Trolls Bane Dagbladden - Newspaper

General roleplaying - No OOC-posts, please! / Allgemeines Rollenspiel - Bitte keine OOC-Posts!

Moderator: Gamemasters

User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Re: Trolls Bane Dagbladden

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 31 – 15. Tanos 37
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Attempted Kidnapping in Bane
Criminals offers multiple gold to criminals
Liam Drake son of the former judge Fredric Drake and Eraisuithiel Celebrindal was nearly abducted, when the mage known as Blake Thorn tried to hire two orcs to kidnap him from his mother's arms right in the middle of town by offering them a huge amount of gold coins each. Luckily, attentive citizen around the former member of the council Uhuru were there to help defend mother and child.
Reporter: Bubowl

Dragon forced people to kill each other
Treasure hunt went wrong completely
It isn’t unusual that people got lost on the way to the digging spot. But this time it has been the beginning only.
A second dragon supports the usual dragon guard. Ghoulish onlooker hinders the supporting healer to cast his spells once the dragons open the fire. Within all that mess, fighter did not target right and knock down each other. The debacle finished a third dragon that called by the guards.
The participants meet at the cross finally. At least one person died. The laughing dragon could hear for long time after.

New Year whishes
Torch procession in all settlements
The bearers of the Fire and ocish citizen from Varshikar greets citizen from all settlements around Gobaith with a procession in Elos. Dressed in robes the procession passes settlements with burning torches. The participants wish the audience the best for the New Year.

Our Interview
We ask the people on the road for you
Today: S'rrt K'shire - former captain of the town guard
How did it come that you took so much responsibility in a Trolls Bane?
The weren't many active guards and I was one of the few to make sure something was being done. I took many things upon myself, even things that are meant for higher officers and I was promoted quickly.
Would you say the town became a safer place during your time?
In my own opinion, yes. But I was always the one to seek the public opinion on such thing so I don't think my opinion is the absolute truth in this manner.
How did you feel, if any of the town officials reject, either from the guard or from the council?
Of course it wasn't nice to see a friend who I thought was capable of doing the job he or she was given leave. However if a replacement was found I was comfortable that the integrity of the government or the guard was secured.
It is told, you are going to search for your family. What does family mean to you?
To be honest that is exactly the thing that I'm going to go find out on my trip. To find out what family is, who I was and where I came from. I'm looking for answers myself on that matter too.
Who is your favorite god?
Zelphia or well Tanora
What do you want to become as a child?
I wanted to be an explorer. I wanted to see the world beyond the lagoon and its premises.
What's your favorite weapon or tool?
A parchment. Had I not been able to write down words, everything would have been much more complicated.
What event on Gobaith, you liked best?
A birthday party the woman named Arabel had at the Farmers Union.
What would be your whish, if there is one for free?
To undo an experiment that proved to be very dangerous for me. I wish that would have never happened.
Thank you



Entführung vereitelt
Auftraggeber wollte mehrere Goldstücke an Kriminelle zahlen
Liam Drake der Sohn des ehemaligen Richters Fredric Drake und Eraisuithiel Celebrindal entging nur knapp einer Entführung. Der als Blake Thorn bekannte Magier offerierte einigen Orcs eine nicht unerhebliche Menge Geld um den Jungen mitten in Trolls Bane aus den Armen seiner Mutter zu rauben.
Engagierte Bürger rund um die ehemalige Stadträtin Uhuru schritten ein und verhinderten das Schlimmste.
Reporter: Bubowl

Schatzsuche endete am Kreuz
Drachen brachten Schatzsucher dazu, sich gegenseitig anzugreifen
Das auf dem Weg bereits Teilnehmer eines Quests verloren gehen ist nichts Neues. Doch diesmal war es nur der Anfang.
Ein zweiter Drache unterstützte die Schatzwache. Schaulustige behinderten den unterstützenden Magier, so dass Heilzauber selten ihr Ziel fanden. In dem ganzen Durcheinander schlugen sich Krieger irrtümlich gegenseitig nieder. Die Katastrophe nahm ihren Lauf als zum Schluss noch ein dritter Drache auftauchte.
Erst am Kreuz fanden sich alle Teilnehmer wieder zusammen. Mindestens eine Person starb. Das Lachen des Drachen hallte noch eine Weile über die Insel.

Neujahrsgrüße der Träger des Feuers
Fackelumzug auch in Trolls Bane
Die Träger des Feuers und orkische Zivilisten aus Varshikar haben in einem Fackelumzug im Elos Bürgern der Insel zum neuen Jahr gratuliert. Ausgerüstet mit Fackeln und Roben zogen sie auch durch andere Ortschaften der Insel und wünschten den dortigen Bewohnern alles Gute zum neuen Jahr.

Unser Interview
Wir befragen für Sie Leute auf der Straße
Heute: S'rrt K'shire – ehemaliger Hauptmann der Wache
Wie kam es, dass ihr so viel Verantwortung in Trolls Bane übernommen habt
Die Wache ist nicht besonders groß und ich gehörte zu denen, die dafür gesorgt haben, dass sie ihre Aufgabe erfüllen konnte. Dabei musste ich auch Aufgaben höherer Offiziere übernehmen und wurde schnell befördert.
Glaubt ihr dass die Stadt während eurer Dienstzeit sicherer geworden ist?
Ich denke schon. Aber wie das die Bevölkerung sieht kann ich nicht sagen. Ich glaub nicht dass meine Meinung hier die absolute Wahrheit darstellt.
Was geht einem durch den Kopf wenn Wachen oder Stadträte ihre Arbeit beenden?
Es ist nie schön, wenn ein Freund, dem man die Arbeit zutraut die ihm aufgetragen wurde diese aufgibt. Aber solange Ersatz gefunden wurde kann ich damit leben.
Man sagt ihr wollt Eure Familie suchen? Weiß heißt Familie für euch persönlich?
Genau das möchte ich herausfinden. Was ist Familie und was bedeutet sie für mich.
Welcher Gottheit sind sie verbunden?
Zelphia oder auch Tanora
Was wollten Sie als Kind einmal werden?
Ein Entdecker. Ich wollte herausfinden was hinter der Lagune meiner Kindheit liegt.
Was ist ihre liebste Waffe oder ihr liebstes Werkzeug?
Ein Pergament. Wäre ich nicht des Schreibens mächtig gewesen, wäre vieles deutlich schwerer geworden.
An welches Ereignis auf Gobaith erinnern sie sich gerne?
Die Geburtstagsparty von Arabel in der Farmers Union.
Was würden Sie sich wünschen, wenn sie einen Wunsch frei hätten?
Ich würde gerne ein Experiment rückgängig machen das sehr gefährlich wurde. Ich wünschte es wäre nie passiert.
Wir danken für das Interview.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 32

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 32 – 14. Zhas 37
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Kidnapper force town council to pay
Baby and his parents are fine
30 gold has been the incredible sum kidnapper request from the town council. The criminals trapped councilor Kyre, her groom and another Elf after kidnapping the baby of the family from Tol Vanima.
The town rejects paying ransom. The prisoner could got free after 9 days by a militia leaded by the captain of the town guard Demeli. The head of the gang Drathe Blue could got captured.

Albarian Paladin visited Gobaith
Secret consultations with the town council
The Albarian executive Denorius visit Gobaith for a few days and hold meetings with different officials. There has been no information about the contents of the conversations.
As we got told he performs secret service activities along the way as well.

Return of a king
Large festivity in Silverbrand
King Tialdin returns and the beer flows freely in Silverbrand as the dwarves rejoice! After many long dwarven months, King Tialdin is seen walking the great halls of the mighty castle Silverbrand. He has met many new dwarves and called them the next generation.
Reporter: Bubowl

Our Interview
We ask the people on the road for you
Today: Merrick Royce – blacksmith apprentice
There has been some children kidnapped the last time, what do you think about?
I never heard of it.
Would you let your children play outside now?
If I had any, I would keep them safe.
If you were new on the isle, what has been your first impression?
It is small, but the people are nice enough. I won't be in this town long, though.
Who is your favorite god?
I follow the Norodaj gods.
What do you want to become as a child?
A great warrior, like my father.
What's your favorite weapon or tool?
I like my hammer and my bow.
What event on Gobaith, you liked best?
When my kin Alfric arrived by surprise. (red.: kin is a close member of a Norodaj clan)
What would be your whish, if there is one for free?
That's none of your business.
Thank you



Entführer erpressen Trolls Bane
Kind und Eltern sind nach Befreiung wohlauf
Die unglaubliche Summe von 30 Goldstücken verlangte eine Gruppe Entführer vom Rat der Stadt Trolls Bane nachdem sie Stadtrat Kyre und ihren Verlobten sowie eine begleitende Person in eine Falle gelockt hatten. Den vorausgegangen war die Entführung des Babys der Familie aus Tol Vanima.
Der Rat der Stadt verweigerte die Zahlung. Die Gefangenen konnten nach 9 Tagen durch eine Miliz unter Leitung des Hauptmanns der Stadtwache Demeli befreit werden. Dabei wurde auch der Kopf der Bande Drathe Blue festgesetzt.

Albarischer Paladin besucht Gobaith
Nichtöffentliche Gespräche mit dem Rat der Stadt
Der albarische Beamte Denourius besuchte für einige Tage die Insel und konsultierte mehrere Offizielle. Über den Inhalt der Gespräche ist nichts bekannt.
Wie wir erfahren haben ging er nebenbei geheimdienstlichen Tätigkeiten nach.
Reporter: Bubowl

Ein König kehrt zurück
Festlichkeiten in Silberbrand
Bier floss im Strömen als die Gemeinschaft der Zwerge die Rückkehr ihres Königs Tjaldin bejubelten. Nach vielen Zwergenmonaten Abwesenheit kann man seine Majestät wieder in den mächtigen Hallen Silberbrands antreffen. Die vielen neu angekommenen Zwerge werden seiner Meinung nach Silberbrand zu einer neuen Blüte führen.

Unser Interview
Wir befragen für Sie Leute auf der Straße
Heute: Merrick Royce – Lehrling des Schmiedehandwerks
Was sagen sie zu den Kindesentführungen in der letzten Zeit?
Davon habe ich noch nichts gehört.
Würden sie ihre Kinder jetzt noch draußen spielen lassen?
Wenn ich welche hätte, würde ich sehr auf sie aufpassen.
Was war eure erste Impression von Gobaith?
Eine kleine Insel aber die Leute sind in Ordnung. Ansonsten hätte es mich hier auch nicht gehalten.
Welcher Gottheit sind sie verbunden?
Ich folge den Göttern der Norodaj.
Was wollten Sie als Kind einmal werden?
Wie mein Vater, ein mächtiger Krieger.
Was ist ihre liebste Waffe oder ihr liebstes Werkzeug?
Mein Hammer und mein Bogen.
An welches Ereignis auf Gobaith erinnern sie sich gerne?
Als mein Kin Alfric hier auftauchte (Anm. d. Red. Kin ist ein enges Mitglied eines Norodaj Clans)
Was würden Sie sich wünschen, wenn sie einen Wunsch frei hätten?
Das geht euch nichts an.
Wir danken für das Interview.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 33

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 33 – 11. Ushos 37
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith



Declaration of war
Common action by the 3 largest cities
Varshikar, Silverbrand and Trolls Bane simultaneous declared war to the Blackhorn horde.
Members of the horde penetrate a number of violent crimes within the last few days. No safe place for any member of that orcen clan remain.

Orcs maraud Farmers Union
Patrol lead by an shaman
A marauding gang of at least 6 orcs has been blindside by citizen of the Farmers Union. The people banish the plunderer. The loss of stock has been very small according to an eye witness. Any connection to the Blackhorn clan could not
Highly questionable is that the gang operated like a military unit under the lead of a shaman.

Friendly Wolves
No danger for visitors
Friendly wolves have been spotted on Tol Vanima! There seem to be many of them. Have the elves somehow domesticated and trained wild wolves?
Reporter: Bubowl

Announcements
We are glad to announce the birth of our son Corvus.
He will teached in the tradition of our both races.
William Erundas and Kyre

Our Interview
We ask the people on the road for you
Today: Zimri Silverchest - dwarven crafter and miner in Trolls Bane
It is told King Tialdin walks through Silverbrand. Does it change the live of the dwarves?
I don't to like there I'm not be familiar with his diplomacy:
What do you reject in detail?
They let all to enter Silverbrand. Gates are always open it's not traditional way of rule. Besides on time elves made in Goldburg base. I never understand why he let for this.
Did you find a special mine here on the isle, which one do you like best?
Best mine is under Silverbrand.
Who is your favorite god?
Irmorom, Who else?
What do you want to become as a child?
I don't remember this probably like other to become a famous warrior.
What's your favorite weapon or tool?
I don't have a favorite it depends on situation.
What event on Gobaith, you liked best?
None but few I remember most. For example when prince arrived and when pigs were sicked.
What would be your wish, if there is one for free?
I wish myself to always have customers.
Thank you



Kriegserklärung
Gemeinsame Aktion der großen Siedlungen
Nahezu zeitgleich erklärten Varshikar, Silberbrand und Trolls Bane der Blackhorn Horde den Krieg. Mitglieder der Horde sind in der letzten Zeit immer wieder durch Gewaltverbrechen in Erscheinung getreten. Ihnen bleibt jetzt kein Rückzugsgebiet auf der Insel mehr.

