der Holzfällerei."
"Who you", "What you" -> "I am %NPCNAME, a lumberjack. I help all people who are willing to learn."
"Wer du", "Wer Ihr", "Was du", "Was Ihr" -> "Ich bin %NPCNAME, eine Holzfällerin. Ich helfe allen Leuten, die bereit sind zu lernen."
"how are you" -> "Oh, I am fine. I hope you too."
"wie geht dir", "wie geht euch", "wohlbefinden" -> "Oh, mir geht es gut. Ich hoffe Euch auch."
"bye", "farewell", "be well" -> "Be well.", "Farewell.", "Good bye."
"auf bald", "bis bald", "leb.+wohl", "tsch[üu][ßs]", "mach.+gut" -> "Auf bald.", "Bis bald.", "Lebt wohl."
"wildfire", "wild fire" -> "A campfire can become a wildfire. Then you need a bucket of water to extinguish it."
"lauffeuer", "lauf feuer" -> "Ein Lagerfeuer kann zu einem Lauffeuer werden. Dann braucht Ihr einen Eimer mit Wasser um es zu löschen."
"bucket", item(51,all)=0, item(52,all)=0 -> "Here you have an empty bucket. Go to the water, hold the bucket in your hands and use it with the water to fill it, so hold [shift], first click on the bucket then on the water field and finally release [shift]. Do the same with a full bucket and a fire to extinguish it.", item(51,1,333,0)
"eimer", item(51,all)=0, item(52,all)=0 -> "Hier habt Ihr einen leeren Eimer. Geht zum Wasser, haltet den Eimer in der Hand und benutzt ihn mit dem Wasser, um ihn zu füllen, also haltet [shift], erst auf den Eimer und dann auf das Wasserfeld klicken und schließlich [shift] loslassen. Macht dasselbe mit einem vollen Eimer und Feuer um es zu löschen.", item(51,1,333,0)
"bucket", "extinguish fire" -> "Go to the water, hold the bucket in your hands and use it with the water to fill it, so hold [shift], first click on the bucket then on the water field and finally release [shift]. Do the same with a full bucket and a fire to extinguish it."
"eimer", "feuer l[öo]schen" -> "Geht zum Wasser, haltet den Eimer in der Hand und benutzt ihn mit dem Wasser, um ihn zu füllen, also haltet [shift], erst auf den Eimer und dann auf das Wasserfeld klicken und schließlich [shift] loslassen. Macht dasselbe mit einem vollen Eimer und Feuer um es zu löschen."
"cold", "disease", "illness" -> "Well if you have caught a cold, you will sneeze and cough all the time. Then just sit by a campfire until you feel better."
"erk[äa]ltung", "krank" -> "Nun, wenn Ihr Euch eine Erkältung eingefangen habt, werdet Ihr die ganze Zeit Niesen und husten müssen. Dann setzt Euch einfach an ein Lagerfeuer, bis es Euch besser geht."
-- state=0/1; start lesson, put hatchet in hands
"lumberjack", "cut.+down", "help", "learn", "teach", "hatchet", state<2, item(74,all)=0 -> "I can teach you some things, if you want. First you need to take a hatchet into your hands. Here you have one. Are you ready?", state=2, item(74,1,333,0)
"holzf[äa]ll", "f[äa]llen", "hilf", "helf", "lern", "lehr", "beil", state<2, item(74,all)=0 -> "Ich kann Euch ein paar Dinge lehren. Als erstes müsst Ihr ein Beil in die Hand nehmen. Hier, ich gebe Euch eines. Seid Ihr bereit?", state=2, item(74,1,333,0)
"lumberjack", "cut.+down", "help", "learn", "teach", item(74,all)>0, state<2 -> "I can teach you some things, if you want. First you need to take a hatchet into your hands. As I see you have one with you. Are you ready?", state=2
"holzf[äa]ll", "f[äa]llen", "hilf", "helf", "lern", "lehr", item(74,all)>0, state<2 -> "Ich kann Euch ein paar Dinge lehren. Als erstes müsst Ihr ein Beil in die Hand nehmen. Wie ich sehe habt Ihr eines dabei. Seid Ihr bereit?", state=2
-- check if newbie still needs hatchet
"hatchet", "help", "tool", "axe", item(74,all)=0 -> "What? Where is the hatchet I have given you? Well, doesn't matter. Here you have another one. Take it into your hands. Are you ready?", state=2, item(74,1,333,0)
"beil", "hilf", "helf", "werkzeug", "axt", item(74,all)=0 -> "Was? Wo ist das Beil, das ich Euch gegeben habe? Naja, macht nichts. Hier, ich gebe Euch noch eines. Nehmt es in die Hand. Seid Ihr bereit?", state=2, item(74,1,333,0)
-- state=2; start lesson, cut down an apple tree, get deciduous wood.
