Boredom -- Langeweile
Moderator: Gamemasters
- Alytys Lamar
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Boredom -- Langeweile
Also ich muß jetzt hier mal was dazu sagen.
Dauernd wird gejammert wie langweilig es ist, dass etwas fehlt. Es werden die alten Zeiten betrauert ( die ich nicht kenne).
Mag ja sein dass alles besser war... und leider haben schon viele gute Charakter das Spiel verlassen ( oder wurden zwangsweise gebannt ).
Ich fühle mich immer noch als NOOB -- aber mein Gedanke dazu ist..
Nichts zu tun ist der falsche Weg.
Zu jammern ist der falsche Weg
Zu separieren ist der falsche Weg
WIR sind ILLARION -- zusammen, und WIR machen mit unseren Geschichten die Fantasie und Magie dieses Spieles.
Hier gibt es ein Sprichwort--- Jeder sollte sich an die eigene Nase fassen.
Also -- wer jetzt flamen will von mir aus -- ich gehe in Urlaub
aber das lag mir einfach auf der Seele.
Ich hoffe Gryphius übersetzt mir das
Dauernd wird gejammert wie langweilig es ist, dass etwas fehlt. Es werden die alten Zeiten betrauert ( die ich nicht kenne).
Mag ja sein dass alles besser war... und leider haben schon viele gute Charakter das Spiel verlassen ( oder wurden zwangsweise gebannt ).
Ich fühle mich immer noch als NOOB -- aber mein Gedanke dazu ist..
Nichts zu tun ist der falsche Weg.
Zu jammern ist der falsche Weg
Zu separieren ist der falsche Weg
WIR sind ILLARION -- zusammen, und WIR machen mit unseren Geschichten die Fantasie und Magie dieses Spieles.
Hier gibt es ein Sprichwort--- Jeder sollte sich an die eigene Nase fassen.
Also -- wer jetzt flamen will von mir aus -- ich gehe in Urlaub
aber das lag mir einfach auf der Seele.
Ich hoffe Gryphius übersetzt mir das
Last edited by Alytys Lamar on Mon Sep 04, 2006 1:12 pm, edited 1 time in total.
Re: Boring-- Langeweile
Alytys Lamar wrote:Well, now i have to say something about this.
There is allways moaning about, how boring everything is. That something is missing. The old times are lament ( i don't know them ).
May everything was better there...and sadly many good characters left the game ( or got banned )
I still feel as a n00b -- but my thought about this is...
Nothing to do is the wrong way
To moan is the wrong way
To separate is the wrong way
WE are ILLARION -- together and WE create with our stories the fantasie and magic of this game.
There is a proverb--- Everyone should grab his own nose
Well -- who wants to start a flame now, feel free -- I go into holidays
but it was needed to say this.
I hope Gryphius translates this
- Nerian Finera
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es fehlt definitiv etwas...meiner meinung nach die bereitschaft auch mal nicht der gewinner von allem sein zu können...man will alles zu sehr mit regeln untermauern, die spieler gehen nur noch gegeneinander, so wie ich das sehe (einige wenige ausgenommen)Dauernd wird gejammert wie langweilig es ist, dass etwas fehlt.
Und wie du schon richtig ansprichst: WIR nicht ich, nicht du, nicht er/sie...WIR und das is was fehlt, faires und ordentliches rp hält sich eben nur dann, wenn die spieler einander respektieren und sich halbwegs verstehen
- Nerian Finera
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- Alytys Lamar
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Re: Boring-- Langeweile
Jeder sollte bei sich anfangen.......Nitram wrote:Alytys Lamar wrote:
There is a proverb--- Everyone should grab his own nose
----------------------------------------------------------------
Everybody should start with itself .............
I think there are ggod times and not so good times, like everywhere.
When I start playing early this year there was definitely more action in form of greater stories. And since then some "veterans" left or reduced their playing.
Problem at the moment:
The whole Nalzaxx/Negros thing has no real direction. It seems that every week there is a ritual, an attack, a new hideout or - nothing. Quite confusing.
When the new Troll's Bane government is fully working, it should make an end to our friendly necromancers in the neighborhood...
PS: The Stephen-Rothman-plots were nice, IMO.
When I start playing early this year there was definitely more action in form of greater stories. And since then some "veterans" left or reduced their playing.
Problem at the moment:
The whole Nalzaxx/Negros thing has no real direction. It seems that every week there is a ritual, an attack, a new hideout or - nothing. Quite confusing.
When the new Troll's Bane government is fully working, it should make an end to our friendly necromancers in the neighborhood...
PS: The Stephen-Rothman-plots were nice, IMO.