Orcs plündern die Farmers Union
Bande hatte einen Schamanen dabei
Die Bewohner der Farmers Union überraschten eine Gruppe von mindestens 6 Orcs beim Versuch die Vorräte zu plündern. Die Plünderer konnten gestellt und vertrieben werden. Der Schaden blieb gering. Eine Verbindung zum Blackhorn Clan konnte nicht festgestellt werden.
Bedenklich erscheint einem Augenzeugen, dass die Orcs vom einen Schamanen geführt wurden und ein diszipliniertes militärisches Vorgehen zeigten.

Domestizierte Wölfe
Keine Gefahr für Besucher
Mehrere friedliche Wölfe wurden an verschiedenen Orten in Tol Vanima gesichtet. Offensichtlich ist den Elfen die Domestikation der Tiere gelungen.
Reporter: Bubowl

Anzeigen
Wir freuen uns die Geburt unseres Sohnes Corvus mitteilen zu können.
Er wird in den Traditionen unserer beiden Rassen aufwachsen.
William Erundas und Kyre

Unser Interview
Wir befragen für Sie Leute auf der Straße
Heute: Zimri Silverchest – Handwerker und Bergmann von Volk der Zwerge
Was hat sich im Leber der Zwerge geändert, seit König Tialdin wieder durch die Hallen wandert?
Ich bin nicht gerne dort weil ich nicht mit seiner Politik übereinstimme.
Können sie das unseren Lesern genauer erklären?
Jeder wird neuerdings nach Silverbrand hereingelassen. Die Tore stehen weit offen, es gibt keinen mehr, der die Traditionen beachtet. Sogar Elfen lagern in Goldburg. Das verstehe ich nicht.
Haben sie eine besonders ertragreiche Mine gefunden?
Die beste Mine befindet sich unter Silberbrand.
Welcher Gottheit sind sie verbunden?
Wem sonst denn Irmorom?
Was wollten Sie als Kind einmal werden?
Daran kann ich mich nicht mehr erinnern, wahrscheinlich ein großer Krieger wie alle Kinder.
Was ist ihre liebste Waffe oder ihr liebstes Werkzeug?
Das hängt von der Situation ab.
An welches Ereignis auf Gobaith erinnern sie sich gerne?
Kein besonderes, aber es gibt einige an die ich mich gerne erinnere. Zum Beispiel als der Prinz kam und als die Schweine krank wurden.
Was würden Sie sich wünschen, wenn sie einen Wunsch frei hätten?
Dass ich immer Kunden haben möge.
Wir danken für das Interview.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 34

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 34 – 8. Siros 37
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith



Spells for the people
Highest level medicine magic
A consortium of mages successfully tried a difficult magic ritual in the Homestead of the Fire. Two elves, lost there ears to orcs could got restored there faces. The only flaw, a white ear, shows how difficult the action has been.

Earthquake in the north
Wild tribes camp in the dungeons
The abandoning caves of the Dark’rest Mountain clan partially collapsed due to an earthquake, that could noticed is Varshikar as well. Wild tribes of Goblins claim the location for themselves now. Very dangerous are some black panther hiding in the dark for there prey.

Riddle with bad result
Wrong person punished
A dwarfess got involved with the Enticer to reach richness. She couldn’t solve the riddle as numerous people before. Since she flew successfully, the Enticer grabs the next available person and turns Grim Steinschlag into a crawler. Dagbladden will take a look at the next development in that case for you.

Our Interview
We ask the people on the road for you
Today: Soran – Crafter from Tol Vanima
Tol Vanima has no Elder for some month now. How did that situation influence the life if the Elven island?
It is not good because a number of Elves left the island since that time.
A number of human became citizen of Tol Vanima?
There are not more then in the history. They are the exception proves the rule.
Who is your favorite god?
All five.
What do you want to become as a child?
I want to became a blacksmith. But I hadn’t had sufficient talent.
What's your favorite weapon or tool?
My most used weapon is a short sword but my favorite tool is the bakers shovel.
What event on Gobaith, you liked best?
Neirume, the Elven Celebration.
What would be your whish, if there is one for free?
New life awaken in Tol Vanima.
Thank you



Nützliche Magie
Heilung in höchster Vollkommenheit
Einer Gruppe von Magiern gelang in der Heimstatt des Feuers ein schwieriges magische Heilritual. Sie konnten bei zwei Elfen die Ohren wiederherstellen, die diese an Orcs verloren hatten. Einziger Schönheitsfehler ist, dass eins der Organe weiß bleiben wird.

Erdbeben im Norden der Insel
Wilde Stämme beziehen Wohnhöhlen
Die seit einiger Zeit nicht mehr genutzten Höhlen des Dark’rest Mountain Clans sind bei einem schwachen, nur noch in Varshikar spürbaren Erdbeben zum Teil eingestürzt. Goblins haben sich dort eingenistet. Als besonders gefährlich gelten schwarze Panther, die im Dunkeln auf ihre Beute lauern.

Schweres Rätsel mit Folgen
Falsche Person bestraft
Eine Zwergin, die für großen Reichtum sich mit dem unbekannten Verführer einließ, konnte wie so viele vor ihr das aufgetragene Rätsel nicht lösen. Da sie erfolgreich flüchten konnte erkor sich der Verführer die nächstbeste Person und verwandelte Grimm Steinschlag in eine abscheuliche kriechende Kreatur. Dagbladden wird die weitere Entwicklung im Auge behalten.

Unser Interview
Wir befragen für Sie Leute auf der Straße
Heute: Soran – Handwerker aus Tol Vanima
Seit einiger Zeit gibt es keine Elder mehr in Tol Vanima. Inwieweit ist das Leben dort davon betroffen?
Das es keine Elder mehr gibt hat der Gemeinde auf Tol Vanima eher geschadet würde ich sagen, dort wohnen kaum noch Elfen seitdem.
Es sind angeblich vermehrt Menschen Bürger von Tol Vanima?
Vermehrt kann man nicht sagen, es gibt einige wenige Ausnahmen eben.
Welcher Gottheit sind sie verbunden?
Allen fünf.
Was wollten Sie als Kind einmal werden?
Ich wollte etwas in Richtung der Schmiedekunst lernen, aber dafür hatte ich nie besonderes Geschick.
Was ist ihre liebste Waffe oder ihr liebstes Werkzeug?
Ein Kurzschwert benutze des meisten im Kampf und als liebstes Werkzeug, da würde ich wohl einen Ofenschieber vorziehen.
An welches Ereignis auf Gobaith erinnern sie sich gerne?
An Neirume, das wir Elfen feiern.
Was würden Sie sich wünschen, wenn sie einen Wunsch frei hätten?
Das Tol Vanima wieder zu neuem Leben erweckt.
Wir danken für das Interview.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 35

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 35 – 5. Ronas 37
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Giants fight
Dragon egg with most pure fire
An old dragon and a daemon fights in the mountain near Varshikar recently. Some fighter rushed to the place to support the dragon and could kill the daemon finally. Unfortunately the dragon died due to his injuries short after.
With his last breath he hands the Bearer of the Fire an egg what supposedly should contain a part of Bragons divine essence.

Decision for a theater
Elven council found solution for Magnus house
The building will not cleared from the isle of Tol Vanima. Reconstruction will make it ready to contain the office of the tinechor, some guest apartments and a theater as well.

Untouchability declaration
Trolls Bane moves due to power of the trolls
The council of Trolls Bane reduces the size of the planned Eastmark and releases any claim to the troll forest. The safeguarding of interest is achieving by the residents of the forest. Any decision of the trolls within the borders of the forest is accepted by the town.

Our Interview
We ask the people on the road for you
Today: Salathe – redakteur of Dagbladden
Why did you choose Gobaith for your newspaper?
I got punished and should report from a awful bore island. But I found out, the people just didn’t know how much interesting happen every day there. There has been no reason to stay with my former boss. I could make a dream to come true and release my own newspaper.
What happen if someone find a negative article about himself?
From time to time we get protests. But the people become glad, if there is any positive sentence later finally. We stay relaxed because the news is independent.
Who is your favorite god?
Irmorom
What do you want to become as a child?
Guard at the gate of the town wearing a huge axe and an impressive beard.
What's your favorite weapon or tool?
Feather, inc and parchment
What event on Gobaith, you liked best?
The moment when I reprint an issue the 1st time because so much people want to read it.
What would be your whish, if there is one for free?
That will remain my secret.
Thank you



Kampf der Giganten
Drachenei mit reinstem Feuer
In den Bergen Varshikars tobte kürzlich der Kampf zwischen einem uralten Drachen und einem riesigem Dämon. Eine Gruppe von Kämpfern konnte sich zu dem Kampf durchschlagen und den Dämonen besiegen. Der Drache jedoch war zu schwer verwundet und verstarb noch am Schauplatz.
Zuvor jedoch übergab er Mitgliedern der Träger des Feuers ein Ei, in dem angeblich ein Teil von Bragons göttlicher Essenz ruht.

Magnus Haus wird Theater
Rat der Elfen entscheidet in öffentlicher Sitzung
Das als Magnus Haus bekannte Gebäude am Hafen von Tol Vanima wird nicht abgerissen sondern umgebaut. Es wird in Zukunft den Sitz des Tinechors und Gästen als Unterbringung dienen. Des Weiteren soll ein Teil des Gebäudes in Zukunft als Theater dienen und dazu umgebaut werden

Unantastbarkeitserklärung
Trolls Bane beugt sich der Macht der Trolle
Der Rat Trolls Bane hat gegenüber den Vertretern der Trolle erklärt, dass die Stadt keinerlei Anspruch mehr auf die Wälder erhebt. Die Sicherung der Interessen obliegt allein den Bewohnern und wird von Trolls Bane respektiert. Die geplante Eastmark wird dadurch erheblich kleiner ausfallen.

Unser Interview
Wir befragen für Sie Leute auf der Straße
Heute: Salathe – Redakteur des Dagbladden
Wie kamen es, das sie ausgerechnet Gobaith eine Zeitung herausgeben?
Eigentlich sollte ich zur Strafe von einer langweiligen Insel berichten und fand heraus, dass die Leute nur nicht wussten, dass hier viel Interessantes passiert. Und eine eigene Zeitung wollte ich schon länger haben.
Wie reagieren die, die sie negativ erwähnen?
Hin und wieder beschwert sich schon mal einer, aber letztendlich freut er sich, wenn er später in einem anderen Zusammenhang positiv erwähnt wird. Wir lassen uns davon nicht beeindrucken und bleiben unabhängig.
Welcher Gottheit sind sie verbunden?
Irmorom
Was wollten Sie als Kind einmal werden?
Wächter am Tor der Stadt mit einer riesigen Axt und einem beeindruckenden Bart.
Was ist ihre liebste Waffe oder ihr liebstes Werkzeug?
Feder, Tinte und Pergament
An welches Ereignis auf Gobaith erinnern sie sich gerne?
Als ich zum ersten mal eine Ausgabe nachdrucken musste weil sie ausverkauft war.
Was würden Sie sich wünschen, wenn sie einen Wunsch frei hätten?
Das bleibt mein Geheimnis.
Wir danken für das Interview.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 36

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 36 – 3. Bras 37
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Peace for Silverbrand
Separate truce causes stress
Silverbrand judged a robbery against a citizen of Varshikar not as a reason follow the Bearers of the Fire into a war against the orc clan. The argumentation in between the former allies becomes harsh once the dwarves negotiated a truce with the Blackhorn clan.
According to our information Silverbrand would accept an orcen territory as long as the Blackhorn clan agrees to tribunal against any outlaws.
“We are not vassals of Djironnima” is heard in Silverbrand now. It might be possible that the alliance will break.

Wet pig drive
Rain and beer flow like water
Fashionable pallor below mighty beards you could see allover when a full ship load of Siebenberger (seven mountain) dungeon pigs got driven across Gobaith to Silverbrand. There has been plenty of rain and beer so animals as well as dwarves have been satisfied. According to breeders these pigs are a special dwarven race with the most tough meat and leather known.

Reads attacks Trolls Bane
At least eight attackers counted
A large group of daemon skeletons dig into the town recently. The town guard could avoid any danger to the citizen and killed all. Until now there is no information where the attackers came from.
A number of madness mummies has been found in the roads of the town as well.



