Fischen
Moderator: Gamemasters
Thats exactly whats the topic about, thanks for coment.
We did some graficwork but then we were teached
thats illegal to get pictures from net and make them
yust smaler, because of the copyrights.
The big and long posts are about the law of
copyright and if its able to use photos ore grafiks
from other internet users. The answer was no and
so we decidet to make them to ourselfs with a
good grafik design program.
My english isnt very well.
We did some graficwork but then we were teached
thats illegal to get pictures from net and make them
yust smaler, because of the copyrights.
The big and long posts are about the law of
copyright and if its able to use photos ore grafiks
from other internet users. The answer was no and
so we decidet to make them to ourselfs with a
good grafik design program.
My english isnt very well.
Here's the thing though.
A few weeks ago I posted something in internal proposals, a nice new fishing system, which I could program myself. I expanded it quite well and would be able to program it given the graphics.
However I need graphics for it, and this is why it was lucky that this thread popped up.
I'll post the graphics that I need, and what I already have (thank you kevin). I just hope that someone will upload them to the server soon, so I can get to work. I also hope that the idea is accepted by the great Nitters, who hasn't yet commented
Graphics needed:
Fish Fillets // 2 (at least) simple fish dishes
Fish Steak // 2 (at least) rare fish dishes
Exotic Fish Steak // 2 (at least) hard fish dishes
Tiny Fish (similar to the 'cooked fish' graphic we have now, but not burnt) // 2 (at least) fish soups
Lobster // Cooked Lobster
Turtle // Cooked Turtle (Turtle soup?)
Octopus // Octopus meal
Squid // Squid meal?
At least 1 more 'common fish'
At least 3 'rare fish'
2 'exotic fish'
Fish Bones (typical cartoony ones)
A few weeks ago I posted something in internal proposals, a nice new fishing system, which I could program myself. I expanded it quite well and would be able to program it given the graphics.
However I need graphics for it, and this is why it was lucky that this thread popped up.
I'll post the graphics that I need, and what I already have (thank you kevin). I just hope that someone will upload them to the server soon, so I can get to work. I also hope that the idea is accepted by the great Nitters, who hasn't yet commented
Graphics needed:
Fish Fillets // 2 (at least) simple fish dishes
Fish Steak // 2 (at least) rare fish dishes
Exotic Fish Steak // 2 (at least) hard fish dishes
Tiny Fish (similar to the 'cooked fish' graphic we have now, but not burnt) // 2 (at least) fish soups
Lobster // Cooked Lobster
Turtle // Cooked Turtle (Turtle soup?)
Octopus // Octopus meal
Squid // Squid meal?
At least 1 more 'common fish'
At least 3 'rare fish'
2 'exotic fish'
Fish Bones (typical cartoony ones)
Urheberrechtsgesetz:
Nach §7 und §12 veröffentliche ich dieses Bild
Nach §16 §17 u §18 darf es vervielfältigt, verbreitet u ausgestellt werden.
Sozusagen gilt §24, die freie Benutzung. (Auch wenns scheisse aussieht)
Copyright:
It s called out for free use.
Program: Paint
Name: Flusskrebs / crawfish
Grösse/ Size: 1/10 einer Forelle so ca. vieleicht etwas kleiner
1/10 of a trout little smaler perhaps
Gewicht/ Weight: 2.5 % einer Ausgewachsenen Forelle
2,5% of an big trout
Nährwert/ nutritional value: 1/5 eines Lachses / 1/5 of a salmon
Diätometer: ~
ich weis nicht genau was du mit deinem letzten Post sagen wolltest, weil ich den vollständig nicht verstanden habe (inhaltlich)
Aber ich kann dir einen Tip geben. Mach dir einen Screenshot aus dem Client und kopiere deine Grafik mal dort rein und schau ob sie gut ins Bild passt. Wenn dem so ist, ist das schonmal ein gutes Zeichen. Wenn nicht kannst du die Grafik direkt neu überarbeiten.
