Druiden des Waldes / The Druids of the Forest

General roleplaying - No OOC-posts, please! / Allgemeines Rollenspiel - Bitte keine OOC-Posts!

Moderator: Gamemasters

User avatar
Negyth
Posts: 146
Joined: Tue May 02, 2006 3:55 pm
Location: Bavaria
Contact:

Post by Negyth »

Ein junger Elf kommt zum Stadtbrett und hinterlässt eine Nachricht:

Ehrenwerte Avareniah,

Ich möchte mich um einen Platz in einer Schule bewerben. Falls ihr ein Vorstellungsgespräch mit mir in Betracht zieht, schickt mir doch bitte eine Taube.

Laviath Rathor


~~~~~~~~~~~~~~

A young elf arrives at the Board and adds a massage:

Dear Avareniah,

I wanted to ask for a place in your school. If you are interrested in talkin with me about that, please send me a pidgeon.

Laviath Rathor
User avatar
Lennier
Posts: 2819
Joined: Thu Mar 14, 2002 7:33 pm
Contact:

Post by Lennier »

Yridia Anar was one of the best students i had.

It allways was a pleasure to teach her my knowledge. And it is good to see now, that she really follows the path of a druid, to teach other people our and my knowledge. Therefore her step in the inner circle of the Druids of the Forest is a good sign for all rare druids of Gobaith.

I wish her all the best and i hope for a good work together with her.

Together, i hope so, we will write more books. Beside of the ready 'Encyclopaedia of Herbal Lore' i plan to write two more about 'The Art of Healing - A collection of medical techniques' and 'The classical Alchemy - Art of brewing and dyeing'.

-------------
Lennier,
Earl of the Grey Rose
User avatar
Avareniah
Posts: 660
Joined: Tue Sep 20, 2005 5:30 pm
Location: Canada

Post by Avareniah »

Laviath,

I have sent my falcon with a note to you.


Lennier,

I am pleased as well with Yridia, and filled with pride at her advancement.

I am also interested to hear that you are writing books on a subject we both hold so dear. I as well have begun writing similar books. Perhaps we could meet to discuss the contents?

Sincerely,
Avareniah Igdrasil
Elder of the Elven of Tol Vanima
Medico and Leader of the Druids of the Forest
User avatar
Garett Gwenour
Posts: 2360
Joined: Sun Jan 09, 2005 2:18 am
Location: Is Roleplay in YOU ?

Post by Garett Gwenour »

I ask for one of your best healers to tend to my Lady, Meriel. The drow have severly damaged her skin and bruised her body. She sleeps now in Room 1 of the Sea Horse.
I will pay for whatever materials needed to heal her.

I thank you,

Stephen Rothman
User avatar
Avareniah
Posts: 660
Joined: Tue Sep 20, 2005 5:30 pm
Location: Canada

Post by Avareniah »

Stephen,

I will, of course, attend to Meriel right now.

Avareniah
User avatar
Ariges Feringwood
Posts: 78
Joined: Thu Nov 03, 2005 9:36 pm
Contact:

Post by Ariges Feringwood »

Something is written in a really old language...

Can...someone...tell me ... how ... i make a good.... poison?


~~~Unsigned~~~
User avatar
0ojako0
Posts: 7
Joined: Sun May 14, 2006 4:45 pm
Location: überall , am meisten in Green Briar

Bewerbung zur Aufnahme in der Druidenschule

Post by 0ojako0 »

Hallo ich bin Jason , Elf versteht sich und ich möchte die Schule der Druiden absolvieren ! Ich behersche aber die neue Sprache nicht sonderlich gut deswegen währe es schön wenn ich einen altsprachigen Meister bekomme falls ich aufgenommen werde !

Ich kenne mich schon ein wenig mit Kräutern aus und kann ganz gut Bäume pflanzen , was jedoch wichtiger ist ich liebe die Natur und bin ein guter Flötenspieler , ich lasse meine schönen Melodien durch den ebensoschön Wald fliegen !
User avatar
Yridia Anar
Posts: 691
Joined: Fri Jan 13, 2006 5:43 pm
Location: lost in the woods

Post by Yridia Anar »

Sei mir gegrüßt Jason --

ich unterrichte Druiden in der alten Sprache. Wenn Ihr wünscht werde ich mich mit Avareniah in Verbindung setzen um ein Treffen zwischen Euch zu arrangieren.

