NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

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Remove the responses of NPCs to everything?/Entfernen der Antworten von NPCs auf Alles?

Poll ended at Thu Apr 09, 2015 9:50 pm

Yes, please remove this spam!/Ja, bitte entfernt diesen Spam!
16
64%
No, please keep these responses to everything./Nein, bitte behaltet diese Antworten auf Alles bei.
5
20%
Illarion is not a democracy!/Illarion ist keine Demokratie!
4
16%
 
Total votes: 25

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Estralis Seborian
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NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Estralis Seborian »

Fellow Illarionites,

while evaluating a recent proposal to "mute" NPCs upon a command, I realised that we have many NPCs that react to every single word spoken at a chance of 20%. This is indicated by the trigger ".*" that stands for "everything". These NPCs usually give unspecific statements. An example from the Corporal Piero script:

Code: Select all

-- Optional: Everything a player says and is not caught earlier. Response is only given 1/5 of the time
english, chance(20.0), ".*" -> "I'm a guard. I guard people.", "Hmh - what? Pirates. Aha.", "Yes for sure. Proceed!"
german, chance(20.0), ".*" -> "Ich bin eine Wache. Ich bewache Leute.", "Hmh - was? Piraten. Aha.", "Ja Genau. - Weitermachen!"
Question: Do you prefer to see this gone? Shall NPCs remain mute unless they have something meaningful to say?

---

Liebe Illarioniten,
während einer Untersuchung zum Vorschlag, NPCs per Kommando ruhig zu stellen, ist mir aufgefallen, dass einige NPCs auf jedes gesprochene Wort mit einer Chance von 20% reagieren. Dies bewirkt der Trigger ".*", welcher für "alles" steht. Die NPCs geben normalerweise unspezifische Antworten. Ein Beispieler aus dem Skript von Corporal Piero:

Code: Select all

-- Optional: Everything a player says and is not caught earlier. Response is only given 1/5 of the time
english, chance(20.0), ".*" -> "I'm a guard. I guard people.", "Hmh - what? Pirates. Aha.", "Yes for sure. Proceed!"
german, chance(20.0), ".*" -> "Ich bin eine Wache. Ich bewache Leute.", "Hmh - was? Piraten. Aha.", "Ja Genau. - Weitermachen!"
Frage: Würdet ihr es begrüßen, wenn wir diese Antworten entfernen? Sollen NPCs die Klappe halten, es sei denn, sie haben etwas sinnvolles zu sagen?
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Rincewind
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Rincewind »

please don't remove Borgates random answers. they are supposed to be a feature. ;)
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Lord Arcia
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Lord Arcia »

I hate when NPCs are spamming, but the occasional message is not spam.

Reducing their response range would work, right?
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Kamilar
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Kamilar »

An occasional message would be good. Maybe after every 10 player messages instead of after every single one. Borgate is just as spammy as the rest of the NPCs if you try to RP while sitting at the bar. I think all the NPC chatter is supposed to be a feature but a feature isn't much good if it drives people further away to avoid it. Borgate needs to tone it down along with the rest.
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Sammy Goldlieb
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Sammy Goldlieb »

Ich würd die Funktion: 'ShutUp' oder 'Klappe-halten' vorschlagen.

Das hätte den Vorteil, das auf beiderlei wünsche Rücksicht genommen wird. Wenn man z. B. in Ruhe rp'n will, sagt man: ShutUp und der NPC hält für 3 Minuten (oder 180 Sekunden) die Klappe, auch keine Nutzlosen Emotes mehr.

Wenn man wie Rince die random emotes haben will macht man eben nix.
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Estralis Seborian
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Estralis Seborian »

For clarification: This is not about the cycletexts (the random stuff NPCs say once in a while) but about responses to text you say. A "mute" command for NPCs is currently under evaluation and unrelated to this poll.

---

Zur Klarstellung: Es geht hier nicht um die "cycletexts" (Zeug, was die NPCs von Zeit zu Zeit von sich geben) sondern um Antworten auf Text, den ihr sagt. Ein "Stummschalten"-Kommando wird derzeit untersucht, hat mit dieser Umfrage aber nichts zu tun.
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Lia
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Lia »

Vieleicht kann man das eingrenzen auf WAS genau die Npcs reagieren.

Den manchmal ist es recht amüsant wenn ein npc auf etwas reagiert obwohl er nicht gemeint war.
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Banduk
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Banduk »

Wenn wir das Stummschalten hinbekommen, soll es auch möglich sein, dass die NPC's irgendwie antworten, auch wenn ich kein Stichwort habe.

Banduk
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CJK
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by CJK »

This is only tangentially related: Do guards still spam "Get back, nasty beast!" or whatever it is? I remember during Mas it was almost impossible to talk to anybody in Galmair by the gates when the guard was just endlessly streaming that message.
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Jupiter
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Jupiter »

Yes, they do. But that should be easily fixable by adding a time check to prevent spamming. Will create a mantis ticket.

http://illarion.org/mantis/view.php?id=10877
Ragorn
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Ragorn »

Please simply add a shut up phrase that stops NPC completely spamming around.
Since it still must be possible to still talk to a NPC, eventually rethink some triggering phrases or ask the players to report examples, which they want to have included/excluded.
It does not make sense, to implement single solutions for some special cases. Mas is only a short period within the Illarion year. The market NPC spam around the whole year.
Please solve it generally. Thanks!
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Estralis Seborian
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Re: NPCs responding to everything / NPC-Antworten auf Alles

Post by Estralis Seborian »

Estralis Seborian wrote:For clarification: This is not about the cycletexts (the random stuff NPCs say once in a while) but about responses to text you say. A "mute" command for NPCs is currently under evaluation and unrelated to this poll.

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Zur Klarstellung: Es geht hier nicht um die "cycletexts" (Zeug, was die NPCs von Zeit zu Zeit von sich geben) sondern um Antworten auf Text, den ihr sagt. Ein "Stummschalten"-Kommando wird derzeit untersucht, hat mit dieser Umfrage aber nichts zu tun.
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