Silberbrand will Frieden
Waffenstillstand führt zu Spannungen
Nachdem Silberbrand einen Raubüberfall auf einen Bürger Varshikars nicht als Bündnisfall gegenüber den Trägern des Feuers einstuft und einen Waffenstillstand mit dem Blackhorn Clan ausgehandelt hat wird der Ton zwischen den Verbündeten schärfer.
Silberbrand würde ein orkisches Clangebiet begrüßen, solange der Blackhorn Clan einer gerichtlichen Verfolgung von Verbrechern zustimmt.
In Silberbrand ist inzwischen vielfach der Ruf „Wir sind keine Vasallen Djironnimas“ zu hören. Ein vollständiges Auseinanderfallen des Bündnisses wird inzwischen nicht mehr ausgeschlossen.

Feuchter Schweinetrieb
Regen und Bier im Überfluss
Viel vornehme Blässe unter mächtigen Bärten wurde von Silberbrand aufgeboten, um eine zwei Jahre überfällige Schiffsladung Siebenberger Tunnelschweine über die halbe Insel zu treiben. Regen und Bier flossen im Strömen so dass Tiere und Treiber sehr zufrieden waren. Bei den Schweinen handelt es sich nach Aussagen von Züchtern um eine besondere zwergische Rasse, deren Fleisch als extrem zäh gilt.

Rote greifen Trolls Bane an
Mindestens acht Angreifer
Eine größere Gruppe Dämonenskelette fielen kürzlich über Trolls Bane her. Die Angreifer konnten von der Stadtwache unschädlich gemacht werden. Woher die Angreifer stammen ist bis heute nicht geklärt.
Außerdem wurde eine Reihe tollwütiger Mumien (madness mummies Anm. d. Red.) gesichtet.

Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 37

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 37 – 23. Bras 37
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Theocracy in Varshikar
Bearers of the Fire declare state of Bragon
As expected after the previous political developments the Order declared it’s region of influence as a theocracy.
The Bearers of the Fire gave reasons an egg of a dragon. According to records this egg is sheltered in Varshikar.

Puzzle solved
Grim Steinschlag back on his own
Ufedhin Copperhand solved the puzzle of the Enticer. The curse on the dwarf Grim Steinschlag broken.
Once the solution got known the Enticer disappeared in a bad smelling cloud.

Scandal at the academie
Teachers left the school
Using a huge amount of mana a dispute in between teachers and leaders of the Magic Academy escalate. In consequence of the badly magic injuries Kyre and William Erundas left the lyceum. Both worked there as teacher and housekeeper.

Our Interview
We ask the people on the road for you
Today: Djironnima – Leader of the Bearer of the Fire
As a ruler of Varshikar you could tell our readers about the different names of that location?
Varshikar is the settlement, Kumdah is called the region.
There are orcs citizen of Varshikar. At the same time the Order burns extinguish orcen clans. How do this work together?
We did not fight the Dark’rest Mountain clan due to the race. Our legitimate strike based on an assassination to myself, a broken ally and the refusal to renounce the unspoken.
Not everybody believes in your hospitality?
We fight everybody who serves the diabolic lordships. They flee from honor fights since there weapons are lies, defamation and cheating to poison the mind of the uninformed people.
Who is your favorite god?
I’m soldier of Bragon.
What do you want to become as a child?
Due to my birth I had had never another perspective then became a mage. I think I never lean up against.
What's your favorite weapon or tool?
My feather and my wand.
What event on Gobaith, you liked best?
Your newspaper could never be long enough.
What would be your whish, if there is one for free?
To see my son grow up together with my wife.
Thank you



Theokratie in Varshikar
Träger des Feuers erklären Kumdah zum Gottesstaat
Der Orden hat den erwarteten Schritt getan und in einer Erklärung sein Herrschaftsgebiet zum Staate unter Bragon erhoben.
Begründet wird der Schritt damit, dass der Orden dem Vernehmen nach das Ei eines verstorbenen Drachen hütet.

Rätsel gelöst!
Grim Steinschlag vom Fluch befreit
Ufedhin Copperhand konnte mit Bragons Hilfe das Rätsel des Verführers lösen und damit den Fluch auf Grim Steinschlag aufheben.
Nach des Rätsels Lösung entschwand der Verführer in einer stinkenden Wolke.

Eklat an der Akademie
Lehrer verlassen die Schule
Unter dem Einsatz von sehr viel Mana wurde eine interne Auseinandersetzung von Lehrern und dem Leiter der Akademie der Magier ausgefochten. In deren Folge verließen die als Lehrer und Hausmeister tätigen Kyre und William Erundas die Lehrstätte.

Unser Interview
Wir befragen für Sie Leute auf der Straße
Heute: Djironnyma – Führer der Träger des Feuers
Als Herrscher Varshikars könnt ihr unseren Lesern sicherlich erklären, was es mit den verschiedenen Ortsbezeichnungen auf sich hat.
Varshikar ist die Stadt und Kumdah heißt das Land.
Orcs sind in Varshikar Bürger. Gleichzeitig bekämpft Euer Orden Orcs. Wie passt das zusammen?
Im Falle des Dark’rest Mountain Clans war nicht die Rasse ausschlaggebend sondern ein Attentat auf mich, ein Bündnisbruch und die Weigerung dem Dienst an den Unausgesprochenen abzuschwören.
Eure zur Schau gestellte Gastfreundschaft wird nicht überall so erlebt?
Wir bekämpfen jene die das Böse verübeln, sie scheuen den ehrenhaften Kampf, ihre Waffen sind Lüge, Verleugnung und Betrug um die Geister der Unwissenden zu vergiften.
Welcher Gottheit sind sie verbunden?
Ich bin Soldat Brágons.
Was wollten Sie als Kind einmal werden?
Mein Weg als Magier war mir durch meine Geburt vorgegeben und ich vermute, dass ich mich nie wirklich dagegen gestemmt habe.
Was ist ihre liebste Waffe oder ihr liebstes Werkzeug?
Meine Feder oder natürlich mein Zauberstab.
An welches Ereignis auf Gobaith erinnern sie sich gerne?
Das würde jeglichen Rahmen euer Zeitung überspannen.
Was würden Sie sich wünschen, wenn sie einen Wunsch frei hätten?
Meinen Sohn mit meiner Frau aufziehen zu können.
Wir danken für das Interview.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 38

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 38 – 20. Eldas 37
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Caelum orcs attacks Bane
South gate and town walls targeted
For a short time a patrol of about ten orcs gain control over the south gate of Trolls Bane. Citizen forces fight the attackers back and killed most of them. Just a few could escape according our reports. The clan sign found shows a flame. A last survived prisoner said under torture they came from Caelum.[/quote]

Lizzard witched
Knight of Gobaith try to kill elf child for food
Passersby knocked out he knight of Gobaith Gurk while he try to bite off an arm from an elfen child. It is told Gurk has been jailed and got bewitched by a group of 3 witches. Dagbladden will hold you informed about the ongoing counteractions.

Announcements
At the 13. Eldas 37 we tie the knot.
Kyre und William Erundas

Our Interview
We ask the people on the road for you
Today: Marina Tanorakind - Actor
What do you feel if you play in front of a lot of people?
It is nice and I like it. At no time anybody try to throw rotten eggs to us.
Do you have any play or song you like most?
I like all my stories and songs.
What do you do on Gobaith?
I came here to learn from other puppeteers. Currently I’m planning to stage a play.
Who is your favorite god?
No one in special.
What do you want to become as a child?
Pirate princess!
What's your favorite weapon or tool?
I don’t use weapon or tools. Most I like Kerli (her puppet – add by redaction), but if I call him a tool, he make waves.
What event on Gobaith, you liked best?
The empty books in Greenbriar has been funny.
What would be your whish, if there is one for free?
Luck, that’s something you always are in need of.
Thank you



Caelum Orcs greifen Bane an
Südtor und Wälle betroffen
Kurzzeitig unter Kontrolle eines orcischen Stoßtrupps waren kürzlich das Südtor und die Mauern der Stadt. Die Bürgermiliz konnte die Angreifer zurückschlagen und in den meisten Fällen töten. Es wird berichtet, dass die Orcs eine Flamme als Clanzeichen trugen. Ein Gefangener soll unter Folter zugegeben haben, aus Caelum zu kommen.

Verhexte Echse
Ritter von Gobaith versucht Elfenkind zu fressen
Bei dem Versuch einem hilflosen Elfenkind einen Arm abzubeißen wurde Gurk, der Mitglied bei den Rittern von Gobaith ist, von Anwesenden überwältigt und niedergeschlagen. Es stellte sich heraus, dass die Echse eine Zeitlang von 3 Hexen gefangen und behext war. Dagbladden wird berichten, ob entsprechende Gegenmaßnahmen erfolgreich waren.

Anzeigen
Den Bund der Ehe geschlossen haben am 13. Eldas 37.
Kyre und William Erundas

Unser Interview
Wir befragen für Sie Leute auf der Straße
Heute: Marina Tanorakind - Schauspieler
Wie ist das, wenn man vor so vielen Leuten steht und spielen muss?
Es ist schön und es macht Spaß. Es hat auch noch nie jemand mit faulen Eiern nach uns geworfen.
Gibt es für Euch so etwas wie ein Lieblingsstück?
Ich mag alle meine Gedichte und Geschichten die ich aufsage.
Was erwartet Ihr Euch von dem Gastspiel auf Gobaith?
Ich bin hier her gekommen um von anderen Puppenspielern zu lernen. Zurzeit plane ich ein Theaterstück aufzuführen.
Welcher Gottheit sind sie verbunden?
Keiner im besonderen.
Was wollten Sie als Kind einmal werden?
Piratenprinzessin!
Was ist ihre liebste Waffe oder ihr liebstes Werkzeug?
Ich benutze keine Waffen oder Werkzeuge... am liebsten mag ich Kerli, aber wenn ich ihn Werkzeug nennt gibt das Ärger.
An welches Ereignis auf Gobaith erinnern sie sich gerne?
Die leeren Bücher in Greenbriar, das war lustig.
Was würden Sie sich wünschen, wenn sie einen Wunsch frei hätten?
Glück, das kann man immer brauchen.
Wir danken für das Interview.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 39

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 39 – 17. Irmas 37
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Ancient Bragon temple revitalized
Numerous pilgrims expected
The temple found north of Varshikar is focused to an ancient Bragon cult according due to findings. The order of the Bearers of the Fire announced that it will rebuild the ritual place. A huge amount of debris has been removed yet.

Beer war
A new brewery divide the opinions
“I do not sell sand beer!” answered Borgate recently. A customer asked for a mug of Kumdahbräu. Traditional beer enthusiasts from Silverbrand see the expansion of the desert brewery with a mix of emotions. Even or newspaper got a request for an advertisement yet.

Boredom
A tree speaks his mind!
Even for trees it seems to be boring standing around all the time in a forest. The other day a tree near the grey castle hits by a lost spell and starts talking. It annoys passers by with stories. It mostly likes to riddle the people.

Our Interview
We ask the people on the road for you
Today: Rakaja – Master cook from Varshikar
A cook beware an egg. That seem ugly.
The protection of the dragon egg is an important task. I’m proud to have it.
What meal favors a head cook for herself?
There are a lot of good tasting meals, but I like roast lamb most.
What do you suggest for the weekend?
The starter should be mushroom soup. At the moment you may find a lot of fresh mushrooms. Main course I’d suggest venison with berries and warm bananas with honey for desert. To dink I recommend a good Kumdahbräu or a whine.
Who is your favorite god?
Bragon of course, but Zhambra and Malachin as well.
What do you want to become as a child?
A diplomatic agent of my people.
What's your favorite weapon or tool?
That depends, but especially I like my sickle.
What event on Gobaith, you liked best?
The moment Bragons dragon hands her egg to us.
What would be your whish, if there is one for free?
All my wild brothers and sisters should find there way to Bragon.
Thank you



Antiker Bragon Tempel ersteht auf
Pilger werden in den Ogerbergen erwartet
Der nördlich von Varshikar in den Bergen entdeckte Tempel wird auf Grund von Funden einem alten Bragonkult zugeschrieben. Der Orden der Träger des Feuers hat bekanntgegeben, dass er die Kultstätte wieder aufbauen wird. Es wurden bereits große Mengen von Schutt beseitigt.

Bierkrieg
Eine neue Brauerei sorgt für Kontroversen
„Ich verkauf doch kein Sandbier!“ antwortete Borgate neulich, als ein Kunde ein Maß Kumdahbräu verlangte. Die Expansionsbestrebungen der Brauerei aus der Wüstenstadt werden von den traditionellen Biertrinkern aus Silberbrand skeptisch gesehen. Unserer Zeitung wurde eine Anzeige angeboten, die wir ihnen lieber vorenthalten.

Langeweile
Ein Baum packt aus!
Den ganzen Tag im Wald herumzustehen scheint auch Bäumen ziemlich langweilig zu sein. Nun hat sich ein durch einen verirrten Zauber zum Sprechen gebrachter Baum nahe der grauen Zuflucht entschlossen, Passanten sein Leid zu klagen. Außerdem schein er eine Vorliebe für Rätsel zu haben.