Dein Flusskrebsdings passt in meinen Augen gar nicht ins Bild und wirkt auf den ersten Blick eher so als sollte das mal ein Monster und kein Item werden.
Nitram
Aber ich kann dir einen Tip geben. Mach dir einen Screenshot aus dem Client und kopiere deine Grafik mal dort rein und schau ob sie gut ins Bild passt. Wenn dem so ist, ist das schonmal ein gutes Zeichen. Wenn nicht kannst du die Grafik direkt neu überarbeiten.
Dein Flusskrebsdings passt in meinen Augen gar nicht ins Bild und wirkt auf den ersten Blick eher so als sollte das mal ein Monster und kein Item werden.
Nitram
- Thanseus Valerian
- Posts: 270
- Joined: Sat Feb 15, 2003 7:43 am
- Location: Nichts ist drinnen, nichts ist draußen, was drinnen ist ist draußen, was draußen ist ist drinnen.
zB: für ungeschliffene Edelsteine die im Fluss ausgewaschen wurden:
Item: / Erfolg pro Aktion:
Amethyst: 0,7%
Schwarzstein: 0,3%
Blaustein: 0,4%
Diamant: 0,2%
Rubin: 0,1 %
Smaragd: 0,2 %
Topas: 0,1 %
Zweige: 1%
Äste: 1%
leere Flaschen: 1%
graue Flaschen: 1%
Ringe könnte man ähnlich wie Schatzkarten schwer finden,
je nach Art, schwieriger. (Die anderen Ringe lass ich mal weg):
Goldring (schlechtere Qualität) einfach (wie Bauernkarte)
Diamantring ( ~ ) schwerer
Blausteinring ( ~ ) schwerer als Diamant
Schwarzsteinring (~) praktisch unmöglich (Drachenhort)
Man könnte auch auf einzelnen Wasserkästchen
etwas spezielles verstecken (5-10 auf der Insel),
das man dann mit der Angel, wie einen Schatz heben kann.
Natürlich weiss niemand von diesen Punkten und diese
müssten eben, eher aus Zufall gefunden werden.
------------------------------------------------------------------------
For example
(unpolished Stones wich were washed out the ground):
Item: / Success per action:
Amethyst: 0,7%
Blackstone: 0,3%
Bluestone: 0,4%
Diamond: 0,2%
Ruby: 0,1 %
Smaragd: 0,2 %
Topas: 0,1 %
brenches: 1%
boughs: 1%
emty Bottles: 1%
grey Bottles: 1%
Rings for example could be find like treasure maps. (difficult)
(These arent all of the Rings that would possible)
Goldring (schlechtere Qualität): easy (like farmermap)
Diamondring ( ~ ) : difficult
Bluestonering ( ~ ) : more difficult
Blackstonering (~) : praktical not possible
Perhaps it is possible to make fields with spezial items
(5-10 on the island) like a treausure to bring it up with
the rod. These fields would be secret and are able to
find with a good fishing skil by everyone.
Item: / Erfolg pro Aktion:
Amethyst: 0,7%
Schwarzstein: 0,3%
Blaustein: 0,4%
Diamant: 0,2%
Rubin: 0,1 %
Smaragd: 0,2 %
Topas: 0,1 %
Zweige: 1%
Äste: 1%
leere Flaschen: 1%
graue Flaschen: 1%
Ringe könnte man ähnlich wie Schatzkarten schwer finden,
je nach Art, schwieriger. (Die anderen Ringe lass ich mal weg):
Goldring (schlechtere Qualität) einfach (wie Bauernkarte)
Diamantring ( ~ ) schwerer
Blausteinring ( ~ ) schwerer als Diamant
Schwarzsteinring (~) praktisch unmöglich (Drachenhort)
Man könnte auch auf einzelnen Wasserkästchen
etwas spezielles verstecken (5-10 auf der Insel),
das man dann mit der Angel, wie einen Schatz heben kann.
Natürlich weiss niemand von diesen Punkten und diese
müssten eben, eher aus Zufall gefunden werden.
