Versuchter Mord / Attempted Murder

All about Runewick and its Guilds. / Alles über Runewick und die Gilden in Runewick.

Moderators: Elvaine Morgan, Gamemasters

Post Reply
User avatar
Banduk
Posts: 1288
Joined: Mon Jan 22, 2007 8:48 pm
Location: Exilant aus Trolls Bane

Versuchter Mord / Attempted Murder

Post by Banduk »

Am dritten Tage des Jahres 51 versuchte der Leiter einer Expedition der Träger des Feuers mich, Celegail, Bürger von Runewick, zu ermorden, indem er mich erst in die Wildnis verschleppte und dort dann aussetzte. Ich war gerade auf dem Weg von Tempel Narguns nach Runewick, als im Elstree Wald auf die Expedition traf. Ich reiste mit der Expedition bis zum alten Osthafen. Meine Frage, ob ich mich der Expedition anschließen dürfte, wurde durch Nichtbeachtung abschlägig beantwortet. Trotzdem ergriffen mit die Teilnehmer und schleppten mich auf eine Fähre wo sie mich an einem verlorenen Hafen hoch im Norden aussetzten. Auch hier waren sie nicht gewillt, mir den Schutz ihrer Gruppe angedeihen zu lassen.
Ich musste also ohne Geld und Portalbuch, nur mit einem Zauberstab bewaffnet alleine durch monsterverseuchtes Gebiet zurück in die Zivilisation hasten. Dem Leiter der Expedition muss klar gewesen sein, dass er mich damit ermorden kann.
Nur die Gunst Narguns ermöglichte es mir, die Zivilisation lebend zu erreichen.
Die Leitung der Expedition oblag zu diesem Zeitpunkt Riniao Teries und Leomar Geese.
Celegail

((Short version in English))
I , Celegail, citizen of Runewick claim against the leader of an expedition of the Bearers of Fire. At the 3rd day of the year 51 he tried to kill me by carrying me by force first to a lost port in the far north and then let me alone without a portal book or coins for a ferry boat.
Even stranded in the nowhere the leader of the expedition refused my plea to join the party and find safety there. He must be known that weak women, having a simple wand only would be killed by the monster of the Northern Forest.
Only by the help of Nargun I was able to reach the civilization alive.
The expedition was led by Riniao Teries and Leomar Geese.
Celegail
User avatar
Djironnyma
Posts: 3221
Joined: Thu Aug 01, 2002 4:34 pm
Location: Berlin
Contact:

Re: Versuchter Mord / Attempted Murder

Post by Djironnyma »

Your accusation is recognised, a date for trial will be published soon. If you can bring witness or other proofs for your accusation you can bring them to me or any other memeber of the academic concil.

Furthermore I inform you, that in case if your accusations are wrong the accused have the right to accuse you for defamation.

~Dean Djironnyma
Post Reply