Unser Interview
Wir befragen für Sie Leute auf der Straße
Heute: Rakaja – Meisterköchin aus Varshikar
Wie ist es, wenn man als Koch ein Ei behüten muss?
Der Schutz des Dracheneis ist eine wichtige Aufgabe. Ich fühle mich geehrt sie zu haben.
Was ist die Leibspeise einer Köchin?
Es gibt viele leckere Gerichte, aber ich esse gern Lammbraten.
Was empfiehlt die Chefköchin für das Wochende?
Zur Vorspeise eine Pilzsuppe, die wachsen in der Zeit recht gut, danach Wild mit Beeren und zur Nachspeise warme Bananen mit Honig, dazu entweder ein gutes Kumdahbräu oder einen Wein.
Welcher Gottheit sind sie verbunden?
Bragon natürlich, aber auch Zhambra und Malachin.
Was wollten Sie als Kind einmal werden?
Ein Diplomat meines Volkes.
Was ist ihre liebste Waffe oder ihr liebstes Werkzeug?
Das kommt immer auf die Situation ab, aber ich mag meine Sichel sehr gern.
An welches Ereignis auf Gobaith erinnern sie sich gerne?
Als uns Brágons Drache sein Ei anvertraut hat.
Was würden Sie sich wünschen, wenn sie einen Wunsch frei hätten?
Das alle meine wilden Brüder und Schwestern den Weg zu Bragon finden.
Wir danken für das Interview.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Re: Trolls Bane Dagbladden

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 40 – 15. Chos 37
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Maneuver in Varshikar
Preparation for Evacuation in Mas
The citizen of the desert town prepares themselves to the expected mummy invasion in Mas with a large test under real conditions. Especially the evacuation of infected areas and buildings has been trained successfully.
Eyewitness spoke about some spawned training mummies, which could hide after the maneuver. That might increase the danger of a mummy invasion during Mas as well.

Dragon call poisonous help
Expedition ends at the cross
A group of experienced adventures got nearly whipped out during an excursion into the dragon cave. It is told that the dragon called a bunch of monster spiders for help. The spiders enwrap nearly all members of the party.
Escaping has been quite difficult so the last nearly dead fighter reached the cross days later.

Trolls Bane Magistrate works
Town authorities improve security installations
A wind of change blows the guards out of the guard house. Since the former Captain of the town guard S'rrt K'shire becomes the current one again you can see more often patrols on the road.
Additionally the town presents Samantha Stoneridge as Magistrate to punish minor issues immediately. A fist success has been the punishment of an elven theft.



Manöver in Varshikar
Übung für den Ernstfall des Mas
Mit einer großangelegten Übung bereiteten sich die Bürger Varshikars auf den Mas vor. Die Evakuierung der von Mumien befallenen Bereiche sollte im Ernstfall jetzt kein Problem mehr sein.
Laut Augenzeugen haben sich einige der zu Übungszwecken eingesetzten Mumien versteckt und konnten bis heute nicht aufgefunden werden. Die Übung hat daher auch die Gefahr einer Invasion im Mas vergrößert.

Giftige Drachenhelfer
Expedition in die Drachenhöhle endete am Kreuz
Eine Gruppe erfahrener Kämpfer musste aus der Drachenhöhle eine schmerzhafte Niederlage einstecken. Der Drache rief offensichtlich ein Rudel Spinnen zu Hilfe, die die Abenteurer vollständig einwickelten.
Uns wurde berichtet, dass der letzte Schwerverletzte erst nach Tagen das rettende Kreuz erreichte.

Magistrat und Wache installiert
Trolls Bane verbessert städtische Behörden
Mit der Rückkehr von S’rrt K’shire bläst frischer Wind durch das Wachhaus der Stadt. Die Wachen sind häufiger auf den Straßen anzutreffen. Um kleinere Vergehen umgehend reagieren zu können hat Samantha Stoneridge den Posten des Magistrats übernommen.
Ein erstes Verfahren gegen einen diebischen Elfen konnte erfolgreich beendet werden.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 41

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 41 – 12. Elos 38
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


New years procession
A happy new year
People from all over the isle take part in the new year procession that has been organized by the order of the Bearers of the Fire. The participants visited all settlements at the 1st day of the new year. Additionally they scare up some mummies that could successfully hide from the guards themselves.

Mas en masse
Madness or intention? Numerous mummies flood the town.
The citizen hides behind closed doors and wait for the end of the blood month. Within the first few days it was easy for the guards of Varshikar and Trolls Bane to limit the invasion of Madness Mummies. Short before the end of the month some people got infected by madness and try to kill the attackers. It provokes an invasion, which could hardly control. Even the Seahorse Inn has to evacuate and used as a prison for the numerous undead.
The Magistrate of Trolls Bane charges some person, which intentionally had opened the gates and increased the amount of attackers.

Breeding succeed
Special dwarf onion seed developed
Local redaction Silverbrand. Ufehdin
Dwarven farmers developed a special onion.
They are smaller than the old original stock but the skins are more golden and the roots more hairy, once the dirt has shaken off.
The flavor is much sharper and the smell will scour the hairs from inside of the nose.
It has noticed if you eat a few of them raw with beer it will help keep fastidious annoying types like elves and mages away.
It has called the "Bearded Brando".




Neujahrs Fackelprozession
Beste Wünsche für das Jahr 38
An der vom Orden der Träger des Feuers veranstalteten Neujahrsprozession beteiligten sich auch dieses Jahr wieder viele Bürger. Neben dem Überbringen von guten Wünschen zum neuen Jahr konnten auch noch einige Mumien aufgestöbert werden, die sich vor der Säuberungsaktion der Wachen in den einzelnen Orten verbergen konnten.

Massen im Mas
Unverstand oder Vorsatz? Mumien treten in Massen auf!
Hinter verschlossenen Türen harrten die Bürger auf das Ende des Blutmonats. In den ersten Tagen des Monats war es den Wachen in Varshikar und Trolls Bane ein Leichtes die Invasion von verrückten Mumien begrenzen. Erst gegen Ende ließen sich einige Leute von den verrückten Mumien anstecken und versuchten diese zu töten. Die dadurch ausgelöste Invasion konnte nur mit Mühe unter Kontrolle gehalten werden. Unter Anderem musste das Seahorse Inn geräumt werden und zeitweilig als Gefängnis für die Untoten herhalten.
Der Magistrat der Stadt geht gegen mehrere Personen vor, die beschuldigt werden Tore geöffnet zu haben und die Anzahl der Angreifer willentlich vergrößert zu haben.

Zuchterfolg in Silberbrand
Neue Zwiebelsorte
Lokalredaktion Silberbrand: Ufhedin
Zwergische Bauern konnten eine neue Zwiebelsorte kultivieren. Sie ist etwas kleiner als normale Zwiebeln, hat eine goldene Farbe und eine sehr scharfe Geschmacksnote. Wenn man den Schmutz entfernt, erkennt man sehr dichtes, verfilztes Wurzelwerk.
Schon der Geruch einiger roh genossener Zwiebeln zum Bier reicht aus um anspruchsvolle Wesen wie Elfen und Magier zu vertreiben.
Die neue Sorte wird unter dem Namen „Bärtiger Markus“ vertrieben.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 42

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 42 – 9. Tanos
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Guard or no guard, that’s the question
Cheater confuses people
One or more person presume to be guard of Trolls Bane recently. They quote non existing laws and try to organize life far away from the officials.
It is not known if they just joke or if we are faced to criminals.

Council melt down
Two of three members fade away
A few days ago Kyre resign the position as council member of Trolls Bane officially. Robert Twaite has not been seen for a while as well. The residual council consists of a single person now.

Allowed or not allowed?
Division in police and guard
The guard of trolls bane has been divided into two divisions. The police under captain S’rrt K’shire has to enforce the law in town. The militia lead by Leon Demeli defends the town.
The situation confuses citizen as well as criminals since the distribution of responsibilities it is not clear for everybody.



Wache oder nicht Wache, das ist hier die Frage
Betrüger verunsichern Bürger
Ein oder mehrere Personen maßten sich kürzlich Rechte als Stadtwache von Trolls Bane an. Sie beriefen sich dabei auf nicht existente Gesetze.
Unklar ist noch, ob es sich um Scherzbolde handelt oder ob hier Kriminelle am Werk sind.

Frühjahrsschmelze im Stadtrat
Zwei von drei Stadträten stehen nicht mehr zur Verfügung
Vor Kurzem hat Kyre den Posten als Stadtrat von Trolls Bane offiziell niedergelegt. Nachdem auch Robert Twaite längere Zeit nicht mehr gesehen wurde besteht der Rat der Stadt nunmehr nur noch aus einer Person.

Wer darf was?
Trennung in Polizei und Miliz
Die Wache der Stadt wurde offiziell in zwei Abteilungen gegliedert. Die Polizei unter S’rrt K’shire ist für die Sicherheit in der Stadt verantwortlich, die Miliz unter Leon Demeli für die Verteidigung nach außen. Verwirrend für die Bürger und Kriminellen ist der Umstand, dass nicht für jeden ersichtlich ist, inwieweit die Kompetenzen der Abteilungen ineinander übergehen.



Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 43

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 43 – 3. Ushos 38
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Money for a murder
Follower of Bragon killed a priest within the walls of Trolls Bane
A military patrol co the Bearers of the Fire coming from Varshikar attacks a priest during on the market place of Trolls Bane. He celebrates a mess in favor of all eleven younger gods. The judgment of the town fines the order. The money has been paid without comment.

Beer war
Sand beer od Dwarven swill?
The controversies on Gobaith, caused by the expansion of the order of the Bearers of the fire fires the dispute about the best beer. We can see more often follower of the one or the other beer totally intoxicated. They try to harm there opposites with a half filled mug. Since both beers contains enough alcohol, no serious wounds has been reported yet.

Our Interview
We ask the people on the road for you
Today: Kyre – resigned council of Trolls Bane
For about 3 years you have been active in the town council. May I ask, why you resign?
I feel I have accomplished what I wanted to as councilor. When William and I broke up... I knew I would just be another absent one and decided to leave. I wished to be honest with those counting on me and knew I couldn't function in that capacity anymore.
Why did you prefer Tolls Bane instead of the settlement of your own race Tol Vanima?
I studied elven history in Tol Vanima with permission of Elder Arcia, as long as no hexes were performed. However I have always been fascinated by the mixture of races and ideas of Trolls Bane.
Many people call you a witch. What makes a mage a witch from your perspective?
I have always tried to instill in my apprentices that mages are no different then other people. Witches however are rarer. Witches have the ability to work magic far beyond what is envisioned by a mage.
Who is your favorite god?
There is only one god for me... Nargun
What do you want to become as a child?
I can't remember my childhood... I just remember being called a witch.
What's your favorite weapon or tool?
A student wand and certain apples.
What event on Gobaith, you liked best?
The dance at Trolls Bane.
What would be your whish, if there is one for free?
For the town of Trolls Bane to realize what gold they have in Oxiana. For Gobaith to prosper.
Thank you



Mord gegen Geld
Bragon Jünger töten Priester in Trolls Bane
Ein militärisch organisierter Verband der Träger des Feuers attackierte auf dem Marktplatz von Trolls Bane einen Priester, während dieser dort ein öffentliches Gebets zu Ehren aller Götter abhielt. Die von der Stadt verhängte Geldstrafe wurde ohne Kommentar gezahlt.

Bierkrieg
Sandbier oder Zwergenplörre?
Der Streit um das beste Bier der Insel wird überlagert von den Spannungen, die die Expansionsbestrebungen der Träger des Feuers auslösen. Immer öfter wird beobachtet, wie sich vermeintliche Anhänger des einen oder anderen Getränkes hemmungslos besaufen, um dann ihren Widersachern mit einem halbvollen Bierkrug zu schlagen. Da beide Biere genügend Alkohol haben kommt es dabei zu keinen größeren Blessuren.

