Bürgerliste / Citizenlist

All about Runewick and its Guilds. / Alles über Runewick und die Gilden in Runewick.

Moderators: Elvaine Morgan, Gamemasters

Post Reply
User avatar
Calando
Posts: 83
Joined: Mon Feb 04, 2008 11:30 am
Location: Somewhere by my Master

Bürgerliste / Citizenlist

Post by Calando »

Aktuelle Bürgerliste Runewicks
Current Citizenlist Runewicks

Image
Last edited by Calando on Mon Dec 09, 2013 3:58 pm, edited 11 times in total.
User avatar
Calando
Posts: 83
Joined: Mon Feb 04, 2008 11:30 am
Location: Somewhere by my Master

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Calando »

Wehrte Bürger Runewicks,
auf der letzten Versammlung wurde mir die Aufgabe übertragen eine aktuelle Bürgerlist zu erstellen mit allen Namen und den dazugehörigen Berufen. Diese Liste soll dazu dienen, dass neue Bürger in Runewick wissen an wen Sie sich wenden können wenn sie Hilfe, Werkzeug, Handel oder eine Ausbildung suchen.

Zudem ist diese Liste auch für unsere Stadtwache, damit sie weiß wer in Runewick alles lebt damit die wahren Bürger auch beschützt werden können.
Ein weiteres Duplikat wird dem Erzmagier ausgehändigt, so dass auch er weiß wie viele Bürger leben und er entsprechende Entscheidungen besser koordinieren kann.
Sofern es mir Möglich ist, befrage ich die Bürger selbst wenn ich Sie treffe, für alle anderen die ich nicht treffen kann aus welchen Umständen auch immer, möchte ich daher bitten mir eine Taube zuschicken mit den gewünschten Informationen.

Auf der Liste wird enthalten sein, der Name und der Beruf soweit einer vorhanden ist oder die Tätigkeit die Ihr nachgeht. Bitte teilt mir 2 Haupttätigkeiten mit soweit vorhanden. Einfacher halber werde ich Kämpfer als Krieger deklarieren um es einfach und neutral zu halten.

Als Beispiel:
Name: - Tätigkeit/Beruf
Calando - Magierschüler / Angler
Person A - Krieger / Schreiner
Person B - Bergbauer / Schmied

Ich bedanke mich an der Stelle für Eure Mitwirkung und freue mich die Liste entsprechend zu erweitern.

Hochachtungsvoll
Calando

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear people of Runewick,
at the last town meetinng i was given the task to make an actual citizen list containing all names and professions belonging to them. This list shall serve new citizens to learn whom to ask when they need aid, tools, trade or tutorship.

This list also serves our town guard so they know who lives in runewick, so they can protect the true citzizens.
A duplicate of this list will be given to the archmage, so that he also knows how many citizens live here and so that he can better coordinate coincerning decisions.
As far as i am able, i ask the citizens when i meet them personally. For everyone i cannot meet – for what reasons ever – i hereby ask to send me a dove containing the wanted informations.
This list will contain your name and your profession if you have chosen one, else it will contain the main occupations you are doing. Please tell me your two main activities, if existent. For the ease i will declare all fighting professions as warriors to keep things simpöe and neutral.

For example:
name: - occupation / job
Calando - mage apprentice / fisher
Person A - warrior / carpenter
Person B - miner / smith

I hereby thank you for your help and i am happy to expand the list with your informations.
Yours sincerly,
Calando
User avatar
Katharina Brightrim
Cadomyr
Posts: 956
Joined: Sat Apr 02, 2011 8:13 pm
Location: Göttingen

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Katharina Brightrim »

*Ein Zettel ist unter dem Aushang angehängt worden*

Halloo Calando,

Ich bitte darum bei mir noch zu ergänzen, dass ich auch Diplomatin bin.

Hochachtungsvoll
~Katharina~
Last edited by Katharina Brightrim on Tue May 09, 2023 11:31 am, edited 1 time in total.
User avatar
Leena
Posts: 105
Joined: Wed May 08, 2013 9:15 pm
Location: Northern Ontario, Canada

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Leena »

Leena is a citizen - novice of the five/carpenter
User avatar
Calando
Posts: 83
Joined: Mon Feb 04, 2008 11:30 am
Location: Somewhere by my Master

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Calando »

Die Liste wurde aktuell gemacht

The list is current
User avatar
Calando
Posts: 83
Joined: Mon Feb 04, 2008 11:30 am
Location: Somewhere by my Master

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Calando »

update done
User avatar
Calando
Posts: 83
Joined: Mon Feb 04, 2008 11:30 am
Location: Somewhere by my Master

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Calando »

Update
User avatar
Calando
Posts: 83
Joined: Mon Feb 04, 2008 11:30 am
Location: Somewhere by my Master

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Calando »

List is up to date
User avatar
Calando
Posts: 83
Joined: Mon Feb 04, 2008 11:30 am
Location: Somewhere by my Master

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Calando »

Ich möchte noch mals darauf hinweisen, wenn es neue Bürger gibt mir bitte den Namen mit zuteilen damit die Bürgerliste immer aktuell gehalten wird.

Die Bürgerliste wurde nun aktualisiert
Icarius
Posts: 17
Joined: Thu Mar 06, 2014 11:25 am

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Icarius »

Icarius d'Eresby joined Runewick a few days ago. He is a carpenter/farmer.
Aglaron
Posts: 1
Joined: Tue Apr 08, 2014 2:46 pm

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Aglaron »

Nachdem es so scheint, dass mein Bruder und ich eine längere Zeit in Runewick verweilen werden, möchten wir darum bitten der Bürgerliste hinzugefügt zu werden. Dabei handelt es sich um Maelor, Jäger von Beruf und meiner Wenigkeit, Aglaron, der sich vorerst nur als Krieger beschäftigt hält.

Gezeichnet,
Aglaron
User avatar
Leena
Posts: 105
Joined: Wed May 08, 2013 9:15 pm
Location: Northern Ontario, Canada

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Leena »

Leena wrote:Leena is a citizen - novice of the five/carpenter

Could you please update to priestess of Findari
User avatar
Meriel Pelith
Posts: 324
Joined: Tue Apr 18, 2006 1:07 pm
Location: In the meadow of sinful thoughts every flower is a perfect one.

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Meriel Pelith »


I would kindly request my name to be added to the list of citizen. I do not currently have an occupation.

Much obliged,
~ Meriel Pelith
User avatar
Uhuru
Posts: 924
Joined: Thu Jul 21, 2011 4:56 am
Location: In time out, where else?

Re: Bürgerliste / Citizenlist

Post by Uhuru »

((The picture no longer is shown so I am unable to see the citizen list. Is anyone else having this issue?))
Post Reply