------------------------------------------------------------------------
For example
(unpolished Stones wich were washed out the ground):
Item: / Success per action:
Amethyst: 0,7%
Blackstone: 0,3%
Bluestone: 0,4%
Diamond: 0,2%
Ruby: 0,1 %
Smaragd: 0,2 %
Topas: 0,1 %
brenches: 1%
boughs: 1%
emty Bottles: 1%
grey Bottles: 1%
Rings for example could be find like treasure maps. (difficult)
(These arent all of the Rings that would possible)
Goldring (schlechtere Qualität): easy (like farmermap)
Diamondring ( ~ ) : difficult
Bluestonering ( ~ ) : more difficult
Blackstonering (~) : praktical not possible
Perhaps it is possible to make fields with spezial items
(5-10 on the island) like a treausure to bring it up with
the rod. These fields would be secret and are able to
find with a good fishing skil by everyone.
Last edited by Triton on Fri Aug 08, 2008 9:51 am, edited 2 times in total.
- Estralis Seborian
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- Estralis Seborian
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Actually, I was just asking because the numbers appeared from nowhere. Currently, we have the following items as bycatch:
-Boots
-Oil lamps
-Buckets
-Treasure maps
-Mummies
The rates of boots and oil lamps are pretty high IMHO. A dev might be able to provide exact numbers.
Honestly, I have my problems with gems hanging on a hook. Same holds for intact bottles. But I appreciate more different bycatch as long as the bycatch rate gets lowered.
-Boots
-Oil lamps
-Buckets
-Treasure maps
-Mummies
The rates of boots and oil lamps are pretty high IMHO. A dev might be able to provide exact numbers.
Honestly, I have my problems with gems hanging on a hook. Same holds for intact bottles. But I appreciate more different bycatch as long as the bycatch rate gets lowered.
ähm, lowered. How much? 7% is to much for everything?Estralis Seborian wrote: I appreciate more different bycatch as long as the bycatch rate gets lowered.
I need the highest possible % number per action,
to find new bycatch and the maximum quantity of potential items.
The gems could be find during the fishing, they do not hang on the rod.
------------------------------------------------------------------------------
Ich bräuchte sozusagen den noch zu vergebenden % wert der es noch möglich macht Mitfang logisch ins system einzubinden. Dann noch die max Anzahl der Gegenstände die ich benutzen darf um eine kleine Liste mit Werten zu erstellen.
- Estralis Seborian
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- Joined: Wed Nov 10, 2004 9:14 pm
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As far as I know, the number of items is not limited. The rate (bycatch/total catch) we have now is, that is just my very own opinion, too high. So, if you add new items as bycatch, make sure the bycatch rate does not rise. Or in other words:
The total percentage should not rise above the current total value when you add new items. So, if the current distribution looks like this:
-Boots 1/100
-Oil lamps 1/50
-Buckets 1/200
-Treasure maps 1/600
-Mummies 1/600
...then you should not create a list that looks like
-Boots 1/100
-Oil lamps 1/50
-Buckets 1/200
-Treasure maps 1/600
-Mummies 1/600
-New item1 1/100
-New item2 1/500
-New item3 1/200
...but something like
-Boots 1/200
-Oil lamps 1/250
-Buckets 1/300
-Treasure maps 1/900
-Mummies 1/700
-New item1 1/100
-New item2 1/500
-New item3 1/200
The total percentage should not rise above the current total value when you add new items. So, if the current distribution looks like this:
-Boots 1/100
-Oil lamps 1/50
-Buckets 1/200
-Treasure maps 1/600
-Mummies 1/600
...then you should not create a list that looks like
-Boots 1/100
-Oil lamps 1/50
-Buckets 1/200
-Treasure maps 1/600
-Mummies 1/600
-New item1 1/100
-New item2 1/500
-New item3 1/200
...but something like
-Boots 1/200
-Oil lamps 1/250
-Buckets 1/300
-Treasure maps 1/900
-Mummies 1/700
-New item1 1/100
-New item2 1/500
-New item3 1/200
- Thanseus Valerian
- Posts: 270
- Joined: Sat Feb 15, 2003 7:43 am
- Location: Nichts ist drinnen, nichts ist draußen, was drinnen ist ist draußen, was draußen ist ist drinnen.