Unser Interview
Wir befragen für Sie Leute auf der Straße
Heute: Kyre – ehemalige Stadträtin von Trolls Bane
Drei Jahre lang waren Sie Stadträtin. Was hat sie bewogen, das Amt niederzulegen?
I glaube, dass ich erreicht habe, was ich wollte. Als dann meine Beziehung zu William zu Bruch ging wollte ich nicht ein weiterer abwesender Stadtrat sein und reichte meinen Rücktritt ein. Ich hätte denen, die auf mich zählen, nicht mehr unbeschwert gegenübertreten können.
Warum habt ihr Trolls Bane der Siedlung eurer eigenen Rasse bevorzugt?
Ich habe unsere Geschichte in Tol Vanima mit Erlaubnis des Elder Arcia studiert, zumindest so lange keine Herxereien im Spiel waren. Allerdings fasziniert mich Trolls Bane mit seinem Konglomerat aus Rassen und Ideen weit mehr.
So mancher nennt euch eine Hexe. Was macht aus eurer Sicht einem Magier zu einem Hexer?
Ich habe meinen Schülern immer versucht klarzumachen, dass Magier auch nur normale Leute sind. Hexer oder Hexen sind seltener. Sie haben die Fähigkeit über die Grenzen der Zauberei magisch zu wirken.
Welcher Gottheit sind sie verbunden?
Es gibt nur Nargun für mich.
Was wollten Sie als Kind einmal werden?
Ich kann michj an meine Kindheit nicht erinnern. Ich wurde schon immer eine Hexe gennant.
Was ist ihre liebste Waffe oder ihr liebstes Werkzeug?
Ein einfacher Zauberstab und einige besondere Äpfel
An welches Ereignis auf Gobaith erinnern sie sich gerne?
Der Siros Tanz in Trolls bane
Was würden Sie sich wünschen, wenn sie einen Wunsch frei hätten?
Trolls Bane sollte erkennen, dass Oxiana Gold wert ist. Und die Insel möge gedeien.
Wir danken für das Interview.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 44

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 44 – 24. Ushos
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Cherga puts in a strange claim
Mas and Ritual for Cherga
Priest Haná Mi of the Beacon of Hope held both a mass and a ritual for Cherga in order to praise her but also in regard of the caught souls under the library of Trolls Bane. The ritual was successful and nobody was harmed.
Many inhabitants of Gobaith could witness the glory and generosity of Cherga. Cherga gave Gobaith one dwarven week to gather following animals:
- A rabbit from Greenbriar,
- a pig from Troll's Bane,
- a wolf from Silverbrand,
- a deer from the north,
- a cow from Vanima,
- a fish from Zzyanthis,
- and a panther from Varshikar
These animals shall share the library from now on. If the people of Gobaith fail to organize them, they can expect Cherga's anger.
The town officials doubt the translation of Chergas request. “Cherga rules the underworld and should have no interest in a farm of living animals, except the animals kill each other.” so the comment of Leon Demeli.

Fiery carnival in Tol Vanima
Kitchen mage and fireworks
The social event stated in the early morning with a firework. Until the final drama presentation a lot of old and new songs, fresh cakes and pastries and a lot fun entertains the people. Fancy costumes allow playing another role for one day. A cooking spoon became a wand and a pillow a potbelly. The final drama “Custodian of Water” got a lot applause.

Dragon in Trolls Bane
End of times predicted
A dragon ends yesterday a religious debate that might turn violent in the streets of Trolls Bane. In the name of an unstated master it predicts the end of Gobaith as we know it. The huge audience has been impressed.
The guard guides the origin of the debate, a radical priest, out of town.

Neirume
Traditional elven festival
Once the cherry trees bloom and blossom the even community meets for the high festival of Neirume every year. It is a silent event. The elves sing together with a lot of very fine food and drinks. Just some ignored visitors run riot by drinking much too much.

Our Interview
We ask the people on the road for you
Today: Katharina Ross – baker from Tol Vanima
The family Ross sponsors artists. Exist there any special reason?
I have no idea what my family think about. I like it for myself.
What’s the difference in between a good and a bad artist from your perspective?
I can’t describe it in words, maybe a good artist loves his or her work.
The drama today had a political background. Would you say, art must be political?
It doesn’t need but it can … art could have political background or any other.
Did you want to intentionally provoke with the drama?
No, theater is entertainment, even if it shows social problems.
Who is your favorite god?
The five Old, since I live with the Elves.
What do you want to become as a child?
Tailor or mage or both.
What's your favorite weapon or tool?
The rolling pin and peel.
What event on Gobaith, you liked best?
There are some but most I liked a special treasure hunt about five years ago.
What would be your whish, if there is one for free?
Tol Vanima should become alive again. Currently I’m lonely much to often.
Thank you



Chergas seltsame Forderungen
Messe und Ritual für Cherga in Trolls Bane
Priesterin Hanà Mi des Leuchtfeuers der Hoffnung hielt in der Bibliothek von Trolls Bane ein Ritual zu Ehren Chergas ab um die unter der Bibliothek gefangenen Seelen zu besänftigen.
Cherga forderte dass binnen einer Woche die folgenden Tiere in der Bibliothek einquartiert werden.
- Ein Hase aus Greenbriar
- Ein Schwein aus Trolls Bane
- Ein Wolf aus Siberbrand
- Ein Hirsch aus dem Norden
- Eine Kuh aus Tol Vanima
- Ein Fisch aus Zzyanthis
- Ein Panther aus Varshikar
Anderenfalls, so Hanà Mi, würde Gobaith den Zorn Chergas spüren.
Mitarbeiter der Stadtverwaltung bezweifeln, dass die Forderungen der Göttin richtig wiedergegeben wurden. „Cherga ist die Herrscherin der Unterwelt und dürfte an einem Bauernhof wenig Interesse haben, es sei denn die Tiere zerfleischen sich gegenseitig.“ so der Kommentar von Leon Demeli.

Feuriger Karneval in Tol Vanima
Küchenmagie und Feuerwerk
Den Auftakt für das gesellschaftliche Ereignis in Tol Vanima bildete am frühen Morgen ein Feuerwerk. Bis zum abschließenden Theaterstück „Die Hüter des Wassers“, das mit viel Beifall bedacht wurde, gab es viele alte und neue Lieder, sehr viel frischen Kuchen und jede Menge Spaß. Die zum Teil sehr einfallsreichen Kostüme ließen so manchen Anwesenden in einer völlig neuen Rolle erscheinen. Ein Kochlöffel musste zum Beispiel als Zauberstab, ein Kopfkissen als Bierbauch herhalten.

Drache in Trolls Bane
Weltuntergang prophezeit
Gestern beendete ein plötzlich auftauchender Drache eine religiösen Streit, der drohte in Gewalt abzugleiten. Im Namen eines nicht genannten Herrn und Meisters prophezeite er in den Straßen der Stadt das Ende Gobaiths. Die anwesende Menge war sehr beeindruckt.
Den Verursacher des Streites, ein fanatischer Priester, wurde von der Wache aus der Stadt verwiesen.

Neirume
Traditionelles Fest der Elfen
Sobald die Kirschbäume erblühen feiert die Gemeinschaft der Elfen mit Neirume ihr höchstes Fest im Jahreskreis. Wie immer handelte es sich um ein ruhiges Ereignis mit Gesang bei viel gutem Speis und Trank.
Einige Besucher betranken sich, wurden aber von den Gastgebern mit höflicher Nichtachtung behandelt.

Unser Interview
Wir befragen für Sie Leute auf der Straße
Heute: Katarina Ross – Bäckerin von Tol Vanima
Die Familie Ross fördert die Künste. Gibt es dafür besondere Gründe?
Warum der Rest der Familie die Künste fördert weiß ich nicht, ich selber habe einfach Spaß an solchen Sachen.
Wo liegt ihrer Meinung nach der Unterschied zwischen einem guten und einem schlechten Künstler?
Das kann ich nicht genau beschreiben, vielleicht muss ein Künstler seine Arbeit lieben.
Das Theaterstück von heute hatte politische Hintergründe. Muss Kunst politisch sein?
Es ist weniger ein Müssen als ein Können... Kunst kann politisch sein, aber auch andere Bereiche abdecken.
War das Theaterstück in irgendeiner Art provokant gemeint?
Nein, es sollte lediglich der Unterhaltung dienen und vielleicht auf gesellschaftliche Probleme hinweisen.
Welcher Gottheit sind sie verbunden?
Da ich nun schon seit einiger Zeit bei den Elfen lebe, den fünf alten Göttern.
Was wollten Sie als Kind einmal werden?
Schneiderin... oder Magierin...oder beides.
Was ist ihre liebste Waffe oder ihr liebstes Werkzeug?
Der Ofenschieber und das Nudelholz.
An welches Ereignis auf Gobaith erinnern sie sich gerne?
Da gibt es einige Ereignisse, aber am liebsten erinnere ich mich an eine besondere Schatzsuche vor etwa 5 Jahren.
Was würden Sie sich wünschen, wenn sie einen Wunsch frei hätten?
Ein erneutes Aufleben Tol Vanimas, in letzter Zeit ist es wirklich sehr einsam hier.
Wir danken für das Interview.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 45

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 45 – 21. Siros 38
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Burning books
Library in danger of collapse
Most parts of the Trolls Bane library got destroyed by a fire. Numerous books got lost in the flames as well. Due to the support of a lot of people some precious volumes could rescued. Eltareon, who could escape the flames with all volumes of the history of Gobaith, currently searches for more books in the ruin.
Town officials warn about entering the building.
The reason of the fire is not known. It may be caused by the Cherga ritual, an accident or even malicious arson. According to some rumors it could be caused by a failed ritual.

Torches in storm
Elara shrine rebuilt
Short after the end of a torch procession of the Bearers of the Fire some participants noticed strange activities at the destroyed Elara shrine in the ruins of the library. They storm the building and could avoid a ritual of an unknown cultist. He was going to summon a number of undead.
Later citizen of the town and visitors cleans and rebuild the shrine.

Flower toll
Strange bridge troll's requests
For a few days now a bridge troll occupied the bridge to the teleporter. He seems quite simple even for his race and cleans the moat. From time to time he blocks the bridge and asks for flowers or a bucket of clean water as toll.
Town authorities want to resettle him to a little footbridge close to a flowering meadow.



Bücher Raub der Flammen
Gebäude ist akut einsturzgefährdet
Ein Brand zerstörte große Teile der Bücherei der Stadt. Auch Teile des Bestandes gingen in Flammen auf. Dank der Unterstützung zahlreicher Helfer konnten viele wertvolle Bände gerettet werden. Eltareon, der mit allen Bänden der Geschichte der Insel aus dem brennenden Gebäude kam, versucht derzeit unter den Trümmern weitere Bücher zu retten. Vor Nachahmungen wird gewarnt.
Inwieweit der Brand mit dem Ritual zu Ehren Chergas zusammenhängt, es sich um eine Brandstiftung oder ein Unglück handelt konnte noch nicht geklärt werden. Unbestätigten Berichten nach könnte es sich auch um die Folgen eines missglückten Rituals handeln.

Fackeln im Sturm
Elara Schrein wieder errichtet
Kurz nach dem Ende des Fackelzuges der Träger des Feuers bemerkten einige Teilnehmer verdächtige Aktivitäten am zerstörten Elara Schrein der Bücherei. Sie stürmten das Gebäude und konnten dort einen Kultisten bei der Beschwörung von Untoten stellen.
Der Elara Schrein wurde durch die Bürger der Stadt und ihre Gäste gereinigt und wieder errichtet.

Blumenzoll
Brückentroll mit seltsamen Forderungen
Ein selbst für seine Rasse eher als minderbemittelt einzustufender Troll hat sich unter der stark frequentierten Brücke zum Teleporter angesiedelt. Er säubert den Stadtgraben von Unrat und verlangt hin und wieder Blumen oder einen Eimer klaren Wasser als Zoll. Die Stadtverwaltung erwägt ihn an einem eher selten begangenen Steg in der Nähe einer Blumenwiese anzusiedeln.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 46

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 46 – 14. Bras 38
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Plague threaten Gobaith
Isolation camp near Trolls Bane
An unknown plague reduces the quality of life on the isle. It might came onto the land by a couple found some days ago dead before the gates of Trolls Bane.
A number of citizens have been infected yet. The council of Trolls Bane erects an isolation camp outside of the walls.
There is no healing known at the moment, a very busy druid told Dagbladden.

Revival old the old Gods
Citadel against daemons
“The old Gods will be back soon.” a participant of a theological forum told Dagbladden.
There has been consensus as well in the question, that Illarion must become a fortification against daemons.

Water missing
Well closed
Wanderer reaching Varshikar from south must stay thirsty until reaching the center of the settlement. The southern well has been sealed due to the plague.




Seuche bedroht Gobaith
Quarantäne Camp bei Trolls Bane
Eine unbekannte Seuche legt das Leben lahm. Eingeschleppt wurde sie vermutlich von einem unbekannten Paar, das vor Kurzen tot vor den Toren von Trolls Bane gefunden wurde.
Mehrere Bürger haben sich bereits angesteckt. Die Stadtverwaltung von Trolls Bane hat nahe der Stadt ein Isolationscamp eingerichtet um die Ausbreitung der Seuche einzudämmen.
Bisher sind alle Versuche der Heilung erfolglos geblieben hat Dagbladden von einem sehr beschäftigten Druiden erfahren.

Die alten Götter kommen wieder
Festung gegen Dämonen
Die Teilnehmer eines theologischen Forums in Varshikar sind sich einig. „Die alten Götter kommen wieder“ sagte einer der Teilnehmer.
Konsens herrschte auch in der Frage, ob Illarion zu einer Festung gegen Dämonen ausgebaut werden soll.

