Across The Borders law

All about Galmair and its Guilds. / Alles über Galmair und die Gilden in Galmair.

Moderators: Valerio Guilianni, Gamemasters

Post Reply
Mr.Oldie
Posts: 351
Joined: Sun Dec 09, 2012 9:54 am

Across The Borders law

Post by Mr.Oldie »

Across The Borders law
Any one who wishes to extend a hand in the makings of what i be calling the Across The Borders law, feel free to send doves or post..
Formulating laws be my punishment but i would take in ideas if you have something valuable to contribute.

The concept be..
1. General conduct of non citizen in a realm
2. General conduct of local authorities in a realm
3. Invovlement of non-citizen in matters/incidents/happenings of foreign nature
4. Involvement of authorities in Non-Citizen's activities
5. Trade/work in a foreign land
6. Armed Force's involvement in Foreign land
7. Alliance/treaty/contracts between standing army of realms

Feel free to add more concept..

I invite Diplomats to name a time and place to conduct a meeting to which any who wishes to have say in the making of laws be invited.
once most of the things be agreed upon a rough draft would be drawn, which would then be presented for editing/correction and add-ons.
Upon mutual agreement a fair draft would be posted in the public boards for local public to see.

Hoping for swift answers and good responses from others
~Zzrracck "Purple"~

PS. I be giving the first right of involvement in the making of the law to the galmairians, so that our side be well represented.
After a dwarven week or two this zzame parchment would be posted at the Inn asking foreigners to get involved.
Make sure your voice and opnions be heard before that so that they wont be thwarted later on.
Über die Grenz-Gesetze

Jeder der gern helfen würde beim erstellen von dem was ich die "Grenz-Gesetze" nenne, soll mir eine Taube senden or hier etwas aushängen.
Die Formulierung der Gestze sind meine Bestrafung, jedoch würde ich gern eure Ideen hierzu nehmen, wenn ihr etwas wertvolles beizutragen habt.

Das Konzept ist:

1. Allgemeines Verhalten von Nicht-Bürgern in einem Reich
2. Allgemeines Verhalten der lokalen Autoritäten in einem Reich
3. Beteiligung der Nicht-Bürger in Angelegenheiten/Vorfällen/Ereignissen in der Fremde
4. Beteiligung der Autoritäten in Aktivitäten der Nicht-Bürger
5. Handel und Arbeit im fremden Land
6. Waffengewalt im fremden Land
7. Allianz und Verträge zwischen stehenden Streitmächten von Reichen

Fühlt euch frei mehr zum Konzept hinzu zu fügen.

Ich lade die Diplomaten ein, mir Zeit und Datum zu nennen, damit jeder der etwas zu den Gesetzen zu sagen wünscht eingeladen werden kann. Sobald die meisten Dinge auf einem rauhen Entwurf festgelegt wurden, wird dieser zur Korrektur/ Bearbeitung und weiteren Ergänzungen präsentiert.
Im gegenseitigen Einverständniss wird ein fairer Entwurf in den öffentlichen Brettern veröffentlicht.

In der Hoffnung auf schnelle und gute Antworten,

~Zzrracck "Purple"~

PS Ich gebe das erste Recht zur Beteiligung am entstehen des Gesetzes den Galmairianern, damit unsere Seite gut vertreten ist.
Nach ein oder zwei Zwergenwochen wird das selbe Pergament am Inn aushängen, damit aussenstehende involviert werden.
Achtet darauf, dass eure Stimmen und Meinungen vorher gehört werden, nicht dass dies später vereitelt wird.
((thanks to Erin for the translation))
Last edited by Mr.Oldie on Thu Sep 12, 2013 5:08 pm, edited 2 times in total.
User avatar
GolfLima
Posts: 1472
Joined: Mon Aug 24, 2009 3:06 pm
Location: hier und dort

Re: Across The Borders law

Post by GolfLima »

(( could someone translate it in to the old language - thanks ))
User avatar
Oxi
Posts: 393
Joined: Mon Jan 31, 2011 4:59 am

Re: Across The Borders law

Post by Oxi »

As Diplomat I will of course offer you my support in this endeavour but we may need to delay formal discussions until after we have cleared Galmairian lands of these malingerers.

One thing I would like to make clear from the beginning though is Galmairians are a diverse rabble and thus we should proudly consider ourselves to be the town of free thinking. It is vital this freedom is protected and any cross-border agreements should only support measures that are in the interests of all respectable citizens. Yes an individual may be expected not to engage in certain actions within another realm but their freedom must be protected and this agreement should not be exploited to enable individuals to be persecuted for their beliefs or supposed activities.

Oxi
Als Diplomat biete ich natürlich meine Unterstützung bei diesem Vorhaben, aber wir müssen formale Diskussionen verschieben, bis wir Galmair von diesen Simulanten gereiningt haben.

Eine Sache die ich von Beginn an klar machen möchte, Galmairianer sind vielfältiges Gesindel und damit sollten wir uns selbst stolz als die Stadt des freien Denkens verstehen. Es ist wichtig, dass diese Freiheit geschützt ist und alle grenzüberschreitenden Vereinbahrungen sollten nur Massnahmen unterstützen, die im Interesse aller anständigen Bürger sind. Ja, ein Individuum erwartet nicht, sich innerhalb bestimmter Aktionen zu engagieren. Ein anderer Bereich, aber diese Freiheit muss geschützt werden und diese Vereinbarung sollte nicht genutzt werden um zu ermöglichen, das Einzelne für ihren Glauben oder vermeintliche Aktivitäten verfolgt werden.

Oxi
((Thanks to Erin for the translation))
Post Reply