Page 1 of 1
Strange Character number problem
Posted: Thu Dec 19, 2002 6:49 pm
by Adano Eles
Today I've seen several new chars who where refered to with NEGATIVE numbers, when they were talking. Pressing F12 would show the right number.
For example: A char is shown as 32890 when pressing F12 but when he speaks it shows "Someone (-32746):Bla bla...".
You might want to look into this.
Posted: Thu Dec 19, 2002 7:39 pm
by Alatar
A typical bug programmers know
Thanks for reporting.
Please send this report to
bugs@illarion.org (because others then me fix it)
You can use the form at
http://www.illarion.org/community/us_email.php
Posted: Thu Dec 19, 2002 8:23 pm
by Fieps
hihi Adano, das wollte ich auch gerade posten, ich hab mir die Nummer extra aufgeschrieben.
Ich hatte ja auch mit ihm gesprochen aber ihn ewig gesucht, da bei F12 drücken immer eine andere Nummer erschien.
Posted: Thu Dec 19, 2002 8:37 pm
by Adano Eles
Ich dachte, ich schreib es erst mal hierhin, damit andere auch ihre Erfahrungen damit melden können (anstatt dutzende Mails an den armen Serpardum zu schicken

)
Ich kann mir auch vorstellen, woher es kommt. Dazu habe ich in den Informatik- Vorlesungen genug aufgepasst.

Posted: Thu Dec 19, 2002 8:42 pm
by Fieps
Ach übrigens die eigentlich Char nummer war glaube ich : 32790 nicht 32890, falls ich mich irre verzeih, aber ich dacht es wär so das nur die hinteren beiden Zahlen anders waren, und das negativ Zeichen vorn natürlich ;-)
P.S.: Schade das ich solche Vorlesungen noch nie hatte *unwissend drein blick*
Posted: Thu Dec 19, 2002 8:45 pm
by Adano Eles
Nein, diese eine Nummernkombination habe ich mir extra aufgeschrieben. Allerdings laufen mehrere Chars herum, die dieses Problem haben.
Posted: Thu Dec 19, 2002 9:20 pm
by treason
ist der integer zahlen-bereich gesprengt? unwissendes treason ist neugierig woher sowas kommen kann...
Posted: Thu Dec 19, 2002 9:24 pm
by Grishnak Bloodlust
One guy like that attacked me and my friend claiming he didnt know what he was doing, so i chased him off threatening to fight back. Tra la la.
Posted: Thu Dec 19, 2002 9:24 pm
by Adano Eles
Intern werden die Nummern sicher 32 Bit gehandelt, denn die F12- Darstellung war ja noch in Ordnung. Vermutlich wird nurin der Darstellung von gesprochenen Texten irgendwo auf 16 Bit heruntergeschraubt.
Posted: Thu Dec 19, 2002 9:41 pm
by Shi'voc
serpardum wird da nix zu tun kriegen...
ist wohl eher display problem vom client... also brors sache...
Posted: Thu Dec 19, 2002 9:49 pm
by Adano Eles
Ja, ist mir später auch klargeworden. Das heisst wohl, dass wir damit leben müssen, bis der nächste Client rauskommt, oder?
Posted: Thu Dec 19, 2002 9:53 pm
by Shi'voc
was gleichzeitig mit dem neuen server release sein sollte... allerdings bleibt die frage ob bror bis dahin genug zeit hat das zu fixen (obwohl das relativ einfach sein sollte)
Posted: Fri Dec 20, 2002 12:56 am
by Serpardum
I have been watching new player numbers for a few days with trepidation looking for what would happen when we got a player above 32767. The possibility I thought could happen would be they would show up negative. And they did.
This will be fixed, but for now may cause a little irritation.
Hopefully there are no other problems.
Posted: Fri Dec 20, 2002 7:24 am
by Adano Eles
Thanks, Serpardum.
I think we can live with a little irritation for now. Even though it shouldn't be too hard to fix, I understand that it will not be done until the next server/ client release. As long as there are not another 32000 chars the numbers are still unique
