INVITATION | EINLADUNG

General roleplaying - No OOC-posts, please! / Allgemeines Rollenspiel - Bitte keine OOC-Posts!

Moderator: Gamemasters

Teflon
Posts: 938
Joined: Wed Oct 21, 2009 12:53 pm

INVITATION | EINLADUNG

Post by Teflon »

Dear people of Illarion,

We would like to invite all of you and in particular mages, alchemists, scholars and any other creative person in order to introduce the idea of our new project. Since we do not have decided yet how we are going to realise this project, we are open for any proposals. This is therefore the greatest opportunity you and your expertise have ever faced to show Illarion and its people what mastermind you are!

Location is the Hemp Necktie Inn. The introduction takes place on [url]07. Irmas 43 at 15:00[/url].

Come, learn about our idea and constribute to the realisation of this project! Honor, wealth and knowledge are waiting for you!

- The Shipmaster

____________________________________________________

Liebe Leute von Illarion!

Wir möchten Euch alle und insbesondere Magier, Alchemisten, Gelehrte und alle anderen kreativen Personen zur Bekanntmachung des Plans für unsere neues Projekt einladen. Da wir noch nicht entschieden haben, wie wir dieses Projekt tatsächlich umsetzen werden, sind wir offen für jegliche Vorschläge. Dies ist daher die größte Gelegenheit die Ihr und Eure Fachkenntnisse je gehabt haben, um Illarion und seinen Bewohnern zu zeigen, welches Superhirn ihr seid!

Ort der Bekanntmachung ist das Gasthaus zur Hanfschlinge. Zeitpunkt der 07. Irmas 43, um 15:00.

Kommt, hört unsere Idee und trägt zur Realisierung dieses Projektes teil! Ehre, Reichtum und Wissen warten auf euch!

-Der Schiffmeister
Teflon
Posts: 938
Joined: Wed Oct 21, 2009 12:53 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Teflon »

Dear people of Illarion,

Thank you all for your coming.

As it was announced in the meeting, we are looking for proposals and drafts for our upcoming project, the canal between Galmair and the Great Ocean!

We are looking forward to see your proposals regardless if the contain a mechanical, magical or any other solution, as long as any ship can be safly transported from one side to the other side.

Please add them within the next two dwarven weeks underneath.

The winning proposal can choose between ancient knowlege, artefacts, coins or magical diamonds.

We will announce the winner and discuss next steps in another meeting.

- The Shipmaster

____________________________________________________

Liebe Leute von Illarion!

Vielen Dank für eure Anwesenheit!

Wie beim Treffen mitgeteilt, wir suchen nach Vorschläge und Entwürfe für unser neuestes Projekt, den Kanal zwischen Galmair und dem Großen Ozean!

Wir freuen uns über jeden Vorschlag, sei er mechanischer, magischer oder anderer Natur. Hauptsache, Schiffe können sicher von der einen zur anderen Seite transportiert werden.

Bitte hängt eure Vorschläge in den nächsten beiden Zwergenwochen unten an.

Der Gewinnervorschlag bringt je nach Wunsch antikes Wissen, Artefakte, Münzen oder magische Diamanten ein.

Weitere Schritte sowie der Gewinner werden in einem nächsten Treffen diskutiert bzw. bekannt gegeben.

-Der Schiffmeister
User avatar
Sammy Goldlieb
Posts: 578
Joined: Thu Aug 27, 2009 10:29 am
Location: Cadomyr

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Sammy Goldlieb »

Lebe Schiffsmeisterei,

mir schwebt'n künschtlicher Kanal vor. Galmair liegt ja sowieso am See. Annen nördlich'n Teil zum Meer könnt' man 'nen künschtlichen Kanal anschließen, den leg'n wa mit Steinen aus. Dat einziche etwat schwere Teil is' der Berch, der dazwischen is'. Dat könnt' man mit einer Art Schleuse umgehe'.
Wenner dat 'ne gudde Idee findet, könn' wa dat ja noch näher bespreche'