- Meriel Pelith
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Miklorius wrote:
Problem at the moment:
The whole Nalzaxx/Negros thing has no real direction. It seems that every week there is a ritual, an attack, a new hideout or - nothing. Quite confusing.
When the new Troll's Bane government is fully working, it should make an end to our friendly necromancers in the neighborhood...
Uhm.... are you playing currently? It isn't at all like you just described. At least not that exaggerated. I think it is perfectly fine that the cult calmed a bit to gather strength again and get new plans.
I can't speak for the Negros-Quest.
But the cult is perfectly fine and also has a direction.

- Alytys Lamar
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Nalzaxx / Negros -- two different stories... and the RL as led to delays by the Story about Negros / ALeytys, but it is also in direction, only a little bit slow.Miklorius wrote:
Problem at the moment:
The whole Nalzaxx/Negros thing has no real direction. It seems that every week there is a ritual, an attack, a new hideout or - nothing. Quite confusing.
Sorry about that, nevertheless, after my vacation, I hope that it comes to an end -- with many fun and thrill.
But this is not the point of the boredom .... I think
- Errian Abêth
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A longer time ago I said this in the forums: No one should come here, sit down and request to be entertained.
If one wants to be entertained, if one wants to make the boredom disappear, one should think about how the game could be made more fun by oneself.
There ARE ways to do that, if you have fun, the ones rping with you will also have fun.
This is a community, so all the decisions made will never be approved by everyone. That's quite normal for a group of people.
Furthermore people should try to take the game not too serious. It's a game. Not the life. The life is out there, and the game is here. So why argue about game-topics after a hard day of working, for example?
I had (or sometimes still have) problems with that myself, so I know what I am talking about.
Altogether, everyone here just wants to have some fun. Otherwise, one wouldn't be playing. So have some fun. ^^
If one wants to be entertained, if one wants to make the boredom disappear, one should think about how the game could be made more fun by oneself.
There ARE ways to do that, if you have fun, the ones rping with you will also have fun.
This is a community, so all the decisions made will never be approved by everyone. That's quite normal for a group of people.
Furthermore people should try to take the game not too serious. It's a game. Not the life. The life is out there, and the game is here. So why argue about game-topics after a hard day of working, for example?
I had (or sometimes still have) problems with that myself, so I know what I am talking about.

Altogether, everyone here just wants to have some fun. Otherwise, one wouldn't be playing. So have some fun. ^^
- Juniper Onyx
- Master NPC Scripter
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- Joined: Mon May 22, 2006 12:13 am
- Location: Columbia, MO USA
I think the problem is not enough players contributing plots or reacting to ones in play. As an example, why is it in 2 elections recently, less than 10% of citizens even voted. Most players are either inactive or just are too busy 'powergaming' to get involved.
Each player can only add so much to the game. The direction of plots may change, but thats the fun of it. More players, more plots. Its that simple.
I believe a GM once said:
"Its easier to design a game for 100 people than 10"
That seems to be true, if only 10% get involved.
As for the 'plots' in existence that some think have gotten 'boring',
In D&D (1st Edition) we used to have a saying:
"The GameMaster (GM) must make 2 plans, one they intend for the players and one the players intend to play!"
Point is, the best laid plans often will change, and the game should move along accordingly. Just because some plots seem boring, there are other things going on that may take the game elsewhere. As a player, just contribute your character and his 'direction' and see what happens.
Maybe make a decent player quest once in a while? Just do what you can.
Each player can only add so much to the game. The direction of plots may change, but thats the fun of it. More players, more plots. Its that simple.
I believe a GM once said:
"Its easier to design a game for 100 people than 10"
That seems to be true, if only 10% get involved.
As for the 'plots' in existence that some think have gotten 'boring',
In D&D (1st Edition) we used to have a saying:
"The GameMaster (GM) must make 2 plans, one they intend for the players and one the players intend to play!"
Point is, the best laid plans often will change, and the game should move along accordingly. Just because some plots seem boring, there are other things going on that may take the game elsewhere. As a player, just contribute your character and his 'direction' and see what happens.
Maybe make a decent player quest once in a while? Just do what you can.
- Garett Gwenour
- Posts: 2360
- Joined: Sun Jan 09, 2005 2:18 am
- Location: Is Roleplay in YOU ?
Thats actually incorrect, no one is too busy powergaming to get involved with elections. In reality alot of players simply don't use the forums or don't want to read them all because it is a rather daunting task at the start. And you are correct in that not enough players contribute plots or even have goals for their character and they exist by giving the lowest amount of roleplay possible.
But well, it is always like that, about 10 or so at max will have plots going and it is their duty to invite the players who usually do not have plots of deep roleplay into that plot so you teach the other players. Fact.
