so i'm right. if one gets pushed, that's engine-play.JUS QWAN is like pushing someone.
if one just emotes, me tries to push (by magic) that would be RP.
Moderator: Gamemasters
Die Sache sieht so aus Korm. JUS QWAN beschwört einen Wind, der das "Opfer" ein paar Tales versetzt, ihn dabei aber von der Engine her nicht verletzt. Da JUS QWAN deshalb von den meisten Leuten einfach ignoriert wird, habe ich bei dieser Situation das emote mitgemacht, um dem Char zu verdeutlichen, dass er von einem Wind ein paar Meter rumgewirbelt wurde. Aber er hats denoch ignoriert. Und so läuft das nicht nur mit dem Wind. Krieger die keine Ahnung von Magie haben gähnen über eine Feuerballillusion, die nur wenige Zentimeter an ihren Kopf vorbeischießt weil die POs wissen dass es nur eine Illusion ist. Wenn ich KEL RA, also einen Feuerball auf jemanden schieße, der dank der ständigen Heulerei der Krieger dermaßen geschwächt wurde dass er effektiv nur noch etwa 1% der Lebensenergie abzieht, scheissen die meisten darauf, dass es ein Feuerball ist der sie da trifft, denn die Engine sagt ihnen, dass es weniger als ein Fliegenschiss ist. Es ist einfach so, dass die Magier so lange sie nicht KEL RA/HEPT QWAN können, mit dem du so gut wie jeden in vier schlägen wölken kannst, beherrschen nicht ernst genommen werden, weil die Magie die wir haben durch die Engine dermaßen geschwächt wurde, dass man gegen niemanden mehr etwas ausrichten kann ohne mindestens 50 - 70% skill in einer der Schulen zu haben. Defakto kann ein Krieger einen Magier der ihn durch die Luft wirbelt, Feuerbälle auf ihn schleudert und ihn anschließend gefriert mit einem luftkuss besiegen, was rein vom RP her purer Müll ist, von der Engine aber geduldet wird.Korm Kormsen wrote:so i'm right. if one gets pushed, that's engine-play.JUS QWAN is like pushing someone.
if one just emotes, me tries to push (by magic) that would be RP.
By too powerful, I did not mean the traps themselves. It is the person making the traps. So now someone can not move. What would someone do in this case. The person who set the trap runs to their back and beats the stuffing out of them. Getting that advantage they need so they can pk the person with ease. Also, the traps they have now could have the damaged lowered. They could also be based on skill level.Pellandria wrote:Too powerful, did you even read the proposal, these traps, except the tripwire, damage a char only ligthly.
The actually "beartrap" thing we have as trap is really to dangerous.
So do not run around them, attack them head on. It gives a decisive advantge though, those three seconds. I did not say kill. All I said was that it would aid someone in PKing.Pellandria wrote:these traps are made for escaping not for pking, you can't possible get around a char if he is immobilized for like 3 seconds, it must just be enough to run away not to kill someone.
It WAS one tile... And you dont get the time to do more than a quick #me, as most mages are just as quick to ctrl klick as most fighters. That's the problem, you never know what your opponent does, and if for example a mage gets to start his attack, especially while you are writing a long #me, then you are done for it.Pellandria wrote:just remembers me of yesterday I push someone back with JUS QWAN and he is like "It was just one tile, I ignore this"..but we kinda go off topic here.
Yes this is why I wear no armour and carry a wind wand, an icebird, two topaz rings, a cloak, a hat and some cloth gloves.Pellandria wrote:Carrying iron tools and all kinds of armors with you decreases your magical power you now oh that and the lack of skill.
@exec: I dislike crtl+click pking, its sensless and doesn't involve any fun for noone, but well it was quiete a confusing situation there.
You have to toss it around rightish, not so they all roll aside.Pellandria wrote:no this will jsut result in abusing it, throwing marbels or tetsubishi takes absolutly no skill and is easy as long as you have hands.