Mag sein dass wir uns bald sehen

Yridia Anar
Hicgh Circle by the Druids of the Forest
Medico
User avatar
Jupiter
Developer
Posts: 3477
Joined: Sun May 28, 2006 11:23 am

Post by Jupiter »

Grüße Druiden des Waldes

Ich bin Merung Harbes ein junger Mensch, welche gerne die hohen Künste des Druidentums erlernen würde.
Ich bin schon recht bewandert in der Kräuterkunde und bemühe mich darum im Einklang mit der Natur zuleben, aber auch im Einklang mit den verschieden Völkern.
Ich hoffe es ist möglich mich als Schüler aufzunehmen.

Ich bedanke mich schon einmal im Vorraus für die Antwort.

Hochachtungsvoll
~§ Merung Harbes §~
Last edited by Jupiter on Sat Dec 30, 2006 2:03 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Yridia Anar
Posts: 691
Joined: Fri Jan 13, 2006 5:43 pm
Location: lost in the woods

Post by Yridia Anar »

Seid mir gegrüßt Merung Harbes,

ich erteile Unterricht für Druiden in der alten Sprache.
Wenn ihr wünscht sende ich eine Taube an Avareniah um ein Treffen zu arrangieren.
Vorraussetzung für den Unterricht ist jedoch die Mitgliedschaft bei den Druiden des Waldes.

Ushara schütze Euch

Yridia Anar
High Circle by the Druids of the Forest
Medico
User avatar
Juniper Onyx
Master NPC Scripter
Posts: 1557
Joined: Mon May 22, 2006 12:13 am
Location: Columbia, MO USA

Post by Juniper Onyx »

Hail and welcome!

I am the sole propietor of "Dusty Markets" a traveling caravan of wares from all around Gobiath. I am currently raising monies to donate to your venerable cause of Healing. This last weekend, we raised 50 coppers for your Order. I shall continue to increase this. In addition I would like to donate some wild flowers/herbs for your healing use, however I am ignorant of what would actually be beneficial to you.

I would like to contact one of your respected members about regular donations to your Order. They can contact me privately by Dove, our at our Trolls Bane location daily.

Thank You.
Signed,
~Dusty Bottoms of Greenbriar~
User avatar
Avareniah
Posts: 660
Joined: Tue Sep 20, 2005 5:30 pm
Location: Canada

Post by Avareniah »

It is with great pride that I and Yridia welcome Merung Harbes into the Druids of the Forest.

Avareniah Igdrasil
Rowena
Posts: 25
Joined: Mon Sep 12, 2005 7:26 am
Location: Troll's Bane

Post by Rowena »

A neatly written letter is posted to the board

I wish to become a druid. I want to learn how to create various potions, the use of herbs, not only in potions, and basic first aid. Please, send me a letter if you accept.

Annie, interested halfling
lelduin
Posts: 1
Joined: Sun Jul 02, 2006 5:45 pm
Location: Berlin

Post by lelduin »

Hallo mein name ist Lelduin und ich mochte den Druiden des Waldes beitreten und mich im Druidentum unterrichten zu lassen
User avatar
-Eldarion-
Posts: 2
Joined: Mon Jul 10, 2006 10:16 pm

Post by -Eldarion- »

Ge greeted,

I want to join your Guild to learn a lot about druidism!
I have send my raven " Boron " with a message to your leader, but I got no answer...

-Eldarion-
Skut Dingelfing
Posts: 3
Joined: Thu Jul 13, 2006 5:15 pm

Post by Skut Dingelfing »

Ich, Skut Dingelfing, bitte um eure Aufmerksamkeit und erbitte die Aufnahme in euren Orden und die Ausbildung zum Druiden.

beste Grüße,

Skut,
User avatar
Yridia Anar
Posts: 691
Joined: Fri Jan 13, 2006 5:43 pm
Location: lost in the woods

Post by Yridia Anar »

This one speaks only the new language this one send a dove to our Leader Avareniah , please. It will answer its after her return.

