Skillgain / Skill Erhalt

Everything about Illarion that fits nowhere else. / Alles über Illarion was inhaltlich in kein anderes Board passt.

Moderator: Gamemasters

User avatar
Maximilian
Posts: 161
Joined: Mon Jun 19, 2006 2:58 pm
Location: Österreich Steiermark Arnfels
Contact:

Post by Maximilian »

Die Verfügbarkeit der Ware würde höchstens steigen da niemand sich mehr anstrengen muss um nen hoh genugen Skill zu bekommen. Und jeder Rohstofflieferant geht zu Grunde weil die Leute nicht viel üben müssen um hohe Skills zu bekommen also brauchen sie auch nicht so viele Rohstoffe die können sie sich dann selber holhen. Und warum sollte weniger Geld im umlauf sein?
Executor
Posts: 186
Joined: Thu May 17, 2007 5:26 pm

Post by Executor »

People with little time to spend ingame wouldnt get strong with the old system either. Seems some people gota complain no matter what. I cant really see how anyone suffers from this, if you think shiftklicking monsters is fun, noone stops you.

Will there be some skill cap?
User avatar
Dantagon Marescot
Posts: 1948
Joined: Mon Sep 04, 2006 8:38 am
Location: Illarion Public Library

Post by Dantagon Marescot »

I think this is a great idea and it means people who do powergame their character can stop and roleplay. Plus it makes more sence as people who can only get on for so long to rp can pretend that when they are not on, their character is preforming some of these skills to get better.

As for skill caps and skill decreases. I see nothing wrong with skill decreases as there are a few random skills I have picked up but don't use that I would rather put towards fighting skills asuming that my extra skills will keep me from reaching my master skill in fighting. Will we have room for a few extra skills that are some what low level? If not, it would be to our advantage for some of these to decrease a little, and very slowly at that.
Executor
Posts: 186
Joined: Thu May 17, 2007 5:26 pm

Post by Executor »

Hm, yeah. But one should be allowed to max at least four skills I think. Else warriors can never max all essential skills, neither can mages.
User avatar
Friedwulfa
Posts: 556
Joined: Sat Sep 17, 2005 8:44 am
Location: SCHLAAAND!!!!
Contact:

Post by Friedwulfa »

Sagen wir wir machen skillgain/2 von dem wie er jetzt ist. Bei jedem Skill.

Dann kann man durch onlinezeit, bei der man zumindest reden, emoten oder laufen muss damit der server sie als solche anerkennt, bonuspunkte erzielen, die man in seine skills investieren kann, hierfür kann ja die accountseite herhalten mit nem Untermenü mehr.

Und dann kann man vielleicht diverse Quest NPCs einsetzen, bei denen man nochmal Bonuspunkte erspielen kann.

ODER

Skillgain ganz abschaffen, nur sowas wie erfahrungspunkte generell die man dann verteilen kann wie man gerne hätte, logischerweise, je besser der skill umso mehr Punkte braucht man.
Nachteil: RPmässig beschissen zu erklären warum einer der nur Holz fällt ein Meister in Sachen Kampftaktik ist.

ODER

alles so lassen wie es ist, ich liebe Illa grössenteils weil es so frei ist. Es ist für fast jeden was dabei. Man kann stundenlang RP machen und braucht im Grunde gar keine Skills, man kann aber auch, was ich ja auch zu gerne mal mache, sich ne Zeitlang auf einen Skill konzentrieren ujnd sich freuen wenn man langsam besser wird bzw tollere sachen herstellen kann.

ODER

Die Sache mit den metapunkten find ich toll.. aber das war nur n Kommentar
User avatar
Rosendil
Posts: 183
Joined: Wed Feb 07, 2007 10:32 pm

Post by Rosendil »

Taeryon schrieb:

Code: Select all

Das ist quatsch. Ein System bei dem man bei den Attributen oder Charaktereigenschaften nur noch zwischen schwach, normal und stark untercsheiden kann unterstützt nur die idioten, die nicht genug grips haben um sich zu überlegen, welche attribute ihr char braucht und welche nicht. Ein Jahr für einen Char zu brauchen um ihn etwas meistern zu lassen ist total bekloppt, weil bei vielen Chars das meisterhafte Ausüben des Handwerks Vorraussetzung für das RP ist. Wenn du der Meinung bist dass du nur weil du weniger Freizeit hast aus Mitleid bei einem Onlinegame Vorteile bekommst stimmt irgendwas nicht mit dir. Und zu der Aussage, dass das mehrstündige Spielen am Tag powergaming ist hätte ich beinahe meinen Kaffee über den Schreibtisch gespuckt. Für mich willst du einfach nur den Leuten eins auswischen die mehr Zeit zum spielen haben als du.
Es handelt sich hier um ein Rollenspiel und nicht um ein Strategiespiel. Wenn Du einen Charakter bis ins letzte Detail planen willst, dann ist dies sicherlich nicht das richtige Spiel. Haben Deine Eltern schon vor Deiner Geburt genau gewusst, was aus Dir einmal werden wird?