Eurer Sammy Goldlieb
Rakaya
Posts: 252
Joined: Wed Feb 08, 2012 5:15 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Rakaya »

Brágon zum Gruße, Herr Schiffsbaumeister

Man könnte den bestehenden Fluss schifffahrtstauglich ausbauen. Die Brücken werden durch Zugbrücken ersetzt (siehe beigelegte Skizze). Diese können entweder rein mechanisch (Seile bzw Ketten über Flaschenzüge) oder durch gebundene Elementare betrieben werden. Die Felsen um die Hanfschlinge können entfernt werden (alchemistische Bomben, Golems, Spitzhacken). Sollte der Fluss wieder erwarten zu schmal oder nicht tief genug sein, muss auch hier noch ausgebaut werden. Auch können Schleusen angelegt werden, um Höhenunterschiede auszugleichen.
Nützlich, aber nicht notwendig, wäre es den Hafen von Galmair an den Zusammenfluss zwischen den großen Brücken zu verlegen ((ca 280, 225,0)), vor allem wenn dieser auch zukünftig von größeren Lastenkähnen angefahren werden soll.
Auch ein Treidelpfad sollte angelegt werden. Zusätzlich kann zukünftig ein Hafen an der Hanfschlinge errichtet werden.

Aufwendiger, aber interessant, wären folgende Ideen.
-Bau eines unterirdischen Kanals und Bau von luftdichten Unterwasser-Schiffen.
-Bau eines unterirdischen Kanals mir jeweils einer Schleuse am Anfang zu Ende. Schiffe müssten gegebenfalls einen umklappbaren Mast haben. Nutzung eines elementarangetriebenen Treidelzuges.
-Verlegung von Schienen um das Schiff an Land zu transportieren.

Dies sind alles noch vorläufige Pläne. Bei bedarf könne sie detaillierter ausgebaut werden.

Rakaya
Attachments
beigelegte Skizze.JPG
beigelegte Skizze.JPG (148.57 KiB) Viewed 10091 times
User avatar
Banduk
Posts: 1288
Joined: Mon Jan 22, 2007 8:48 pm
Location: Exilant aus Trolls Bane

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Banduk »

I disagree with the idea to build a canal or whatever to the Galmair harbor at lake Syrtia.
From my point of view, a harbor on the river Syrtia ((ooc, no idea how that river is called, general map wit names missing)) west of The Hempty Neckty Inn should be the best solution.
I want to explain the reasons.

Some facts
1st: The distance from the town gate of Galmair to the Lake Syrtia harbor is equal to the one from the town gate to the bridge, what had been destroyed on the main road from Galmair to the Hempty Neckty Inn.

2nd: A look to a map shows, the river Syrtia is wide and useable for larger ships up to Hempty Neckty Inn if some riffs and the flat at the witch house can be removed.
Up to the copper bridge the river becomes narrow and often flat so it can be used by minor boats only.

3rd: The last part from the copper bridge to the Lake Syrtia is filled with cataracts, flats and whitewater. It is possible to use a boat if necessary but it will take a lot of time. Walking the shores will be faster and less dangerous for people and wares.

4th: Loading and unloading a boat, cart or mule is time consuming. To bring wares from Galmair to any place, there is at least for the first part a mule or cart necessary.

5th: Building that channel or whatever will cost a lot of money. It has to pay by all traders from and to Galmair including the Don.

6th: Rebuild the bridge east of the Hempty Neckty Inn on the main road will cost a fraction of any other solution for the upper part of the river.

7th: Most of the proposals came out of Runewick. The construction specialists show some fancy solutions with magic and mechanics. You can make yourself a picture about the quality and reliability of these specialists if you look in Runewick to the southeast. It was just a simple tower dozens of years ago.

Some questions:
The bridhe on the main road from Galmair to the Hempty Neckty Inn got destroyed. Nobody could found guilty. It was replaced by a bridge that causes a long and dangerous detour. Short after a company come up and asks to take over the transportation for a fee that would have not been necessary, if the bridge exists. Nobody ever could found guilty destroying the bridge. I remember one core question about a crime: Who profits?