Vieleicht habe ich da noch was falsch verstanden.
Its possible that i didnt understand the whole system.
New system items:
Am Ende deiner Leine glitzert etwas ,
du holst die Schnur ein und nimmst den Ring vom Haken.
/
On the cords end is something glittery,
there is a ring on the crook.
golden ring 1/900
diamond ring 1/1000
emerald ring 1/950
amethyst ring 1/950
bluestone ring 1/1300
ruby ring 1/1200
topas ring 1/1250
blackstone ring 1/1500
Eine Kette verfängt sich in der Leine,
es dauert etwas bis du sie herausgefriemelt hast.
/
A chain ensnarled in the cord, it takes a bit time to ungarble.
emerald amulet 1/900
amulet 1/950
Durch das Wasser siehst du einen besonderen Stein,
du bückst dich und fischst ihn mit der Hand aus dem Wasser.
/
You see an unique stone trough the water,
you stoob down and take it with the hand out of the water.
raw diamond 1/350
raw emerald 1/300
raw amethyst 1/300
raw bluestones 1/300
raw ruby 1/500
raw topas 1/550
raw blackstone 1/600
Ein Pergament verhängt sich am Haken, du nimmst es ab.
/
A parchement ensnarled on the cook, you take it.
parchement 1/250
Eine Flasche treibt vorbei, du bekommst sie zum greifen und steckst sie ein.
/
Abottle drifts across, you can get it and take.
grey bottle 1/200
Etwas hält stark gegen die Rute,
als du zerrst und sie einholst hängt eine Pfanne daran.
/
Something works against the rod, you pull at it strengthful and see a pan.
pan 1/400
Ein Stück holz treibt vorbei, bei näherer betrachtung ist es eine Flöte.
/
A pice of wood drifts across, you look at it and see a flute.
flute 1/300
Ein Ast hat sich verfangen, du nimmst ihn ab.
/
Your rod catched a bough, you take it of.
bough 1/300
Etwas glitzert am Grund,
als du es hoch holst fällt dir auf das es sich um ein Glas handelt.
/
Something glitters on the ground, it´s a glas.
glas with water 1/250
Old system items:
treasure maps 1/1200
mummies 1/900
oil lamp 1/400
bucket 1/500
Its possible that i didnt understand the whole system.
New system items:
Am Ende deiner Leine glitzert etwas ,
du holst die Schnur ein und nimmst den Ring vom Haken.
/
On the cords end is something glittery,
there is a ring on the crook.
golden ring 1/900
diamond ring 1/1000
emerald ring 1/950
amethyst ring 1/950
bluestone ring 1/1300
ruby ring 1/1200
topas ring 1/1250
blackstone ring 1/1500
Eine Kette verfängt sich in der Leine,
es dauert etwas bis du sie herausgefriemelt hast.
/
A chain ensnarled in the cord, it takes a bit time to ungarble.
emerald amulet 1/900
amulet 1/950
Durch das Wasser siehst du einen besonderen Stein,
du bückst dich und fischst ihn mit der Hand aus dem Wasser.
/
You see an unique stone trough the water,
you stoob down and take it with the hand out of the water.
raw diamond 1/350
raw emerald 1/300
raw amethyst 1/300
raw bluestones 1/300
raw ruby 1/500
raw topas 1/550
raw blackstone 1/600
Ein Pergament verhängt sich am Haken, du nimmst es ab.
/
A parchement ensnarled on the cook, you take it.
parchement 1/250
Eine Flasche treibt vorbei, du bekommst sie zum greifen und steckst sie ein.
/
Abottle drifts across, you can get it and take.
grey bottle 1/200
Etwas hält stark gegen die Rute,
als du zerrst und sie einholst hängt eine Pfanne daran.
