The list below shows which crafts are supported in which city.
Primary crafts are crafts that are common for the faction and supported to full extend.
All hand tool can be bought from NPCs and all static tools are available.
All primary ressources for the craft are available in the homeland.
Each craft is primary craft for one faction. NPCs buy and sell all items (including ressources) that can be produced by said craft.
Secondary crafts are crafts that are not common for the faction, yet possible.
All hand tool can be bought from NPCs and all static tools are available.
Limited ressources for the craft are available in the homeland.
Each craft is secondary craft for one faction.
Runewick:
Primary crafts: Candle maker, Carpenter/Lumberjack, Cook/Baker, Farmer, Herb gatherer, Tailor/Tanner/Dyer
Secondary crafts: Brewer, Fisher, Glass blower
Galmair:
Primary crafts: Blacksmith, Brick maker, Mason, Miner, Brewer
Secondary crafts: Digger, Finesmith, Gem grinder, Carpenter/Lumberjack, Cook/Baker, Farmer
Cadomyr:
Primary crafts: Fisher, Glass blower, Digger, Finesmith, Gem grinder
Secondary crafts: Candle maker, Herb gatherer, Tailor/Tanner/Dyer, Blacksmith, Brick maker, Mason, Miner
Crafting
Moderator: Gamemasters
Re: Crafting
Handwerk
Die untenstehende Liste zeigt, welche Handwerke in welcher Stadt unterstützt werden.
Primäre Handwerke sind gebräuchlich in der jeweiligen Stadt und werden im vollen Maß unterstützt.
Jedes Werkzeug kann von den Händlern besorgt werden und alle statischen Werkzeuge sind vorhanden.
Alle primären Ressourcen für das Handwerk sind auf den Gebiet vorhanden.
Jedes Handwerk gibt es als ein primäres Handwerk für eine Stadt. NPCs kaufen und verkaufen alle Sachen (auch Ressourcen), die von jenen Handwerk hergestellt werden können.
Sekundäre Handwerke sind nicht gebräuchlich in der Stadt, aber möglich.
Jedes Werkzeug kann von den Händlern besorgt werden und alle statischen Werkzeuge sind vorhanden.
Eine beschränkte Anzahl von Ressourcen für das Handwerk sind auf den Gebiet vorhanden.
Jedes Handwerk gibt es als ein sekundäres Handwerk für eine Stadt.
Runewick
primäres Handwerk: Kerzenmacher, Schreiner/Holzfäller, Koch/Bäcker, Bauer, Kräutersucher, Schneider/Gerber/Färber
sekundäres Handwerk: Brauer, Fischer, Glasbläser
Galmair
primäres Handwerk: Schmied, Ziegelbrenner, Steinmetz, Bergarbeiter, Brauer
sekundäres Handwerk: Sandgräber, Goldschmiede, Edelsteinschleifer, Schreiner/Holzfäller, Koch/Bäcker, Bauer
Cadomyr
primäres Handwerk: Fischer, Glasbläser, Sandgräber, Goldschmied, Edelsteinschleifer
sekundäres Handwerk: Kerzenmacher, Kräutersucher, Schneider/Gerber/Färber, Schmied, Ziegelmacher, Steinmetz, Bergarbeiter
Die untenstehende Liste zeigt, welche Handwerke in welcher Stadt unterstützt werden.
Primäre Handwerke sind gebräuchlich in der jeweiligen Stadt und werden im vollen Maß unterstützt.
Jedes Werkzeug kann von den Händlern besorgt werden und alle statischen Werkzeuge sind vorhanden.
Alle primären Ressourcen für das Handwerk sind auf den Gebiet vorhanden.
Jedes Handwerk gibt es als ein primäres Handwerk für eine Stadt. NPCs kaufen und verkaufen alle Sachen (auch Ressourcen), die von jenen Handwerk hergestellt werden können.
Sekundäre Handwerke sind nicht gebräuchlich in der Stadt, aber möglich.
Jedes Werkzeug kann von den Händlern besorgt werden und alle statischen Werkzeuge sind vorhanden.
Eine beschränkte Anzahl von Ressourcen für das Handwerk sind auf den Gebiet vorhanden.
Jedes Handwerk gibt es als ein sekundäres Handwerk für eine Stadt.
Runewick
primäres Handwerk: Kerzenmacher, Schreiner/Holzfäller, Koch/Bäcker, Bauer, Kräutersucher, Schneider/Gerber/Färber
sekundäres Handwerk: Brauer, Fischer, Glasbläser
Galmair
primäres Handwerk: Schmied, Ziegelbrenner, Steinmetz, Bergarbeiter, Brauer
sekundäres Handwerk: Sandgräber, Goldschmiede, Edelsteinschleifer, Schreiner/Holzfäller, Koch/Bäcker, Bauer
Cadomyr
primäres Handwerk: Fischer, Glasbläser, Sandgräber, Goldschmied, Edelsteinschleifer
sekundäres Handwerk: Kerzenmacher, Kräutersucher, Schneider/Gerber/Färber, Schmied, Ziegelmacher, Steinmetz, Bergarbeiter
-
- Posts: 73
- Joined: Mon Dec 23, 2013 5:23 pm
Re: Crafting
when a player finally masters (level 100) a skill such as mining, fishing or woodcutting... and they do that skill to get materials - is that "work" counted against your mc?
- Mephistopheles
- Posts: 1059
- Joined: Sun Jul 21, 2013 10:04 pm
- Location: Murica
Re: Crafting
No, you will start to reset your mc in doing any action that does not gain experience in any of the skills. ie mining when you have 100 mining skill, gathering fruits when you have 20 farming skill, or even just walking around and talking.
- rakust dorenstkzul
- Posts: 2300
- Joined: Fri Mar 21, 2008 2:47 pm
- Location: In the heart of every smiling child
Re: Crafting
I haven't invested much time into crafting before, so let me figure out how it works roughly.
Can you have more than one "main" skill? or will exp gain be slowed in order to combat it?
Can you have more than one "main" skill? or will exp gain be slowed in order to combat it?
- Achae Eanstray
- Posts: 4300
- Joined: Tue Sep 19, 2006 7:03 am
- Location: A field of dandelions
- Contact:
Re: Crafting
I believe there are crafting changes in progress however they aren't complete and are still being worked on. Ask in irc the latest until a final list can be posted.
-
- Posts: 7
- Joined: Tue Jul 28, 2015 11:48 am
Re: Crafting
Very nice, it makes me understand more.
genting
genting