Some people usually call Galmair a dump and some less honorable descriptions suddenly are highly interested to support that ferry company. What are their real interests?

My favorable solution as a merchant
If the ferry company will make it possible large ships reach the Hempty Neckty, Galmair has to rebuild the destroyed bridge. Then I and every other trader would have to load the wares in Galmair to a mule, guide it to the harbor, move it to the ship and vice versa.
Everything else would need us to do the same with additional transshipping, fees and longer transportation time.

Banduk Robberhauf el Luastelay
Trading house Robberhauf el Luastelay Galmair
User avatar
Rincewind
Posts: 1960
Joined: Tue Mar 11, 2008 10:40 am
Location: schroedingersbox.org
Contact:

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Rincewind »

I Sarangerel propose the shortest route! And the simplest Solution!

Image

The passage should lead trough the northern woods, Since the Lake is there closest to the Sea.

I also propose to use Rabans Shore as a shortcut.

This canal will also help to hold back whatever lurks behind the limes.

Since this is no mans land ONE bridge should be enough to reach the other side.

Rakayas main proposal means the reconstruction of 3-4 Bridges! Also it's more effort to enlarge a brook than digging a canal in dry ground. The other Proposal arn't worth to comment.

You are welcome!
Sarangerel

Image
User avatar
Djironnyma
Posts: 3221
Joined: Thu Aug 01, 2002 4:34 pm
Location: Berlin
Contact:

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Djironnyma »

Seid gegrüßt Schiffmeister,
ich möchte persönlich wie für den Orden und Runewick sprechen wenn ich Rakayas Entwürfen volle Unterstützung zusage. Wir wären erfreut diese Pläne zur Verbindung der Städte miteinander zu unterstützen, ich denke euch ist bewusst, dass Ihr in uns einen verlässlichen Partner habt.
Einerlei jedoch für welche Pläne sich schlussendlich entschieden wird will ich ermahnen, dass der Eingriff in beziehungsweise die Veränderung der Natur so gering wie möglich sein muss. Ich rate darüber hinaus einen Druiden auf zu suchen, falls sich für ein Projekt entschieden wird, dass die beiden unterschiedlichen Gewässerten verbindet. Wir wissen nicht wie stark der Einfluss des salzigen Meerwassers auf den See und seine Bewohner sein mag.