Wie lange es dauern soll, bis eine Fertigkeit meisterlich beherrscht werden kann, das ist Sache der Spieldesigner. Der Zeitraum "1 Jahr" war als Beispiel gedacht und sollte verdeutlichen, dass es eventuell sinnvoll wäre sich darüber Gedanken zu machen, ob es 1) einen Mindestzeitraum für die Erreichung von "Meisterfertigkeiten" geben sollte und 2) in welcher Größenordnung dieser liegen könnte.

Die wichtigste Voraussetzung für RP ist die Phantasiewelt in unseren Köpfen!

Ich habe keine Lust auf weiteren Schlagabtausch und hoffe dass die Diskussion im Weiteren auf sachlicher Ebene fortgesetzt werden kann. Ich schicke Dir noch eine PM, damit wir das weitere persönlich klären können.

PO Rosendil
User avatar
Taeryon Silverlight
Posts: 771
Joined: Fri Oct 20, 2006 10:35 pm
Contact:

Post by Taeryon Silverlight »

Rosendil wrote:Taeryon schrieb:

Code: Select all

Das ist quatsch. Ein System bei dem man bei den Attributen oder Charaktereigenschaften nur noch zwischen schwach, normal und stark untercsheiden kann unterstützt nur die idioten, die nicht genug grips haben um sich zu überlegen, welche attribute ihr char braucht und welche nicht. Ein Jahr für einen Char zu brauchen um ihn etwas meistern zu lassen ist total bekloppt, weil bei vielen Chars das meisterhafte Ausüben des Handwerks Vorraussetzung für das RP ist. Wenn du der Meinung bist dass du nur weil du weniger Freizeit hast aus Mitleid bei einem Onlinegame Vorteile bekommst stimmt irgendwas nicht mit dir. Und zu der Aussage, dass das mehrstündige Spielen am Tag powergaming ist hätte ich beinahe meinen Kaffee über den Schreibtisch gespuckt. Für mich willst du einfach nur den Leuten eins auswischen die mehr Zeit zum spielen haben als du.
Es handelt sich hier um ein Rollenspiel und nicht um ein Strategiespiel. Wenn Du einen Charakter bis ins letzte Detail planen willst, dann ist dies sicherlich nicht das richtige Spiel. Haben Deine Eltern schon vor Deiner Geburt genau gewusst, was aus Dir einmal werden wird?

Wie lange es dauern soll, bis eine Fertigkeit meisterlich beherrscht werden kann, das ist Sache der Spieldesigner. Der Zeitraum "1 Jahr" war als Beispiel gedacht und sollte verdeutlichen, dass es eventuell sinnvoll wäre sich darüber Gedanken zu machen, ob es 1) einen Mindestzeitraum für die Erreichung von "Meisterfertigkeiten" geben sollte und 2) in welcher Größenordnung dieser liegen könnte.

Die wichtigste Voraussetzung für RP ist die Phantasiewelt in unseren Köpfen!

Ich habe keine Lust auf weiteren Schlagabtausch und hoffe dass die Diskussion im Weiteren auf sachlicher Ebene fortgesetzt werden kann. Ich schicke Dir noch eine PM, damit wir das weitere persönlich klären können.

PO Rosendil
Aaalso. Zu deiner ersten Frage: Offensichtlich nicht, sonst hätten sie mich abgetrieben :lol:

Und jetzt zum nächsten. Ich meine nicht, dass man einen Char bis ins letzte Detail durchplanen können sollte/muss, aber man sollte doch beim Start wenigstens in etwa entscheiden können was man sich für Möglichkeiten offen lassen will. Dass ein Charakter, der beim erzeugen älter ist als andere bessere Startskills hat schließt schonmal wieder viele Dinge aus. Wie zum Beispiel wenn man einen wunderknaben spielen möchte, der bereits mit 20 ein Meisterkämpfer ist, etc. Außerdem finde ich, dass du dir selsbt widersprichst wenn du im einen Augenblick sagst dass sich das Spiel in unseren Köpfen abspielt, während du im anderen in sehr vielen Bereichungen Einschrenkungen (siehe "Mindestspielzeit") verlangst.

Ich hoffe ich war sachlich genug. Es war bereits oben nicht meine Absicht dich irgendwie persönlich anzugreifen. Alles weitere hab ich dir ja bereits per PM geschrieben.
User avatar
Lrmy
Posts: 1263
Joined: Fri Jun 02, 2006 4:42 pm

Post by Lrmy »

I really don't like the idea, but I will roll with anything I guess. My last post was made by a very tired and a not very sober me.

My biggest question, what will you do for the magic system if you adapt this skill gain system?
User avatar
Juniper Onyx
Master NPC Scripter
Posts: 1557
Joined: Mon May 22, 2006 12:13 am
Location: Columbia, MO USA

Post by Juniper Onyx »

Deuce wrote:I for one would sure like to see more npc quests ig, the one's currently ig are enjoyable to do, but they dont really have much of a reward for time spent on the quest so implementing that would be great.
everything else sounds good too.
Ditto.