/
Something works against the rod, you pull at it strengthful and see a pan.
pan 1/400
Ein Stück holz treibt vorbei, bei näherer betrachtung ist es eine Flöte.
/
A pice of wood drifts across, you look at it and see a flute.
flute 1/300
Ein Ast hat sich verfangen, du nimmst ihn ab.
/
Your rod catched a bough, you take it of.
bough 1/300
Etwas glitzert am Grund,
als du es hoch holst fällt dir auf das es sich um ein Glas handelt.
/
Something glitters on the ground, it´s a glas.
glas with water 1/250
Old system items:
treasure maps 1/1200
mummies 1/900
oil lamp 1/400
bucket 1/500
- Tanistian_Kanea
- Posts: 646
- Joined: Mon Aug 14, 2006 2:22 am
with these odds it's possible to get
golden ring 1/900 - 3
diamond ring 1/1000 - 3
emerald ring 1/950 - 3
amethyst ring 1/950 - 3
bluestone ring 1/1300 - 2
ruby ring 1/1200 - 2
topas ring 1/1250 - 2
blackstone ring 1/1500 - 2
emerald amulet 1/900 - 3
amulet 1/950 - 3
raw diamond 1/350 - 8
raw emerald 1/300 - 10
raw amethyst 1/300 - 10
raw bluestones 1/300 - 10
raw ruby 1/500 - 6
raw topas 1/550 - 5
raw blackstone 1/600 - 5
parchement 1/250 -12
grey bottle 1/200 - 15
pan 1/400 - 7
flute 1/300 - 10
bough 1/300 -10
glas with water 1/250 - 12
treasure maps 1/1200 - 2
mummies 1/900 -3
oil lamp 1/400 - 7
bucket 1/500 -6
all numbers being out of 3000
chance for any item.
164/3000
41/750
4/75
about 1 in 19
1 in 19 is to often in my opinion.
golden ring 1/900 - 3
diamond ring 1/1000 - 3
emerald ring 1/950 - 3
amethyst ring 1/950 - 3
bluestone ring 1/1300 - 2
ruby ring 1/1200 - 2
topas ring 1/1250 - 2
blackstone ring 1/1500 - 2
emerald amulet 1/900 - 3
amulet 1/950 - 3
raw diamond 1/350 - 8
raw emerald 1/300 - 10
raw amethyst 1/300 - 10
raw bluestones 1/300 - 10
raw ruby 1/500 - 6
raw topas 1/550 - 5
raw blackstone 1/600 - 5
parchement 1/250 -12
grey bottle 1/200 - 15
pan 1/400 - 7
flute 1/300 - 10
bough 1/300 -10
glas with water 1/250 - 12
treasure maps 1/1200 - 2
mummies 1/900 -3
oil lamp 1/400 - 7
bucket 1/500 -6
all numbers being out of 3000
chance for any item.
164/3000
41/750
4/75
about 1 in 19
1 in 19 is to often in my opinion.
- Tanistian_Kanea
- Posts: 646
- Joined: Mon Aug 14, 2006 2:22 am
change the chances. rings and amulets should be really rare so double them.
golden ring 1/1800
diamond ring 1/2000
emerald ring 1/1900
amethyst ring 1/1900
bluestone ring 1/2600
ruby ring 1/2400
topas ring 1/2500
blackstone ring 1/3000
emerald amulet 1/1800
amulet 1/1900
same with stones, not very likely so we increase.
raw diamond 1/500
raw emerald 1/450
raw amethyst 1/450
raw bluestones 1/450
raw ruby 1/650
raw topas 1/700
raw blackstone 1/750
parchment and bottles are alright
parchment 1/250
grey bottle 1/200
i don't know what this is:
pan 1/400
Flutes and boughs have same chance of being found? increase flute decrease branch. (i'll admit it i catch more branches then fish sometimes)
flute 1/600
bough 1/200
for current items it would be good to see current chances. this would also help give an idea what everything else should look like.
glas with water 1/250
treasure maps 1/1200
mummies 1/900
oil lamp 1/400
bucket 1/500
130/3000
1/23
you take out boughs and grey bottles it becomes
1/30
you take out boughs, parchments, glass with water and grey bottles, (less useful filler items)
and you get aprox.