~Djironnyma,
für die Träger des Feuers,
für Runewick


~~~

My Greetings to you Shipmaster,

First of all a conclusion of Rakayas Proposal in the new language:
  • Dig the current waters /rivers navigable with the help of alchemistic bombs, golems and handwork. The current bridges could be changed to draw bridges as you can see in the drawing. There are different options to open the draw bridges with mechanics or magic. If there are different water levels between the lake and the ocean a lock could be build.
    It would be useful to move the Galmair harbour between the great bridges. A road next to the river could be used to draw the ships. Its possible to build a further harbour to the Hemp Necktie Inn.

Even if these Plans are a rare concept they have my personal, the Orders and Runewicks support. We would offer our help to realise this plans to connect the towns closer to each other. I think you already know us as a reliable partner.
No matter what choice will be made, the intervention in / the change of the nature should be as small as possible. Furthermore I advise to seek a druid before start of any project which would connect the two different water bodies. We don’t know how strong the influence of the salty sea to the lake and the animals live in would be.

~Djironnyma,
for the Bearers of the Fire,
for Runewick

Image
Teflon
Posts: 938
Joined: Wed Oct 21, 2009 12:53 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Teflon »

Dear people of Illarion,

Thank you all for your proposals. So far we have seen 2-3 usefull proposals. Feel free to adjust your proposals our provide new ones. Our offer will be applicable for another dwarven week.

- The Shipmaster

____________________________________________________

Liebe Leute von Illarion!

Vielen Dank für die bisherigen Vorschläge. Soweit sehen wir nur 2-3 brauchbare unter ihnen. Vorschläge mögen aber gerne noch nachgebessert oder vorgebracht werden. Unser Angebot ist für eine weitere Zwergenwoche gültig.

-Der Schiffmeister
User avatar
Ufedhin
Posts: 797
Joined: Mon Jun 11, 2012 5:45 am
Location: In a barrel with salted herrings.

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Ufedhin »

To the Ship master,

Ufortunately i was unable te attend yer meeting .

In my mind this is an enormous folly wot need do we Galmairians need access te that most fickle and treacherous element the ocean?
Nothing good ever came of messen around in it 'cept as food fer the wretched sea beasties wot feed on the drowned.I personally only
travel by sea in my most dire need.
However if the cost of this is te be born by yer ferry company then so be it, i shall make my proposal te ya .


To cut through the land creating a waterway from scratch is one of staggering work and cost especially taken in the distances needed,it would begger
a rich kingdom let alone a company.
The best bet ye has in my experience is te use wot is there, the existing water ways! the work would be vastly cheaper only certain areas would need te be dredged an' widened .A wooden centre way could be installed inte the stone bridges wot could be rasied by means o' a simple windless ,the ships could then pass through and the bridge centre lowered again.

Here be a map o' the route i has in mind. Ufedhin Copperhand ,Grand Master Alchemist o' Galmair.
Attachments
Ferry map ..jpg
Ferry map ..jpg (38.32 KiB) Viewed 9934 times
User avatar
Evie
Developer
Posts: 1210
Joined: Tue Jul 05, 2011 6:55 pm
Location: on a mana stream

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Evie »

ship map.jpg
ship map.jpg (64.6 KiB) Viewed 9894 times
My plan for the water way is to use to small canals running north/south one east of the mountain by the Temple of the five the other just west of Igruks mountian. Both areas are more free of rocks than the current water way and would elminate the need for heavy mining to excavate the rocks that would damage your ship. One draw bridge would be needed near the Necktie Inn. This route will give you the ability to gain stops at the Necktie and the Galmair Harbour. I feel this proposal is less intrusive to the areas and wildlife as well.

Sincerely
Evie Pryler
User avatar
GolfLima
Posts: 1472
Joined: Mon Aug 24, 2009 3:06 pm
Location: hier und dort