I love this idea!!
User avatar
Taliss Kazzxs
Posts: 605
Joined: Sun Jun 04, 2006 7:47 am
Contact:

Post by Taliss Kazzxs »

I think it would be pretty cool if (players) teachers of combat where needed for progression in fighting after a certain level was reached similar to how magic is taught. that would make it completely impossible for power gamers to move up without roleplay.
User avatar
Lord Arcia
Posts: 912
Joined: Tue Jul 13, 2004 1:52 am
Location: Tol Vanima
Contact:

Post by Lord Arcia »

Taliss Kazzxs wrote:I think it would be pretty cool if (players) teachers of combat where needed for progression in fighting after a certain level was reached similar to how magic is taught. that would make it completely impossible for power gamers to move up without roleplay.
Best idea i've heard all day.
User avatar
Richard Cypher
Posts: 687
Joined: Thu Aug 24, 2006 11:48 pm
Location: U.S. of America, Massachusetts

Post by Richard Cypher »

Lord Arcia wrote:
Taliss Kazzxs wrote:I think it would be pretty cool if (players) teachers of combat where needed for progression in fighting after a certain level was reached similar to how magic is taught. that would make it completely impossible for power gamers to move up without roleplay.
Best idea i've heard all day.
Worst idea I have heard all day. Do you know how hard it is for a person who wants to be a magic user to find a teacher? It would be the same way for a fighter. A person who could teach might not want to, or has too many students, or is inactive. Thats all that will happen, that is why there is so few mages.
User avatar
Taliss Kazzxs
Posts: 605
Joined: Sun Jun 04, 2006 7:47 am
Contact:

Post by Taliss Kazzxs »

At the moment everyone’s a fighter. If happened what I suggested there would be much less, would that be such a bad thing? It would actually mean something when you told someone you are a <blank> because that would mean you put forth dedication and patience to earn it...not to mention roleplay instead of hours hacking at demon skeletons.
User avatar
Lord Arcia
Posts: 912
Joined: Tue Jul 13, 2004 1:52 am
Location: Tol Vanima
Contact:

Post by Lord Arcia »

Richard Cypher wrote:Worst idea I have heard all day. Do you know how hard it is for a person who wants to be a magic user to find a teacher? It would be the same way for a fighter. A person who could teach might not want to, or has too many students, or is inactive. Thats all that will happen, that is why there is so few mages.
What do I think about this?
1) Still the best idea.
2) I do know how hard it is for a magic user to find a teacher.
3) Do you know how many fighters there are?
4) Guards train recruits all the time, becoming a guard is a good way RP wise to develop one's skills.
5) There are so few mages because everyone is a fighter.

Personally, I think all skills should be taught by a "master". However, there are those exceptionally talented individuals who can figure things out for themselves. Perhaps if one's intelligence (or defining attribute) could determine when one would need a master to continue to gain skill.
Executor
Posts: 186
Joined: Thu May 17, 2007 5:26 pm

Post by Executor »

Completely agree with Taliss and Arcia. Should be a little easier than learning magic though, so we would need a lot more teachers of martial arts.
User avatar
Richard Cypher
Posts: 687
Joined: Thu Aug 24, 2006 11:48 pm
Location: U.S. of America, Massachusetts

Post by Richard Cypher »

Lord Arcia wrote:
Richard Cypher wrote:Worst idea I have heard all day. Do you know how hard it is for a person who wants to be a magic user to find a teacher? It would be the same way for a fighter. A person who could teach might not want to, or has too many students, or is inactive. Thats all that will happen, that is why there is so few mages.
5) There are so few mages because everyone is a fighter.

There are so few mages, not because everyone is a fighter because it is so ridiculously hard to get someone to train a mage even a simple fireball spell.
User avatar
Enwell van Illdoran
Posts: 627
Joined: Tue Jan 17, 2006 11:28 am
Location: Aristo-cat

Post by Enwell van Illdoran »

its more hard to get a college scholarship then to.. well, whatever else you can do after graduatiing in highschool in the us..

thats why its harder to study magic then to simply fight..
User avatar
Gabon Corad
Posts: 523
Joined: Sat May 28, 2005 5:46 pm
Location: recruiting

Post by Gabon Corad »

is a game why have it so hard? people spend a whole life time in their job so they go to collage...why should one have to spend their entire collage career training their magic char? with the system now i think i could get an associates degree (2 year degree) in the same time it takes me to get a magic teacher and learn all the runes.
User avatar
AlexRose
Posts: 4790
Joined: Sat Oct 22, 2005 8:18 pm
Location: Megajiggawhat?

Post by AlexRose »

There are so few mages, not because everyone is a fighter because it is so ridiculously hard to get someone to train a mage even a simple fireball spell.
lol? Anyone can fire a fireball with 2 runes. It's just the matter of receiving runes which is the problem.
Post Reply