Durst
Brunnen gesperrt
Wanderer die heutzutage Varshikar von Süden aus erreichen müssen bis zum Erreichen der Stadtmitte dursten. Der südliche Brunnen wurde aus Angst vor der Seuche versiegelt.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 47

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 47 – 16. Eldas 38
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Sickness rules the town
At least one person healed yet
Six victims are currently being looked after at the camp with another individual suspected to be infected being held in quarantine at the hospital. The council confirm one sufferer has recovered and to date there have been no deaths amongst the people of Troll's Bane.
It is told the known healing based on an elvish blood ritual and cause loss of extremities.
The council appeal for any druids, alchemists and mages who are prepared to help research a cure.

Priest branded
Order threaten with stake
Pater Josephus was branded as an Heretic and thrown onto a ship to the Mainland by the Bearers of the Fire. According to the press release of the order the stake will wait for him if he ever comes back to Gobaith.

Naked
Nudists in Fluffy Sheep
Some nude persons has been seen in the Trolls Bane tavern recently. They used wet clothes to originate there obscene behavior.
According to Borgate it has been the first time, he had seen such imprudence even because the suspected persons did not ordered any drink.


Seuche hat Stadt im Griff
Bereits eine Person geheilt
Die Seuche hat eine Reihe von Bürgern angesteckt. Noch immer sind 6 infizierte Personen im Isolationslager untergebracht. Unter den Toten befinden sich nach Aussage des Stadtrates keine Bürger Trolls Bane. Die einzig bisher bekannte Heilung hat Gerüchten zufolge mit seltsamen Ritualen auf der Basis von elfischen Blut zu tun und führte zum Verlust von Extremitäten.
Eine Möglichkeit der Heilung ist weiterhin nicht bekannt. Der Rat der Stadt ruft alle Druiden. Alchemisten und Magier auf, gemeinsam an Wegen der Heilung zu arbeiten.

Priester gebrandmarkt
Orden droht mit dem Scheiterhaufen
Pater Josephus wurde vom Orden der Träger des Feuers als Ketzer gebrandmarkt und auf ein Schiff zum Festland geworfen. Entsprechend einer Pressemitteilung des Ordens wartet der Scheiterhaufen auf ihn sollte er jemals nach Gobaith zurückkehren.

Nackte Tatsachen
Ohne Bekleidung in der Taverne
Kürzlich haben sich mehrere Personen unter dem Vorwand ihre durchnässte Kleidung trocknen zu wollen nackt in der Taverne aufgehalten.
Solch ein unsittliches Verhalten hat er noch nie beobachtet, sie hätten nicht einmal was zu trinken bestellt, äußerte sich Borgate gegenüber Dagbladden.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 38

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 48 – 24. Eldas 38
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Varshikar burnt down
Earth quake and lava stream destroy settlement
Across the desert, via teleporter and by boat people flee from Varshikar yesterday. Consistent reports of eye witnesses tell about an earthquake followed by a lava stream and fire storm. Most parts of the homestead of the Order of the Bearer of the fire burnt down.
The erath quake came just in the moment a procession prays at Chergas altar.

Jail overcrowded
Frequently passed open cells doors
Baby cry, children play in the guardhouse and in the torture chamber a soup is cooking. The council of Trolls Bane opens all available buildings for the refugees from Varshikar, so the jail as well.
The survivors of the catastrophe arranges with the limited capabilities as best as possible. Citizen from the town donate blankets, warm clothes and food. Some families open there houses and shelter strangers from Varshikar even.

Extraordinary ferry fees
Strongly limited baggage
Due to the newest developments the ferry price to the mainland increases heavily. a Dagbladden reporter got an offer for 15 gold yet.
The large rush made the captains need to limit the amount of baggage. Just one bag is allowed for a single person.
The leaved baggage of the refugee staples at the kais.



Varshikar niedergebrannt
Erdbeben und Lava vernichten Siedlung
Durch die Wüste, über die Teleporter und mit Schiffen flohen gestern Bürger Varshikars vor einem Erdbeben. Übereinstimmende Augenzeugen berichten von einem Lavastrom und Feuersturm, der weite Teile der Heimstadt der Träger des Feuers vernichtet haben soll.
Das Erdbeben soll gerade in dem Augenblick ausgebrochen sein, als eine Prozession zu Ehren aller Götter am Altar Chergas betete.

Gefängnis überbelegt
Kommen und Gehen bei offenen Zellen
Babys schreien, Kinder spielen im Wachgebäude und in der Folterkammer wird gekocht. Die Stadt Trolls Bane hat alle verfügbaren Gebäude den Flüchtlingen aus Varshikar geöffnet so auch das städtische Gefängnis.
Auf engsten Raum haben sich die Überlebenden der Katastrophe von Varshikar zusammengepfercht. Bürger der Stadt stellten decken, Essen und warme Bekleidung bereit. Einige Familien sind näher zusammengerückt und haben Flüchtlinge bei sich aufgenommen.

Unverschämte Fährpreise
Gepäck eingeschränkt
Auf Grund der letzten Ereignisse ist der Andrang auf die Fähren zum Festland extraorbitant gestiegen. Ein Kapitän verlangte bereits über 15 Goldstücke für einen Platz an Bord.
Fähren mit erschwinglichen Fahrpreisen untersagen jedes zusätzliche Gepäck. Lediglich eine Tasche pro Person wird zugelassen.
Am Kai stapeln sich die Hinterlassenschaften der Flüchtlinge, die diese nicht mehr tragen konnten.



Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 49

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 49 – 3. Irmas 38
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Toll Vanima flooded
Greenbriar wiped away
A giant wave deleted the island of Tol Vanima and the settlement of Greenbriar from our maps in a minute yesterday.
Survivors reports about a monstrous wand of water rolling onto land while the sun was shining.
The number of killed would be much larger if not some cold blooded mages made numerous portals into the center of Gobaith. A young totally wet halfling told Dagbladden under tears, she reached the saving portal with her child in the moment, the waves descend over her head.

Will Gobaith die?
Signs are clearer then ever
Fortune tellers, scientists, mages and priests currently come to the same conclusion nowadays.
Reporters of Dagbladden took part in different events with identical results as well.
Within the next few days Gobaith will become an island where nobody can live on.
Due to the not ignorable danger every captain of any boat is advised to evacuate people without baggage only. The guards at the harbor ordered to take drastic measured.




Tol Vanima überflutet
Greenbriar versunken in den Fluten
Eine gigantische Welle verschlang gestern die Insel Tol Vanima. Auch der Weiler Greenbriar wurde innerhalb von Minuten von den Landkarten getilgt.
Überlebende berichten von einer monströsen Wasserwand, die über das Land rollte während die Sonne schien.
Die Anzahl der Toten wäre noch weit größer, wenn nicht einige kaltblütige Magier im Angesicht des Todes eine Vielzahl an Portalen in das Zentrum der Insel errichtet hätten.
Eine junge, völlig durchnässte Halblingsfrau berichtete Dagbladden unter Tränen, dass sie und ihr Kind das rettende Portal in dem Moment erreichten, als die Wellen über ihnen zusammenschlugen.

Wird Gobaith sterben?
Alle Zeichen sind eindeutig
Selten waren sich Wahrsager, Wissenschaftler, Magier und Priester einiger als heutzutage. Auch alle Untersuchungen, an denen Reporter von Dagbladden teilnahmen zeigen das gleiche Ergebnis.
In wenigen Tagen wird Gobaith ein Ort sein, an dem niemand mehr leben kann.
Angesichts der unübersehbaren Herausforderungen ist der Kapitän eines jeden Schiffes aufgefordert ausschließlich Personen zu evakuieren. Die Wachen am Hafen greifen gnadenlos durch, wenn Gepäck den raren Platz für Personen blockiert.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 50

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 50 – 6. Irmas 38
Unabhängige Zeitung für Gobaith / Independent news of Gobaith


Silverbrand buried
Goldburg, Grey Rose and a lot of basements and catacombs destroyed
The word earthquake is not enough to describe the disaster that devastated all underground constructions. Dungeons and mines are filled with waste. Basements are going to collapse and the homes of dwarfs and orcs doesn’t exist anymore.


Escape
Saving live is the primary target
An orc family trots in between two groups of dwarfs. The father is heavy loaded with saved belongings while the mother a whining girl pulls behind her. A lizard clan loads a raft with baggage and children and will reach the mainland swimming. ‘How I can left the isle’ is the only important question nowadays.

Announcements
We are sorry to announce that the redaction of Dagbladden will leave Gobaith today. The future of the news is in the dark. We like to say Thank You to our faithful readers.




Silberbrand verschüttet
Goldburg, Graue Rose und viele Katakomben und Keller betroffen
Das Wort Erdbeben beschreibt nur unzureichend das Ereignis, das gestern praktisch alles Leben unter der Erdoberfläche zum Erliegen gebracht hat. Höhlen und Minen sind verschüttet, Keller wanken bedenklich und die Heimstätten von Zwergen und Orks sind praktisch getilgt.

Flucht
Rettung von Leben ist vordringlich
Zwischen zwei Gruppen Zwergen trottet eine Orkfamilie in Richtung Hafen. Der Vater hochbeladen mit den letzten Habseligkeiten, die Mutter zieht ein quengelndes Kind hinter sich her. Am Strand belädt eine Echsengruppe ein notdürftig gezimmertes Floß mit Gepäck. Die Kinder thronen obendrauf. Sie werden versuchen das Festland schwimmend zu erreichen. Wie komme ich von Gobaith weg ist heute das einzige Wichtige.

Anzeigen
Wir sind traurig mitteilen zu müssen, dass die Zukunft der Zeitung im Dunkeln liegt. Die Redaktion des Dagbladden wird noch heute Gobaith verlassen. Wir danken allen Lesern.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 51

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 51 - 02. Adras 38
Unabhängige Zeitung / Independent news
Gegründet auf Gobaith im Jahre 35 NHK / Established on Gobaith in year 35 AWK


Refugees welcome
Odyssey came to an end
Former citizen of Gobaith which could flee from the apocalyptic isle found a home in the towns of Cadomyr, Galmair and Runewick. Queen Rosalind of Cadomyr granted an audience to the new citizen yet. Runewick even is planning a welcome feast.

Audience in Cadomyr
Queen Rosaline granted 2 petitions to everybody
The Citizen request a lot of different issues. The queen listen and answered wise regardless if there are awkward ogre, missing melting furnaces or a crowded bazaar.
She rejected the request of the order of the Bearers of Fire to install an inquisition in Bràgons name. Queen Rosaline answered “Do honorable deeds in the name of honor and Cadomyr, not in the name of your god.”

Dagbladden
We are back in service for you
The redaction found a working place within the walls of Cadomyr. We will independently report in the future as we used to do in Gobaith. We pleased our readers to support our work with news and articles.

King Thorwald died
We are afraid to announce the dead of Ancient King Thorwald. During his´regency Silverbrand became nice and powerfull.
He found his last home in the ruins of the dwarven town.
He will have a place in our hearts always.
The dwarves from Silverbrand




Flüchtlinge aufgenommen
Irrfahrt hat ein Ende
In den Städten Cadomyr, Galmair und Runewick fanden die Bewohner Gobaiths, die der Katastrophe entkommen konnten, eine neue Bleibe. Königin Rosalind von Cadomyr gewährte den Neubürgern bereits eine Audienz und in Runewick ist gar eine Willkommensfeier vorgesehen.

Audienz in Cadomyr
Königin Rosaline gestattete jeden zwei Fragen
Vielfältige Ansinnen wurden vorgetragen und erhört. Egal ob es um renitente Oger, mangelnde Schmelzöfen oder überfüllte Basare ging. Die Königin hatte für jeden ein offenes Ohr.
Ein Antrag des Ordens der Träger des Feuers eine Inquisition im Namen Bràgons zu errichten wurde nicht stattgegeben. „Tut ehrenhafte Taten aber im Namen der Ehre und Cadomyrs, nicht im Namen eures Gottes.“ antwortete die Königin

Dagbladden
Wir sind wieder für Sie da
In den Mauern von Cadomyr fanden wir eine Möglichkeit unsere Zeitung weiterzuführen. Wir werden wie gewohnt unabhängig von den Ereignissen berichten und würden uns freuen, wenn die Bürger unsere Redaktion tatkräftig unterstützen.

Altkönig Thorwald tot
Mit großem Schmerz verabschieden wir uns von Altkönig Thorwald. Unter seiner Regentschaft wurde Silberbrand mächtig.
Er fand seine letzte Ruhestätte in den Ruinen der Zwergenstadt.
Wir werden Dich immer in ehrendem Gedenken halten.
Die Zwerge Silberbrands



Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 52

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 52 - 20. Adras 38
Unabhängige Zeitung / Independent news
Gegründet auf Gobaith im Jahre 35 NHK / Established on Gobaith in year 35 AWK


Prayers and songs
Welcome feast in Runewick
A lot of people took part in the feast organized by the Archmage and his assistants.
The Archmage welcomed the new citizens and invited everybody to meat and drink. Nerwin Weidenwind reminisced to Gobaith with a toast. Later everybody took part in playing instruments and singing. Artists presented old and new songs.