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by GolfLima »

Grüße Schiffbaumeister,

Image

1) Wegführung südlich des Hafens von Galmair um den Weg in Schleim und Gift so kurz wie möglich zu halten
2) deshalb auch baldige Schleuse (ausgebaut zwischen den beiden jetzigen Brücken die von Galmair zum Hafen führen - einerseits wegen des Schleim und Giftes, andererseits um Höhenunterschiede auszugleichen - gleichzeitige Entfernung der Untiefen und Steine, sowie der Katarakte
3) Nutzung der natürlichen Wasserstraßen um Eingriffe in die Natur, sowie Kosten gering zu halten
4) es müssen nur 3 Brücken umgebaut werden - wobei 2 der Brücken möglicherweise als Schleusentore genutzt werden könnten, die 3.Brücke könnte als Zugbrücke ausgelegt werden somit sind keine Höhenbeschränkungen für Schiffe nowendig
5) da nicht klar ist, welche Auswirkungen eine Änderung der Magie im Lande auf die Schleuse & oder die Waren auf den Schiffen hätte wurde auf eine Art "Teleporterschleuse" verzichtet und es wird angestrebt die Schleusentore mechanisch, möglicherweise mit Unterstützung des Wassers selber oder des Windes, zu betreiben

Die Fünf mit Euch.


~Jerem
Teflon
Posts: 938
Joined: Wed Oct 21, 2009 12:53 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Teflon »

Dear people of Illarion,

Thank you all for your proposals. We will meet 22. Findos 43 at 18:00 at the same place in order to discuss and select the winning proposal.

- The Shipmaster

____________________________________________________

Liebe Leute von Illarion!

Vielen Dank für die bisherigen Vorschläge. Wir werden uns am 22. Findos 43 um 18:00 am selben Ort treffen, um die Vorschläge zu besprechen und den Siegerbeitrag wählen.

-Der Schiffmeister
Teflon
Posts: 938
Joined: Wed Oct 21, 2009 12:53 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Teflon »

Teflon wrote:Dear people of Illarion,

Thank you everyone for your participation and constribution in our recent meeting.

We have chosen between several proposals and found that the following route will serve best the realisation of our project:
The part of the Bounding Stream between Hemp Necktie Inn and the Great Ozean will be cleared from rocks, so that our ship can pass, as it was suggested by Miss Rakaya.
In order to connect the Hemp Necktie Inn with Galmair's harbour, we will build a canal according to the draft for Miss Evie Pryler and incorporate a floodgate as suggested by Mister Sammy Goldlieb.
Any requried bridges will be designed according to the drawings of Miss Sarangerel.

In order to prepeare the next steps, we invite everyone to share his or her knowledge, how those rocks in the Bounding Stream can be removed most easily? So far have been suggested battering rams, bombs, magic and usage of artificial creatures. We look forward for more suggestions are interested to try at least any possible way.
Furthermore, we also ask for proposals regarding the construction of the canal.

Please add your ideas as soon as possible. We will announce the next meeting soon.

- The Shipmaster

____________________________________________________

Liebe Leute von Illarion!

Vielen Dank für die zahlreiche Teilnahme an unserem kürzlichen Treffen.

Wir haben unten den unterschiedlichen Vorschlägen gewählt und finden dabei folgende Route für die Umsetzung unsere Projekt am hilfreichsten:
Das Teilstück des Bindenden Strömung zwischen dem Gasthof zur Hanfschlinge und dem Großen Ozean wird von sämtlichen Gestein gesäubert, um es für unser Schiff passierbar zu machen, wie es von Frau Rakaya vorgeschlagen wurde.
Um das Gasthof zur Hanfschlinge mit dem Hafen von Galmair zu verbinden, werden wir einen Kanal nach den Plänen von Frau Evie bauen und dabei die von Herrn Sammy Goldlieb vorgeschlagenen Schleusen verwenden.
Jegliche Brücken werden nach den Skizzen von Frau Sarangerel gefertigt.

Um die nächsten Schritte vorbereiten zu können, möchten alle darum bitten, ihr Wissen zu teilen, wie diese Felsen in der Bindenden Strömung am einfachsten entfernt werden können. Es wurden soweit Rammböcke, Bomben, Magie und die Verwendung künstlicher Kreaturen vorgeschlagen. Wir freuen uns auf sämtliche Vorschläge und sind gerne bereit jeden möglichen Vorschlag auch auszuprobieren.