Die Bewerber der alten Sprache mögen mir eine Taube senden und wir werden ein Treffen vereinbaren

Yridia Anar
High Circle by the Druids of the Forest
Medico
User avatar
Aurora
Posts: 383
Joined: Sun Jul 16, 2006 4:23 pm
Location: Germany - NRW
Contact:

Post by Aurora »

Seid gegrüßt

ich, Aurora Mahirimah, habe dieses Land vor kurzem erst betreten und mich mit den wunderschönen Wäldern ein wenig vertraut gemacht.
Mein Wissen ist - aufgrund meiner noch wenigen Lebensjahre - noch nicht erwähnenswert, doch bin ich wissensdurstig und neugierig, offen für alles Neue, der Natur und den Wäldern verbunden.

Mein Weg führte mich häufig schon zum Haus der Druiden, in der Hoffnung einen Meister dort anzutreffen der bereit ist, mich zu lehren und zu fördern, bisher jedoch leider vergeblich.

Ich wäre hocherfreut in den Kreis der Druiden des Waldes aufgenommen zu werden und diesen nach Kräften zu unterstützen, alsbald ein Meister mich gelehrt, gefördert und geprüft hat.

In gespannter Erwartung einer Antwort verbleibe ich bangen Herzens wartend.

Möge Ushara mit Euch sein.

Aurora Mahirimah
User avatar
Yridia Anar
Posts: 691
Joined: Fri Jan 13, 2006 5:43 pm
Location: lost in the woods

Post by Yridia Anar »

With great pride I will welcome Aurora Mahirimah into the Druids of the Forest as Apprentice.


Yridia Anar
High Circle by the Druids of the Forest
Medico
User avatar
Yridia Anar
Posts: 691
Joined: Fri Jan 13, 2006 5:43 pm
Location: lost in the woods

Post by Yridia Anar »

Laviath Rathor is no more member in our Circel with an immediate effect, since he has repeatedly disregarded our codex.

In addition, it is excluded from the school of the Druids.


Yridia Anar
High Circle by the Druids of the Forest
Medico
User avatar
Laviath Rathor
Posts: 216
Joined: Mon Jul 03, 2006 7:23 pm

Post by Laviath Rathor »

The first time when I made explosive potions, I was controlled by the blackstones. You knew that, Lady Anar. And this time, I wanted to use a smokebomb to escape from Mister Farron, who attacked me several times for offering free cider to him. I do not understand, how I disregarded the codex with the try to safe my life.

with great perplexity

~Laviath Rathor
User avatar
The White Dress
Posts: 6
Joined: Wed Aug 02, 2006 8:59 pm

Post by The White Dress »

dear avareniah iggdrasil

my name is illyria. im an aspiring medico and i am willing to learn everything it is you have to teach me. if you can we should meet sometime. perhaps send me a dove.

from
illyria the white elfess
User avatar
Anfala Atani
Posts: 246
Joined: Thu Aug 03, 2006 4:42 pm
Location: Cadomyr and grey Refuge

Druidenlehre

Post by Anfala Atani »

Mein Name ist Anfala Atari und mein großer Wunsch ist es, die Druidenmagie zu erlernen. Ich habe mich viel umgehorcht und viel in der Bibliothek gelesen, aber allein komme ich nun nicht mehr weiter. Bitte findet sich ein Meister/in bei dem ich in die Lehre gehen kann. Ich werde mich als fleißige Schülerin erweisen, weil mir dieser Wunsch auf der Seele brennt. msg me - Vielen Dank!
User avatar
Laviath Rathor
Posts: 216
Joined: Mon Jul 03, 2006 7:23 pm

Post by Laviath Rathor »

A handsome, little fairyboy flies to the board and adds a massage:

Dear druids,

I am in need of the following things:

100 champignons
140 bananas
150 strawberries
150 tangerines

I need them for a great ceremony, that will be happening, soon. I am able to pay, but not much. I'd please you to tell me, if you will collect the things for me and how much you'd want for it, as soon as possible.

~Ghillian Onniron


-------------------------------------------------------------------


Ein kleiner, niedlicher Feenjunge fliegt zum Brett und heftet ein Nachricht daran:

Liebe Druiden,

ich brauche dringend folgende Dinge:

100 Champignons
140 Bananen
150 Erdbeeren
150 Mandarinen

Ich brauche sie für ein großes Fest, das bald stattfinden wird. Ich kann auch für die Sachen zahlen, jedoch nicht viel. Ich bitte euch darum, mir so bald wie möglich zu sagen, ob ihr die Sachen für mich sammeln werdet, oder nicht und wie viel ihr dafür verlangen würdet.