The Bearers fight
Prepared for new threats
The Bearer of the Fire arranged a fight training in the Arena of Cadomyr. Members of the order as well as interested visitors have been invited.
The participants liked the lesson in tavern brawl most. It is rumored that especially the nobles did not behave well during this section.

Galmair citizen meeting
2 percent differences
Proctor Friedolin Brunsberg had a meeting with citizens of Galmair and listened to their concerns and suggestions. The call for a 2 percent reduced tax has been an issued.



Gebet und Gesang
Willkommensfeier in Runewick
Großer Andrang herrschte bei der vom Erzmagier ausgerichteten Feier für die Neubürger. Auf die Willkommensrede des Erzmagiers folgte Speis und Trank. Nerwin Weidenwind gedachte in einer Ansprache der verlorenen Insel Gobaith. Später wurde gemeinsam musiziert und gesungen. Künstler trugen neue und bekannte Lieder vor.

Kampf der Träger
Einstimmung auf neue Gefahren
Die Träger des Feuers veranstalteten in der Arena Cadomyrs ein Kampftraining für Ordensmitglieder und Interessierte. Besonderes beliebt war die Übung Tavernenkampf.
Nicht betätigten Gerüchten nach sollen bei dieser Disziplin die Edlen besonders schlecht abgeschnitten haben.

Bürgerversammlung in Galmair
“ Prozent Unterschied
Proktor Friedolin Brunsberg sammelte bei einem Treffen mit Bürgern Vorschläge für die Verbesserung der Lebensumstände in der Bergbaustadt. Auch die Forderung nach einer um 2 Prozent reduzierten Steuern war ein Thema.



Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Trolls Bane Dagbladden 53

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 53 - 17. Narras 39
Unabhängige Zeitung / Independent news
Gegründet auf Gobaith im Jahre 35 NHK / Established on Gobaith in year 35 AWK


Inquisition in Runewick
Achmage installed inner security
The Order of the Bearer of the Fire got the permission from the Archmage to set up law and order in Runewick based on there own opinion.

Explosions in Galmair
Dark clouds over the town
Some explosions shock Galmair recently. Some people expect an earthquake but dark clouds out of the alchemy laboratory point to the real source. The scientist said that such events are necessary to achieve new conclusions.

Bràgon mass on top of the fire tower
Sacrifices accepted
The Bearer of the Fire glorify Bràgon at the altar on top of the fire tower in Runewick together with worshipers. The subject of the Spiritus Rektor’s prayer has been “Bràgons fire guide and warm everybody.” Finally some participants make sacrifices in the form of small treasures.

On our own interest
This is the last issue of Dagbladden. The redaction will leave and look far away over the sea for new challenges. We like to say thank you to all our readers and supplier of articles.




Inquisition in Runewick
Erzmagier sorgt für Sicherheit
Der Orden der Träger des Feuers wurde vom Erzmagier beauftragt in Runewick Recht und Ordnung nach eigenem Ermessen durchzusetzen.

Explosion in Galmair
Dunkle Wolken über der Stadt
Eine Reihe von Explosionen erschütterten vor kurzem Galmair. Es handelte sich nicht wie erst vermutet um ein Erdbeben. Dunkler Rauch drang aus dem Alchemielabor. Die Wissenschaftler bestätigten, dass solche Ereignisse der Gewinnung von Erkenntnissen förderlich sind.

Bràgonmesse auf dem Feuerturm
Opfer angenommen
Die Träger des Feuers preisten gemeinsam mit Gläubigen Bràgon am Schrein auf dem Feuerturm Runewicks. Das Thema der Predigt des Spiritus Rektor war „Brágons Feuer führt und wärmt jedem Einzelnen“. Anschließend opferten einzelne Gläubige Kleinode auf dem Altar.

In eigener Sache
Dies ist die letzte Ausgabe unserer Zeitung. Die Redaktion wird das Land verlassen und sich weit über dem Meer neuen Herausforderungen stellen. Wir danken allen Lesern und Unterstützern.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
((GM/CM Please remove top level status of the thread!))
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Re: Trolls Bane Dagbladden

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 54 - 11. Adras 41
Unabhängige Zeitung / Independent news
Gegründet auf Gobaith im Jahre 35 NHK / Established on Gobaith in year 35 AWK


Moshran Anbeter auf dem Scheiterhaufen
Gericht verhängt drastische Strafen
Die Elfe Ireth Calafas und der Ork Bartimaeus Al'Jinni wurden vom Gericht in Runewick in einer Vielzahl von Punkten schuldig befunden. Sie haben ihre Taten gestanden.
Das Urteil wurde umgehend vollstreckt.


Untote vor den Toren
Drache belagert Galmair
Eine Armee von Skeletten aller Art geführt von einem schwarzen Knochendrachen belagerte Galmair. Als klar wurde, dass sich die Bürger und Helfer gegen den Drachen wenden würden überließ dieser seine untoten Begleiter ihrem Schicksal.

In eigener Sache
Wir fordern jeden auf uns egal in welcher Sprache Informationen zukommen zu lassen, aus denen wir einen Artikel schreiben können.



Moshran follower end on stake
Trial decides for radical punishment
The trial in Runewick found the elfess Ireth Calafas and the Ork Bartimaeus Al'Jinni guilty in a huge number of crimes. Both confessed their crimes.
The judgment has been enforced immediately.

Undeads besiege Galmair
Dragon before the gates oft he town
An army of skeletons of each kind lead by an undead bone dragon tried to block the gates of Galmair. Once the citizens and their allies turn against the dragon it abandon its undead supporter to their fate.

On our own interest
We invite everybody to send us information which we could transform into an article.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Re: Trolls Bane Dagbladden

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 55 - 5. Naras 41
Unabhängige Zeitung / Independent news
Gegründet auf Gobaith im Jahre 35 NHK / Established on Gobaith in year 35 AWK


Eins, zwei, viele
Wie viele Drachen bedrohen Illarion?
Neben Diskussionen über blockierte Straßen, stinkende Wachhäuser und blinde Wachen bestimmten Drachen die Diskussion bei der Stadtversammlung in Galmair. Es kann jetzt noch nicht einmal gesagt werden, ob es sich immer um ein und dasselbe Untier handelt. Die Anwendung von Artefakten der alten Götter scheint derzeit das einzige Mittel zu sein, sie aufzuhalten.

Gold gewinnt den ersten Preis
Bardenwettstreit in Galmair
‚Der Gewinner ist …Brawndara!‘ Ein Lied über Bergwerke und Gold gefiel der Jury beim Wettstreit der Künstler am besten. 6 Künstler traten auf und zeigten eine breite Auswahl mit echsischen Stepptanz, elfischer Lyrik, komödiantischen Sarkasmus bis zum Lied, das zum Mitsingen einlud.

Straßensperren
Umwege und Stau
Ausgerechnet wegen Bauarbeiten ist die schon legendär schlechte Hauptstraße in Galmair nur endgültig gesperrt. Umwege und Behinderungen sind heute in der Stadt alltäglich.

Harte Jungs und Mädels
Galmairs Miliz greift durch
Mit einen konzertierten und disziplinierten Aktion demonstriert die Glamairer Miliz, dass selbst furchteinflößende Gegner wie Liche oder unheilige Alcolythen der Qualität heimischer Waffen und der Stärke der sie führenden kräftigen Arme nicht widerstehen können. Lediglich ein paar geringfügige Kratzer trugen die Streiter davon, die sich nach dem endgültigen Tod von über einem Dutzend der Kreaturen in die Taverne zurückzogen.



One, two, many
How many dragons we are facing?
Dragons lead the discussion at the Galmarian town meeting ahead of blocked roads, smelling guard houses and blind guards. Currently nobody can say if there are one or more beasts attacking Illarion. The usage of artifacts of the old gods seems to be the only help at the moment.

Gold wins first price
Bard competition in Galmair
‘The winner is … Brawndara!’ A song about mines and gold found most favor by the jury during the bard contest. 6 artists show a wide range of performances. We could see lizard tap dance, elfish lyrics, comedic sarcasm and had been introduced to sing along.

Road blocks
Detours and traffic jam
The legendary bad main road in Galmair is totally blocked just due to construction work. Indirections and obstructions become normal in the town.

Though man and women
Militia of Galmair shows strength
In a quick, well ordered strike Galmair's defense force demonstrated that even dreaded foes like liches and unholy acolytes cannot withstand Galmair's quality weapons and the strong arms swinging them. With only minor injuries suffered within their own ranks, the Militia retreated back to town for a drink after slaying a dozen of the most fearsome undead creatures to be found in Illarion.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Re: Trolls Bane Dagbladden

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 56 - 02. Chos 41
Unabhängige Zeitung / Independent news
Gegründet auf Gobaith im Jahre 35 NHK / Established on Gobaith in year 35 AWK


Rauschendes Fest
Tanzball in Runewick ein voller Erfolg
Die Taverne Runewicks konnte all die Besucher kaum fassen, die der Aufforderung zum Tanz gefolgt waren. Gutes Essen, starke Getränke, tolle Musik und festliche Kleider, was will man mehr von einem Fest?

Drachentor errichtet
Kunstwerk und magischer Schutz
Der Eingang zum Drachenberg wurde durch ein kunstvolles und mächtiges magisches Tor versperrt. Die Arbeit ist das Gesellenstück des neuen Magiers Vitus. Nach Aussage des Erbauers soll es mehrere hundert Jahre den Zugang zu den Drachen in beide Richtungen sperren.

Einwohnerzahl steigt
Die Hexe von Galmair hat einer Tochter das Leben geschenkt
Oxi und Kyre haben eine Tochter namens Teira bekommen. Gerüchteweise war die Geburt kurz nachdem beide an einer Magievorlesung teilgenommen hatten beinahe zu einfach. Die Eltern verweigerten gegenüber unserem Reporter weitere Kommentare und sagen dass Mutter und Tochter wohlauf sind.


Glittering feast
Dancing ball in Runewick was a success
Not a single visitor more would find a place in the tavern of Runewick. Everybody follows the invitation to dance. Good food, strong beverages, great music and fine clothes, did anybody miss any at the party?

Dragon gate
Skillful magical safety
The entrance to the dragon mountain has been blocked by a mighty ornate magic gate. The work is the journeyman's piece of the new mage Vitus. According to the constructor it shall prohibit going in and coming out of the mountain for several hundred years.

New citizen in Galmair
Witch of Galmair gave birth to a dauther
Oxi and Kyre have a witchling daughter by the name of Teilra. Rumor is, the birth was easy and almost too quick happening after the use of a large amount of magic in a town lecture they both attended. The parents refuse to our reporter to comment on the incident surrounding the birth with only them in attendance except to say mama and daughter are fine.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Re: Trolls Bane Dagbladden

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 57 - 22. Chos 41
Unabhängige Zeitung / Independent news
Gegründet auf Gobaith im Jahre 35 NHK / Established on Gobaith in year 35 AWK


Galmairs singers war
Seven attacker punished to work in the mine
A simple party in Fort Schnellbeil has been answered by an huge attack from the militia of Galmair. They claimed much too loud music. The brave dwarven warriors fight back the attack and captured seven men.
Our correspondent in Fort Schnellbeil

A new fortress?
Building a new structure or preparation for war?
Something big seems to be happening in the mountain town. Many people are seen scurrying around, gathering resources and buying those they can't make in Galmair or perhaps don't have the time to make. Increasing price for construction material are reported.
Reported by Bubowl

Traditional elven binding
Wedding party on top of the temple of the five
The binding ceremony of Gina South and Avariel was led according to elvish traditions by Deanna. The couple was beautiful and one could see how happy they were to be bound before the gods. It was a great sight to see dwarfes, elves, humans, halfling and lizard dancing together according to elvish tradition.
The couple is going to take residence in Cadomyr.

Top item auction
Price as high as the mountain
Rumors about an empty treasury of Don Vallerio Guillamo fall to dust as he bid 2 times breathtaking 120 gold for rare precious items such as dragon egg and a ring with engraved magic healing runes. According to the trader the ring was given to auction by the partially magic Bolgart.

Separatism
No more foreigner wanted
Illarions communities are going to force foreigner out of there towns. Galmarian crafter hasn’t been allowed enter Cadomyr and the academy of Runewick accept magic gems as payment only.