Zusätzlich fragen wir auch nach Vorschlägen bezüglich der Konstruktion des Kanals.

Bitte fügt eure Ideen, so bald wie möglich hier hinzu. Wir werden das nächste Treffen demnächst verkünden.

-Der Schiffmeister
Ranwyln
Posts: 126
Joined: Mon Aug 31, 2009 7:03 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Ranwyln »

Um nen Fluss von Gestein und Felsen zu befreien sollte auf Magie und Bomben verzichtet werden, da wir nicht wissen welche Schäden es am Leben im Fluss anrichtet. Ob Rammböcke wirklich funktionieren wage ich zu bezweifeln, da ich es mir schwierig vorstelle auf nem Boot genug Schwung zu bekommen um Felsen zu zerstören. Ob Erdelementare gehen würden, keine Ahnung.
In meinen Augen die einfachste und natürlichste Weise, wäre den Fluss an den Teilstücken die befreit werden sollen vor rüber gehend umzuleiten, dann mit guter bewährter Muskelkraft die Felsen zu entfernen, auszugraben, mit Spitzhacken zu zerkleinern. Bei der Gelegenheit kann das Flussbett auf eine befahrbare Tiefe gebracht und begradigt werden, falls nötig kann das Ufer befestigt werden und danach leitet man den Fluss gerade wieder durch das künstlich angelegte Bett. Ebenso kann man dabei nen Treidelpfad anlegen, so dass Schiffe den Kanal auch gegen die Strömung nutzen können.


To get rid of rocks and obstacles in a river we should not use magic or bombs, cause we dont know which harm it will do to the nature. If rams will be of any success, i am not sure cause it will be hard to use em with enough force on a boat. Earthelementals i dont have a clue about so cant say anything bout them. The normal way to get rid of those things in a river would be to redirect the river in the parts you want to clean, than use yer good old muscles and a pickaxe to get rid of the rocks or a shovel to dig out the bigger ones. This gives us the opportunity to straigthen the river bed and make it deep enough so that ships can use it. Even it is possible to pave/fix/fortify the river shore. While doing that we can invent a tow path so ships can use the river against the current.


Signed/Unterzeichnet Ranwyln von/from Galmair
User avatar
Djironnyma
Posts: 3221
Joined: Thu Aug 01, 2002 4:34 pm
Location: Berlin
Contact:

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Djironnyma »

Our Golems should be able to work in and under water. We havent tested that yet but it would be an interesting experiment. The smashed rocks could then be collected by swimmers, specialy lizards - or if you can collect enough pure water we could also create a Water elementar for this task.

Unsere Golems sollten in der Lage sein in und unter Wasser zu graben, obgleich dieses Einsatzgebiet noch nicht getestet wurde, wäre es ein interessantes Experiment. Die zerschlagenden Felsen können dann von Schwimmern, insbesondere Echsen, eingesammelt werden. Alternativ kann man für diese Aufgabe auch ein Wasserelementar erschaffen, wenn genug reines Wasser gesammelt wird.

~Djironnyma
User avatar
GolfLima
Posts: 1472
Joined: Mon Aug 24, 2009 3:06 pm
Location: hier und dort

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by GolfLima »

Da Echsen einen großen Teil ihres Lebens im Wasser verbringen und dafür auch bestens angepaßt sind, wäre es meines Erachtens nach von Vorteil, wenn diese die zu entfernenden Steine und anderen Hindernisse markieren und danach ausgraben würden. Nachdem die Hindernisse mit Seilen gesichert und zur Hebung vorbereitet worden sind, sollten diese an Land gehoben und dort auf die Möglichkeit einer weiteren Verwendung untersucht werden. Dazu wäre es notwendig einen oder mehrere mobile Hebeeinrichtungen, die im Grunde genommen aber stark stationären Hebeeinrichtungen, welche zum Bau von Gebäuden verwendet werden ähneln, zu bauen. Auch wäre es vorteilhaft eine geeignete Menge an Seilen bereitzuhalten. Diese Vorgehensweise würde auch sicherstellen das die Natur so wenig wie möglich beeinträchtigt wird. Einen experimentellen Einsatz von Golems halte ich für gefährlich. Außerdem ist der Bau des Kanals kein Experiment, und sollte nicht zu unvorhersehbaren Gefahren für daran Beteiligte führen.