~Ghillian Onniron
User avatar
Thurbert~
Posts: 256
Joined: Sun Dec 18, 2005 1:24 pm

Post by Thurbert~ »

Irmorom mit euch,

Die Stadt Silberbrand ist daran interessiert, Angebote über verschiedene alchemistische Tränke, die zweifelsfrei von Mitgliedern eurer Vereinigung hergestellt werden können, einzuholen.

Eine Auflistung mit Preisen, oder die Einladung zu einem persönlichem Treffen mit euch, wäre mir als Nachricht überbracht, höchst willkommen.

Thurbert,
Kanzler von Silberbrand
User avatar
Yridia Anar
Posts: 691
Joined: Fri Jan 13, 2006 5:43 pm
Location: lost in the woods

Post by Yridia Anar »

Seid gegrüßt Thurbert von Silberbrand,

ich werde mich mit Avareniah in Verbindung setzen, es sei denn ihr seid der neuen Sprache mächtig.
Dann schickt ihr eine Taube.

Wir werden uns beraten.

Ushara schütze Eure Wege

Yridia Anar
High Circle of the Druids of the Forest
Medico
User avatar
Yridia Anar
Posts: 691
Joined: Fri Jan 13, 2006 5:43 pm
Location: lost in the woods

Post by Yridia Anar »

With great pride I will welcome Anfala Antari into the Druids of the Forest as Apprentice.


Yridia Anar
High Circle by the Druids of the Forest
Medico
User avatar
Matron
Posts: 1622
Joined: Mon Jul 31, 2006 2:12 pm

...

Post by Matron »

Eine schöne große braune Taube bringt folgende Nachricht zum Druidenhaus im Wald:
"Grüße ehrenwerte Druidenschar,
ich laß, ihr sucht Lehrlinge und habe bisher nur gutes von eurem Zirkel gehört. Das ist einer von verschiedenen Gründen, weshalb ich um Aufnahme in eine eure lerngruppen bitte.
gezeichnet,
Magnus Magnol"
User avatar
Briggi Blumenkind
Posts: 119
Joined: Mon Jan 13, 2003 7:07 am
Location: Greenbriar
Contact:

Post by Briggi Blumenkind »

Es geht mich zwar nichts mehr an, aber was glaubst du würde dich als Druiden auszeichnen? Aber antworte mit bedacht! Sätze wie: 'Ich will im Einklang mit der Natur leben!' wurden schon zu oft gesagt und dann, zum Zwecke der eigenen Bereicherung in den Wind geschlagen.

Briggi Blumenkind
User avatar
Matron
Posts: 1622
Joined: Mon Jul 31, 2006 2:12 pm

Post by Matron »

Magnus setzt sich erstal vor dem Brett auf einen Stuhl, nachdem er Biggis Notiz gelesen hat und denkt nach.

Nach einer Weile schließlich nimmt er eine kleinen Zettel, auf den er folgende Antwort schreibt:

"Nun, Briggi, ich kann nicht leugnen, dass ich mich bereichern will. Allerdiings nicht an materiellem Gut, nein, ich möchte wissen. Dazu brauch ich einen Lehrer oder eine Lehrerin. Allerdings will ich vor allem helfen. Ich sah nun schon etliche Situtionen, in denen Menschen und Angehörie anderer Rassen schwer verletzt wurden und es war kein Medico zur Stelle.
Sollte man allein deswegen nicht schon so viele, wie möglich in der Kunst des Brauens von Heiltränken und anderen lehren, damit solche Situtionen seltener werden?
Du erwähntest, viele sagten, sie wollen im Einklang mit der Natur leben? Ich sage, ich möchte wissen, was sie ist.
Und die Druiden können mir dabei helfen, es zu erfahren.
Nun, ... , sollten weiter Fragen aufkommen, werde ich mich bemühen, sie zu beantoworten.

...

Magnus Magnol "

Der Zettel ist in beinah unleserlicher Schrift geschrieben. De´r Verfasser scheint in keinem guten Zustand zu sein.
Locked