1/39 chance for a relatively good item.
better but still not great. however the one ring already has a 1/3000 chance unless you think gems should be harder to find.
golden ring 1/1800
diamond ring 1/2000
emerald ring 1/1900
amethyst ring 1/1900
bluestone ring 1/2600
ruby ring 1/2400
topas ring 1/2500
blackstone ring 1/3000
emerald amulet 1/1800
amulet 1/1900
same with stones, not very likely so we increase.
raw diamond 1/500
raw emerald 1/450
raw amethyst 1/450
raw bluestones 1/450
raw ruby 1/650
raw topas 1/700
raw blackstone 1/750
parchment and bottles are alright
parchment 1/250
grey bottle 1/200
i don't know what this is:
pan 1/400
Flutes and boughs have same chance of being found? increase flute decrease branch. (i'll admit it i catch more branches then fish sometimes)
flute 1/600
bough 1/200
for current items it would be good to see current chances. this would also help give an idea what everything else should look like.
glas with water 1/250
treasure maps 1/1200
mummies 1/900
oil lamp 1/400
bucket 1/500
130/3000
1/23
you take out boughs and grey bottles it becomes
1/30
you take out boughs, parchments, glass with water and grey bottles, (less useful filler items)
and you get aprox.
1/39 chance for a relatively good item.
better but still not great. however the one ring already has a 1/3000 chance unless you think gems should be harder to find.
-
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- Joined: Wed Aug 30, 2006 5:04 pm
sorry, but i'm against additional bycatch. fishing should used to get fish and not for other things. actual you can see a lot of people who only fish to get treasure maps. they drop the fish.
in my oppiniom we need fewer bycatch (only 50% of oil lamps and boots).
i would also drop the treasure maps. there was a proposal to find treasure maps by reading books. i think thats a good oppinion.
new fish graphics would be nice, but i know thats not that easy...
thats my two cent
in my oppiniom we need fewer bycatch (only 50% of oil lamps and boots).
i would also drop the treasure maps. there was a proposal to find treasure maps by reading books. i think thats a good oppinion.
new fish graphics would be nice, but i know thats not that easy...
thats my two cent
- Kevin Lightdot
- Posts: 2849
- Joined: Sun Oct 16, 2005 8:17 pm
- Location: Green again
Fish bones are in work.Hadrian_Abela wrote:
Graphics needed:
Fish Fillets // 2 (at least) simple fish dishes
Fish Steak // 2 (at least) rare fish dishes
Exotic Fish Steak // 2 (at least) hard fish dishes
Tiny Fish (similar to the 'cooked fish' graphic we have now, but not burnt) // 2 (at least) fish soups
Lobster // Cooked Lobster
Turtle // Cooked Turtle (Turtle soup?)
Octopus // Octopus meal
Squid // Squid meal?
At least 1 more 'common fish'
At least 3 'rare fish'
2 'exotic fish'
Fish Bones (typical cartoony ones)
Octopus and Turtle transcend my abilitys by far
- Estralis Seborian
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Personally, I must admit I like random events during monotonous actions like fishing or mining. So, when I fish and I suddenly find an old boot on my hook, that adds something to the game. My character has something to talk about when he comes home and I could start investigating where this boots comes from. But when I find 18 boots, 23 oil lamps, 2 treasure maps and some buckets during fishing, the surprise-element is lost.