"yes", state=2, item(74,body)>0 -> "Good. Now stand in front of an apple tree and 'use' the hatchet once. Cut down trees only when you are facing them, otherwise they could fall on you! When you have cut it down, redo this procedure on the whole length of the log until you get some deciduous wood. Bring me that wood!", state=3
"ja", state=2, item(74,body)>0 -> "Gut. Jetzt stellt Euch vor einen Apfelbaum und 'benutzt' das Beil einmal. Fällt nur Bäume, wenn Ihr ihnen zugewandt seid, ansonsten könnten sie auf Euch fallen! Wenn Ihr ihn gefällt habt, wiederholt diesen Vorgang an der gesamten Länge des Baumstammes, bis ihr etwas Laubholz erhaltet. Bringt mir dieses Holz!", state=3
"no", state=2 -> "Well, come back if you really want to learn tha basics of lumberjacking.", state=1
"nein", state=2 -> "Naja, kommt wieder, wenn Ihr die Grundlagen des Holzfällens wirklich lernen wollt.", state=1
".+", state=2, english, item(74,all)=0 -> "If I shall teach you some things, you need to take a hatchet into your hands. Here you have one. Are you ready?", item(74,1,333,0)
".+", state=2, german, item(74,all)=0 -> "Wenn ich Euch ein paar Dinge lehren soll, dann müsst Ihr ein Beil in die Hand nehmen. Hier, ich gebe Euch eine. Seid Ihr bereit?", item(74,1,333,0)
".+", state=2, english, item(74,all)>0 -> "If I shall teach you some things, you need to take a hatchet into your hands. As I see you have one with you. Are you ready?"
".+", state=2, german, item(74,all)>0 -> "Wenn ich Euch ein paar Dinge lehren soll, dann müsst Ihr ein Beil in die Hand nehmen. Wie ich sehe habt Ihr eines dabei. Seid Ihr bereit?"
-- state=3; start fire
"wood", "help", "i have", item(2560,all)>0, state=3 -> "Well done. Now lay the wood on the ground in front of you and 'use' it twice, still holding the hatchet in your hands, to get kindling wood and to start a campfire. Always keep an eye on your campfire, it could become a wildfire and burn down towns and forests. Now try it.", state=4
"holz", "hilf", "helf", "ich hab", item(2560,all)>0, state=3 -> "Gut gemacht. Nun legt das holz vor Euch auf den Boden und 'benutzt' es zweimal, während Ihr immernoch das Beil in Händen haltet. So macht Ihr erst Brennholz und dann ein Lagerfeuer. Habt immer ein Auge auf Euer Lagerfeuer, es könnte zu einem Lauffeuer werden und Städte und Wälder niederbrennen. Jetzt versucht es.", state=4
".+", state=3, english, item(2560,all)=0 -> "Didn't you want to get wood? Stand in front of an apple tree and 'use' the hatchet once. Cut down trees only when you are facing them, otherwise they could fall on you! When you have cut it down, redo this procedure on the whole length of the log until you get some deciduous wood. Bring me that wood!"
".+", state=3, german, item(2560,all)=0 -> "Wolltet Ihr nicht Holz bringen? Stellt Euch vor einen Apfelbaum und 'benutzt' das Beil einmal. Fällt nur Bäume, wenn Ihr ihnen zugewandt seid, ansonsten könnten sie auf Euch fallen! Wenn Ihr ihn gefällt habt, wiederholt diesen Vorgang an der gesamten Länge des Baumstammes, bis ihr etwas Laubholz erhaltet. Bringt mir dieses Holz!"
-- state=4; no campfire started (checkFire)
".+", state=4, english -> "Please start a campfire near me. Lay the wood on the ground in front of you and 'use' it twice, still holding the hatchet in your hands, to get kindling wood and to start a campfire. Always keep an eye on your campfire, it could become a wildfire and burn down towns and forests. Now try it."
".+", state=4, german -> "Bitte entzündet ein Lagerfeuer in meiner Nähe. Legt das holz vor Euch auf den Boden und 'benutzt' es zweimal, während Ihr immernoch das Beil in Händen haltet. So macht Ihr erst Brennholz und dann ein Lagerfeuer. Habt immer ein Auge auf Euer Lagerfeuer, es könnte zu einem Lauffeuer werden und Städte und Wälder niederbrennen. Jetzt versucht es."
-- state=5; campfire started (checkFire)
".+", state=5, english -> "Good. If you have a cold you should sit by a campfire to warm and recover. So, that is all you shall know what to do with a hatchet. Have fun with it!", state=1
".+", state=5, german -> "Gut. Wenn Ihr eine Erkältung habt, solltet Ihr an einem Lagerfeuer sitzen, um Euch zu wärmen und zu erholen. Tja, das ist alles, was Ihr wissen sollt, was man mit einem Beil machen kann. Habt Spaß damit!", state=1
.+ means anything spoken by a player.
checkFire is a function I have written to check if there is a campfire near. Such things are also possible, just ask, if you need something!