But well, it is always like that, about 10 or so at max will have plots going and it is their duty to invite the players who usually do not have plots of deep roleplay into that plot so you teach the other players. Fact.
well for one thing alot of your citizens are secondary characters of the same players usually, so keep that in mind for elections.
Illarion is not a game that revolves around a centralized plot or group of characters. so most of the time when people don't get involved with other plot lines, it's because they'd rather follow there own. to each player there character is the main character of the story, and if you can imagine what a movie or play would be like if there were no supporting actors, that can be what Illar is like alot of the time. it tends to be tough to create a quest or group of quests that can involve and cater to everyones need to have some importance in the world, even if there role is minor. this contributes to the boredom issue.
such as when knight A asks the farmer B why he doesn't seem to care about impending doom. its not bad roleplay for the farmer to say there's nothing he can do and go right back to waiting for salvation or destruction. the impending doom plot line doesn't do anything to involve the farmer in this case. so mister farmer doesn't have much if anything to do but go on with life.
Illarion is not a game that revolves around a centralized plot or group of characters. so most of the time when people don't get involved with other plot lines, it's because they'd rather follow there own. to each player there character is the main character of the story, and if you can imagine what a movie or play would be like if there were no supporting actors, that can be what Illar is like alot of the time. it tends to be tough to create a quest or group of quests that can involve and cater to everyones need to have some importance in the world, even if there role is minor. this contributes to the boredom issue.
such as when knight A asks the farmer B why he doesn't seem to care about impending doom. its not bad roleplay for the farmer to say there's nothing he can do and go right back to waiting for salvation or destruction. the impending doom plot line doesn't do anything to involve the farmer in this case. so mister farmer doesn't have much if anything to do but go on with life.
Nach dem Questwitz von gestern Abend kann ich gut verstehen wenn jemand sagt :
Ich nehm mir extra für die zuerst angegebene Zeit Zeit und bin im Spiel und versuch mein bestes zu geben um dann zu erfahren , nein Halt wir müßen ja auf den anderen Kontinent auch noch warten , geht ja nicht das die nicht mitmachen können deswegen wurde auch schnell nochmal die Anfangszeit um eineinhalb Stunden nach hinten verlegt .
Sorry aber es gibt auch noch das gute alte Europa wo auch noch ein paar Leute spielen die früh morgens etwas zu tun haben wie arbeiten oder ähnliches .
Ich nehm mir extra für die zuerst angegebene Zeit Zeit und bin im Spiel und versuch mein bestes zu geben um dann zu erfahren , nein Halt wir müßen ja auf den anderen Kontinent auch noch warten , geht ja nicht das die nicht mitmachen können deswegen wurde auch schnell nochmal die Anfangszeit um eineinhalb Stunden nach hinten verlegt .
Sorry aber es gibt auch noch das gute alte Europa wo auch noch ein paar Leute spielen die früh morgens etwas zu tun haben wie arbeiten oder ähnliches .
- Cain Freemont
- Posts: 1424
- Joined: Sun Apr 21, 2002 8:54 pm
- Location: Oh, you know. Places.
It sounds to me that the general consensus believes everyone plays for their own entertainment, and not that of the others. It also seems there are too many characters seeking the lime-light at this time. It will even out eventually. Illarion waxes and wanes as the moon does. Unfortunately, it seems that the moon has remained eclipsed by the night sky for much longer than usual.
As for me? I'm waiting for the sun to peer over the horizon. I'm tired of how things are and I've played long enough to know that I myself have no means to change it.
As for me? I'm waiting for the sun to peer over the horizon. I'm tired of how things are and I've played long enough to know that I myself have no means to change it.
I play a relative unknown in Illarion, and I, for one, am perfectly happy with that; he's a regular guy, who just wants to live his life. He has no ambitions to rule any lands, or to steal anyone's souls. He's not an interesting character because of what he tries to accomplish for all to see, he's interesting because of how he interacts with other characters around him. (Well, I think he's interesting; you might think he's boring.
)

Yandran Younger wrote:Nach dem Questwitz von gestern Abend kann ich gut verstehen wenn jemand sagt :
Ich nehm mir extra für die zuerst angegebene Zeit Zeit und bin im Spiel und versuch mein bestes zu geben um dann zu erfahren , nein Halt wir müßen ja auf den anderen Kontinent auch noch warten , geht ja nicht das die nicht mitmachen können deswegen wurde auch schnell nochmal die Anfangszeit um eineinhalb Stunden nach hinten verlegt .
Sorry aber es gibt auch noch das gute alte Europa wo auch noch ein paar Leute spielen die früh morgens etwas zu tun haben wie arbeiten oder ähnliches .
Gut. Dazu möchte ich dann auch noch was sagen.
