while evaluating a recent proposal to "mute" NPCs upon a command, I realised that we have many NPCs that react to every single word spoken at a chance of 20%. This is indicated by the trigger ".*" that stands for "everything". These NPCs usually give unspecific statements. An example from the Corporal Piero script:
Code: Select all
-- Optional: Everything a player says and is not caught earlier. Response is only given 1/5 of the time
english, chance(20.0), ".*" -> "I'm a guard. I guard people.", "Hmh - what? Pirates. Aha.", "Yes for sure. Proceed!"
german, chance(20.0), ".*" -> "Ich bin eine Wache. Ich bewache Leute.", "Hmh - was? Piraten. Aha.", "Ja Genau. - Weitermachen!"
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Liebe Illarioniten,
während einer Untersuchung zum Vorschlag, NPCs per Kommando ruhig zu stellen, ist mir aufgefallen, dass einige NPCs auf jedes gesprochene Wort mit einer Chance von 20% reagieren. Dies bewirkt der Trigger ".*", welcher für "alles" steht. Die NPCs geben normalerweise unspezifische Antworten. Ein Beispieler aus dem Skript von Corporal Piero:
Code: Select all
-- Optional: Everything a player says and is not caught earlier. Response is only given 1/5 of the time
english, chance(20.0), ".*" -> "I'm a guard. I guard people.", "Hmh - what? Pirates. Aha.", "Yes for sure. Proceed!"
german, chance(20.0), ".*" -> "Ich bin eine Wache. Ich bewache Leute.", "Hmh - was? Piraten. Aha.", "Ja Genau. - Weitermachen!"