What I would be in favour of: Random events for all(!) ressource collecting actions (collecting herbs, digging for clay and sand, mining, chopping wood,...). These random events should have a total rate of 1/100-1/10000 (order of magnitude). Ideally, each action should have a similar catalogue of random events, with differing items and/or events. Just an example how such a catalogue could look like:
Fishing:
1/1000: Oil lamp
1/2000: Boot
1/3000: Bucket
1/10000: Pure water
Digging for sand:
1/1000: Copper coin
1/2000: Rock
1/3000: Coal lump (from last bbq)
1/10000: Treasure map
Herb lore:
1/1000: Sickle blade
1/2000 :Sickle hilt
1/3000: Mug
1/10000: Pure earth
(numbers and items are just for illustration and not part of a proposal )
What I would be in favour of: Random events for all(!) ressource collecting actions (collecting herbs, digging for clay and sand, mining, chopping wood,...). These random events should have a total rate of 1/100-1/10000 (order of magnitude). Ideally, each action should have a similar catalogue of random events, with differing items and/or events. Just an example how such a catalogue could look like:
Fishing:
1/1000: Oil lamp
1/2000: Boot
1/3000: Bucket
1/10000: Pure water
Digging for sand:
1/1000: Copper coin
1/2000: Rock
1/3000: Coal lump (from last bbq)
1/10000: Treasure map
Herb lore:
1/1000: Sickle blade
1/2000 :Sickle hilt
1/3000: Mug
1/10000: Pure earth
(numbers and items are just for illustration and not part of a proposal )
- Estralis Seborian
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Current map rate afaik: 1/600
A rate of 1/10000 means you find an item in the same time as you find ~15 treasure maps...
The numbers and items were just to display what I mean: A catalogue with the same number of items with the same rates, but with differing items to be found. I did not propose that one shall be able to find whatever item during whatever action *sighs*.
A rate of 1/10000 means you find an item in the same time as you find ~15 treasure maps...
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- Thanseus Valerian
- Posts: 270
- Joined: Sat Feb 15, 2003 7:43 am
- Location: Nichts ist drinnen, nichts ist draußen, was drinnen ist ist draußen, was draußen ist ist drinnen.
Wenn eine Echse mit ihren Krallen fischt,
wäre es doch auch sicher denkbar,
das sie Muscheln suchen kann.
((Die Miesmuschel und die Perle die ich hier rein stelle,
sind nur Vorschläge, die nicht mit einem
3D Programm hergestellt wurden. Es sind Bilder,
welche auf die Grösse verkleinert wurden!!!))
Muscheln könnten also wie gesagt beim Fischen gefunden
werden, als Beifang wenn man so möchte.
Mit diesen Muscheln könnte man vieleicht,
um den Köchen etwas Gutes zu tun, Muschelsuppe herstellen.
Wofür eine bereits bestehende Suppengrafik nur geringfügig
verändert werden müsste. Des weiteren hätten Echsen ein
Zubrot, welches ihrer Rasse entgegen kommt, indem sie Perlen
an die örtlichen Juweliere und Goldschmiede verkaufen.
Geknackt werden sie mit Hilfe eines Meissels in einer der
Hände und den Muscheln im Gürtel, so könnte man an
die Perlen heran kommen.
Es ist wie gesagt nur ein Vorschlag.
Triton
wäre es doch auch sicher denkbar,
das sie Muscheln suchen kann.
((Die Miesmuschel und die Perle die ich hier rein stelle,
sind nur Vorschläge, die nicht mit einem
3D Programm hergestellt wurden. Es sind Bilder,
welche auf die Grösse verkleinert wurden!!!))
Muscheln könnten also wie gesagt beim Fischen gefunden
werden, als Beifang wenn man so möchte.
Mit diesen Muscheln könnte man vieleicht,
um den Köchen etwas Gutes zu tun, Muschelsuppe herstellen.
Wofür eine bereits bestehende Suppengrafik nur geringfügig
verändert werden müsste. Des weiteren hätten Echsen ein
Zubrot, welches ihrer Rasse entgegen kommt, indem sie Perlen
an die örtlichen Juweliere und Goldschmiede verkaufen.
Geknackt werden sie mit Hilfe eines Meissels in einer der
Hände und den Muscheln im Gürtel, so könnte man an
die Perlen heran kommen.
Es ist wie gesagt nur ein Vorschlag.
Triton