Galmairer Sängerkrieg
Sieben Angreifer zur Arbeit in den Minen verurteilt
Eine gewöhnliche Feier in Fort Schnellbeil veranlasste die Miliz Galmairs zu einem Angriff. Die Angreifer behaupteten, dass die Musik zu laut gewesen wäre. Die wackeren Zwergenkrieger schlugen die Angreifer zurück und nahmen 7 Mann gefangen.
Von unserem Reporter in Fort Schnellbeil

Eine neue Festung?
Umbau der Stadt oder Vorbereitung auf einen Krieg?
Etwas geht vor in Galmair. Allenthalben sieht man Leute, die Baumaterialien herstellen oder kaufen, was sie nicht selber oder nicht schnell genug herstellen können. Die Preise für Baumaterial steigen bereits.
Von unserem Reporter Bubowl

Traditionelle elfische Hochzeit
Ja Wort beim Tempel der Fünf
Die Zeremonie für die Verbindung zwischen Gina South und Avariel wurde nach elfischer Tradition von Deanna geleitet. Jeder konnte sehen wie glücklich das wunderschöne Paar war, als es unter dem Segen der Götter zusammengegeben wurde. Ein gutes Zeichen war auch der traditionelle gemeinsame elfische Tanz von Zwergen, Elfen, Menschen, Halblingen und Echsen.
Die Jungverheirateten werden in Cadomyr wohnen.

Auktion der Superlative
Gebote steigen höher als die Berge
Von den Gerüchten über eine leere Schatzkammer Galmairs scheint wenig wahr zu sein. Don Vallerio Guillamo bot bei einer Auktion gleich zwei Mal atemberaubende 120 Gold für ein Drachenei und einen Ring mit eingravierten magischen Heilrunen. Der Ring stammt nach Aussagen des Händlers vom teilweise magischen Bolgart.

Seperatisten im Vormarsch
Beschränkungen für Ausländer
Die Siedlungen Illarions gehen verstärkt gegen Ausländer vor. Galmarianische Handwerker wurden kürzlich nicht nach Cadomy hereingelassen während gleichzeitig die Akademie Runewicks magische Steine als Bezahlung für Wissen fordert.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Re: Trolls Bane Dagbladden

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 58 – 14. Elos 42
Unabhängige Zeitung / Independent news
Gegründet auf Gobaith im Jahre 35 NHK / Established on Gobaith in year 35 AWK


Undeads amass in Mas
Leave the town and fight or stay in town and fight
A huge number of portals opened in Mas and undead crawl up to light to attack any living being. Warriors of all towns fight until they fall asleep and even longer to save there realm. But there was no safety in the towns as well. Some undead overcame the town guards and slime as well as spiders leave the sewers. Citizens erect barricades or constantly feed fire barriers to save the centers of the towns.

Quite as a tomb
No news from Cadomyr
Travelling warriors reports heavy attacks to the town in the desert with at least 3 portals spitting out undead creatures. Contrary to Runewick and Galmair Dagbladden got any news out of the town neither before nor after Mas. Our reporter has not been able to reach the town due to undead forces. It is told some representatives of Cadomyr watch the election in Galmair.

Elos fires
Spring break parties in Galmair and Runewick
Citizen of Runewick and guests look part in the yearly light celebration. The evil had been burned in form of some straw puppets.
Only a few citizen of Galmair visited the bonfire of the town. Their eyes clearly shows the sleepless days and nights of Mas.

Election of Chancellors in Galmair
Expensive procedure
Tensions ran high as everyone gathered in the Don’s hall only to find the Bearers of Fire had arrived before anyone else. There were whispers of it looking like an offensive move, but no actions of the kind were taken by the Bearers. In the end, the new Chancellors of Galmair for the year are Oxiana, with a vote of about 300 gold coins, Uhuru Pryler with a vote of about 160 gold, and Kyre with a vote of about 110 gold coins.
Our reporter in Galmair: Bubol




Massenhaft Untote im Mas
Geh und kämpfe oder bleib und kämpfe
Im Mas öffneten sich viele Portale, aus denen Untote entstiegen und sich auf jedes lebende Wesen stürzten. Krieger alle Städte kämpften bis ihnen die Augen zufielen und manchmal darüber hinaus, um die Flut einzudämmen. Doch selbst in den Städten war keine Sicherheit zu finden. Mancher Untote überwand die aufopferungsvoll kämpfenden Wachen und Schleim und Spinnen kamen aus der Kanalisation gekrochen. Die Bevölkerung errichteten Barrikaden oder Feuerbarrieren um die inneren Bereiche der Städte zu schützen.

Grabesstille
Aus Cadomyr nichts Neues
Von mindestens 3 Portalen, aus denen untote Kreaturen entsteigen, berichten reisende Krieger. Im Gegensatz zu Runewick und Galmair hat Dagbladden weder vor noch nach Mas irgendwelche Nachrichten aus der Stadt selber erhalten. Untote hinderten unseren Reporter daran die Stadt zu erreichen. Einige Repräsentanten der Stadt wurden bei den Wahlen in Galmair als Beobachter gesichtet.

Feuer im Elos
Neujahrsfeste in Galmair und Runewick
Runewicker und Gäste haben sich vor den Feldern der Stadt versammelt, um das Lichterfest in geselliger Runder zu feiern. Dabei wurden Strohpuppen als Symbol für das Böse verbrannt. Beim Freudenfeuer in Galmair waren nur wenig Gäste anwesend denen die schlaflosen Tage und Nächte des Mas anzusehen waren.

Kanzlerwahlen in Galmair
Ein teures Vergnügen
Gespannt betraten die Bürger der Stadt die Halle des Dons nur um festzustellen, dass die Träger des Feuers bereits da waren. Hinter vorgehaltener Hand wurde das als Beleidigung und Versuch der Einflussnahme tituliert doch die Träger blieben ausschließlich Beobachter. Als neue Kanzler Galmairs wurden mit den Stimmen von 300 Goldstücken Oxiana, Uhuru Pryler mit 160 Goldstücken und Kyre mit 110 Goldstücken gewählt.
Für Dagbladden aus Galmair: Bubol


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Re: Trolls Bane Dagbladden

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 59 – 9. Tanos 42
Unabhängige Zeitung / Independent news
Gegründet auf Gobaith im Jahre 35 NHK / Established on Gobaith in year 35 AWK


Hunted
No safety on the roads
Wolfs, bandits, undead and other beings in the wilderness behaves much more aggressive since Mas. Any prey is hunted over much longer distances. Worried citizen watched wild monster besieging the teleporter. Borgate reports of an increased number of sometimes heavy wounded travelers looking for shelter in the Hempty Neckty Inn.

Kidnapped
Unbelievable ransom
Alessaina Demeli has been kidnapped by one or more unknown criminals. The bandits request a unbelievable ransom of 3000 gold, 150 magic gems and a huge amount of wands from the people of Galmair. There are arguments which claim Runewick supporting the outlaws.

Released
Lucky children have their mother back
The kidnapped women Alessaina Demeli has been released next to Yewdale. It was close to the cave, where she was jailed.
Just a few words, she was able to tell Dagbladden: "It was terrifying, being in that situation; I didn't know what he had planned. I'm just glad it's over with and that I'm back home with my family."

Scanned
Cadomyr can be reached again
Wayfarers told our reporter that the desert town can be reached now. There exist reports of strict checks at the gates of the town. Even searches have been watched.

Robbed
No safety in Galmair
A robber assaults a well-known merchant in Galmair and was able to flee. Now he has been captured and waits in jail for justice.



Verfolgt
Keine ruhige Minute auf den Straßen
Auch über das Ende des Mas hinaus sind Wölfe, Banditen, Untote und sonstige Bewohner der Wildnis deutlich aggressiver. Sie verfolgen ihre Beute zum Teil über weite Strecken. Besorgte Leser haben wilde Biester beobachtet, die Teleporter belagern. Borgate berichtet, dass wesentlich öfter schwer verletzte Reisende bei ihm Zuflucht suchen.

Entführt
Unglaubliche Forderungen
Ein oder mehrere Unbekannte haben nach eigenen Aussagen Alessaina Demeli in ihrer Gewalt und verlangen für ihre Freilassung 3000 Gold, 150 magische Edelsteine und eine große Menge an Zauberstäben von Galmair. Es gab Hinweise, die Runewick oder Cadomyr mit der Entführung in Verbindung brachten.

Befreit
Kinder freuen sich, ihre Mutter wieder zu haben
In Yewdale, unweit von der Höhle, in der die Entführer Alessaina Demeli gefangen hielten ließen die Entführer kürzlich ihre Gefangene frei.
Gegenüber Dagbladden berichtete Alessaina: “Es war schrecklich. Ich hatte keine Ahnung, was der Kerl plante. Und jetzt bin ich einfach nur froh, dass es vorbei ist und ich wieder bei meiner Familie sein kann.“

Durchsucht
Cadomyr wieder erreichbar
Reisende bestätigten, dass die Wüstenstadt wieder erreichbar ist. Des Weiteren berichten sie auch von strengen Torkontrollen und Durchsuchungen beim Betreten der Stadt.

Ausgeraubt
Keine Sicherheit in Galmair
Ein bekannter Händler wurde in der Stadt Opfer eines Raubüberfalls. Der Täter konnte vorerst entkommen. Inzwischen wurde er festgesetzt und erwartet im Kerker seine gerechte Strafe.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
User avatar
Dagbladden
Posts: 281
Joined: Sat Nov 19, 2011 1:33 pm
Location: Direkt hinter dir, den Stift in der Hand / Staight behind you, pen in hand

Re: Trolls Bane Dagbladden

Post by Dagbladden »

Trolls Bane Dagbladden
No 60 - 09. Zhas 42
Unabhängige Zeitung / Independent news
Gegründet auf Gobaith im Jahre 35 NHK / Established on Gobaith in year 35 AWK


Cadomyr crisis!
Queen shocked but in good health
The Queen is attacked by a dwarf that tunnels his way in, blasting into the Queen's hall from the west end as Queen Rosalind held an audience at the 18th Tanos. People say it was total chaos but the attacker was subdued and the Queen is fine. According to the palace the Queen is in good health.

Battle Over a Prisoner!
Galmair militia verbally attacked Queen Rosalie
Late on the 7th of Tanos, a Galmair Militia Captain, Ashley Merideth Blackreigns barged into Cadomyr and raised quite a ruckus, calling the Queen some very unkind names with some rather rude remarks about the Crimson Order leader S'rrt K'shire because he would not release the prisoner into her loving care. She demanded the prisoner be handed over for proper beheading in Galmair. Tempers flared in Cadomyr and didn't cool down any once she returned to Galmair.
By Bubowl

Captive Escapes!
Towns outlaw Geordi
The captive known as Geordi escapes in Cadomyr during the audience held by Queen Rosalind at the 18th Tanos. Reports have it that the guard left his post, making it easy for someone to help the prisoner escape from his locked room. Galmair declared a ‘Kill on sight’ yet.

Kidnapper captured
Court expected soon
A stranger was captured with the Help of Galmair and Cadomyr in Runewick. He’s indicted to kidnapped Alessaina Demelii. The Inquisition accuses him to violate Runewicks law and will ask the court of Runewick to set a date for hearing.


Caodomyr Krise
Königin geschockt aber ansonsten wohlauf
Am 18. Tanos sprengte ein Zwerg während der Audienz ein Loch in die Westwand des Thronsaals von Königin Rosalie. Anwesende berichten von chaotischen Zuständen. Der Attentäter konnte überwältigt werden. Die Königin ist nach Aussagen des Palastes wohlauf.

Streit wegen eines Gefangenen
Galmair fordert Queen Rosalie heraus
Am 7. Tanos erschien der Hauptmann der galmairianischen Miliz, Ashley Merideth Blackreigns in Cadomyr und verursachte einen erheblichen Krawall. Sowohl die Königin Rosalie als auch der Führer des Crimson Ordens S’rrt Kshire mussten sich unziemliche Beschreibungen gefallen lassen, da sie nicht bereit waren ihren Gefangenen an Galmair auszuliefern. Galmair fordert die Enthauptung des Delinquenten in Galmair. Die explosive Stimmung konnte bis zur Abreise der Galmairianer nicht abgekühlt werden.
Von Bubowl

Häftling geflüchtet!
Städte erklären Geordi für vogelfrei
Während der Unruhen rund um die Audienz von Königin Rosalie konnte der als Geordi bekannte Verbrecher entkommen. Es wird berichtet, dass die Wache ihren Posten verlassen hatte. Mit Hilfe von Außen konnte der Gefangene aus seiner verschlossenen Zelle entkommen. Galmair hat den Verbrecher für vogelfrei erklärt und toleriert seine Tötung wo immer er auftaucht.

Entführer gestellt
Verurteilung wird in Kürze erwartet
Ein Fremder, dem die Entführung Alessaina Demelii zur Last gelegt wird, wurde in Runewick mit Hilfe von Galmair und Cadomyr gestellt. Die Inquisition klagt ihn der Verletzung Runwicker Gesetze an und hat beim Gericht ein Verfahren beantragt.


Redaktion: Salathe du Le’Terre
Reporter: Bubowl, Amara
Post Reply