Der Spieler der das Quest organisiert hat, hat womöglich die Anfangszeit schlecht einkalkuliert. Zweitens wäre es sicher sinnvoller gewesen das Quest am Wochenende zu starten. Aber passiert ist passiert.
Was mir nicht gefällt ist diese leicht sarkastische Aussage "Nein, Halt wir müssen ja auf den anderen Kontinent auch noch warten".
Richtig. Wir MÜSSEN auf den anderen Kontinent auch noch warten. Denn das sind nun mal unsere MITspieler. Und dies hier ist nun mal ein MMORPG und wir haben eben Spieler aus anderen Zeitzonen.
Zweitens, wäre grade ohne diese Spieler das Quest gar nicht zustande gekommen, denn die meisten derjenigen die bei diesem Ritual anwesend sein mussten konnten nun mal zeitlich nicht und deswegen wurde es spontan nach hinten verlegt.
Das der Zeitpunkt schlecht gewählt worden ist, ist mir vollkommen bewusst. Das ganze kurz vorher nochmal zu verlegen war ebenso keine gute Lösung, das ist ebenso klar.
Aber mal davon abgesehen dürfen grade wir, die Europäer, sich nicht beschweren in welcher Zeit die Quests liegen. Die meisten Quests finden immer in der Zeit von 17 - 23 Uhr statt. Nachzusehen im "Ingame Events" Thread im RPG.
Nun wurde einmal Rücksicht genommen auf die Nicht-Europäer und dann beschwert man sich?
Es tut mir persönlich leid, dass das Event verschoben werden musste und damit einige Spieler nicht in der Lage waren der Sache beizuwohnen. Aber noch mehr leid tut es mir, dass es derartig aufgefasst wurde.
- Garett Gwenour
- Posts: 2360
- Joined: Sun Jan 09, 2005 2:18 am
- Location: Is Roleplay in YOU ?
That isn't correct, any pushed or evil character is mainly played for the entertainment of others. To get involved with other character's roleplay and spice things up. As to characters seeking lime-light, what is wrong with that exactly?Cain Freemont wrote:It sounds to me that the general consensus believes everyone plays for their own entertainment, and not that of the others. It also seems there are too many characters seeking the lime-light at this time.
Mir tut es ja auch weh , zum einen für die die sich solche Quest ausdenken und wirklich viel Zeit und Arbeit reinstecken, und wie gestern die Eisprinzessin
auch noch versuchen Leute zusammenzubekommen um die Zeit zu überbücken . Aber auch die Spieler die sich wie gesagt die Zeit nehmen und freihalten ( bis zu einem gewissen Punkt ) und dann vor einem wichtigen Quest oder wärend einem dann gehen müßen weil es einfach zu spät wird .

Rein im Verhältniss werden die Europäer seltener benachteiligt als Andere.
Man kann ein Quest faktisch nicht so planen, das es für jeden gut liegt. Wir haben Spieler rund um den Globus und unser Spektrum an vertretenen Zeitzonen ist doch recht umfassend.
Man kann nicht immer Rücksicht auf die lieben Mitteleuropär nehmen. Die auf der Anderen Seite der Kugel wollen auch mal einem Quest beiwohnen. Und diese wurden in der Vergangenheit sehr oft benachteiligt.
Also hört auf euch aufzuregen weils ein oder zwei mal nicht passt und denkt an die anderen Spieler die Illarion auch nicht hat. Für die ist das Spiel auch da.
Nitram
Man kann ein Quest faktisch nicht so planen, das es für jeden gut liegt. Wir haben Spieler rund um den Globus und unser Spektrum an vertretenen Zeitzonen ist doch recht umfassend.
Man kann nicht immer Rücksicht auf die lieben Mitteleuropär nehmen. Die auf der Anderen Seite der Kugel wollen auch mal einem Quest beiwohnen. Und diese wurden in der Vergangenheit sehr oft benachteiligt.
Also hört auf euch aufzuregen weils ein oder zwei mal nicht passt und denkt an die anderen Spieler die Illarion auch nicht hat. Für die ist das Spiel auch da.
Nitram
- Skaalib Drurr
- Posts: 1007
- Joined: Sat Aug 05, 2006 11:30 pm
- Location: A place which I call home......
I'd say that is only partly true. When my char was kidnapped by the temple I thought it would be a chance for some good RP to begin with. Now i couldn't make the ritual I have been told I have to wait for another ritual before i can be released. I don't think this is fun for anyone (especially not me!).Garett Gwenour wrote: That isn't correct, any pushed or evil character is mainly played for the entertainment of others. To get involved with other character's roleplay and spice things up. As to characters seeking lime-light, what is wrong with that exactly?
- Skaalib Drurr
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- Joined: Sat Aug 05, 2006 11:30 pm
- Location: A place which I call home......