Die Schleusen könnten gleichzeitig auch als Brücken über den Kanal genutzt werden. Dies würde einerseits die Baukosten & Probleme deutlich reduzieren, andererseits auch gewährleisten, das die Schleusen häufig von den Benutzern der Überwege "kontrolliert" werden könnten und Beschädigungen der Schleusen schnell und rechtzeitg bemerkt würden. Die Schleusentore empfehle ich aus mit Metall beschlagenem Holz herzustellen. Das Metall sichert eine lange Haltbarkeit, das Holz ein geringeres Gewicht als eine Vollmetallkonstruktion. Um diese noch haltbarer zu machen könnten zusätzlich noch Druiden nach schützenden Imprägnierungen befragt werden. Soweit mir bekannt ist hat der Rumpf des Schiffes des Führers der Träger des Feuers eine ähnliche Behandlung erhalten.
Weiterhin plädiere ich für einen mechanischen Betrieb der Schleusen da ein magischer Betrieb zur Zeit unkalkulierbare Risiken bergen würde. Ein oberhalb der Schleusentore angebrachter Weg mit Geländern kann zur Überquerung des Kanales als hinlänglich betrachtet werden.
Zum Auskleiden des geschaffenene Kanals bieten sich gebrannte Ziegel an. Diese können zum Teil aus dem bei der Schaffung des geplanten Kanals gewonnenen Schlamms hergestellt werden. Auch spätere Ausbesserungsarbeiten könnten somit mit vor Ort vorhandenen Materials zügig durchgeführt werden. Einzig einen Brennofen müßte man an der Baustelle errichten. Möglicherweise können geringe Mengen an gebrannten Ziegeln für Ausbesserungen des Kanals auch über offenem Feuer hergestellt werden. Dies wäre aber noch genauer zu untersuchen.


~Jerem

(( sorry - no eng translation :( ))
User avatar
GolfLima
Posts: 1472
Joined: Mon Aug 24, 2009 3:06 pm
Location: hier und dort

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by GolfLima »

((

[ALL] Kanalbau Projekttreffen

Die Route steht. Nun geht es daran Details zu klären und die Pläne umzusetzen. Wie gewohnt, trifft man sich im Gasthauf zur Hanfschlinge.

Startzeit der Quest:
10. Chos 43 - 18:00 (07. Oktober 2014 - 22:00 Uhr)

:arrow:
sorry, cant join the meeting .. it is to late (( early shift tomorrow ))

))
User avatar
Sammy Goldlieb
Posts: 578
Joined: Thu Aug 27, 2009 10:29 am
Location: Cadomyr

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Sammy Goldlieb »

((cant join as well, faaaaar too late))
Teflon
Posts: 938
Joined: Wed Oct 21, 2009 12:53 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Teflon »

((Sorry for those who could not attend because of the late time but I didn't come home earlier and the weekend is already covered with Mas. However, there will be more action soon.))
Teflon
Posts: 938
Joined: Wed Oct 21, 2009 12:53 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Teflon »

Teflon wrote:Dear people of Illarion,

We would like to announce next steps and requirements for the realisation of our project, the canal.

In order to remove any rocks between the Hemp Necktie Inn and the sea, we will try at least three options:
- Golems sponsored by Runewick
- Shaping art of alchemy.
- Arm power

Things that are needed to be ready for each option:
- all kind of boards (400) *check*
- nails (2000) and hammers (20)
- at least 10 little boads
- ropes (200) and chains (200) ((iron bars)) *check*
- pick-axes and tools for drilling (50 each)
- saftey-helmets (30)
- high and middle quality bombs (50)

Please add a note as soon as you can provide them.

Furthermore, we would like you kind people of Illarion to come up with drafts for the new Harbours at the Hemp Necktie Inn and the Limes. Please forward your drafts as soon as possible, including a list of materials and tools that are needed for the conclusion.

- The Shipmaster

____________________________________________________

Liebe Leute von Illarion!

Wir möchten gerne die nächsten Schritte und Bedingungen für die Umsetzung unseres Projektes, dem Kanal, bekannt geben.

Um die Felsen zwischen dem Gasthof zur Schlinge und dem Meer zu entfernen, werden wir mindestens drei Möglichkeiten testen:
- Golems gesponsert von Runewick
- Formändernde Kunst der Alchemie
- Muskelkraft

Folgende Dinge werden benötigt zur Umsetzung jeder Option:
- alle Art von Brettern (400)
*check*
- Nägel (2000) und Hämmer (20)
- mindestens 10 kleine Boote
- Seile (200) und Ketten (200) ((Metalbarren))
*check*
- Spitzaxt und Bohrwerkzeug (50 jeweils)
- Schutzhelme (30)
- Bomben von hoher und mittlerer Qualität (50)

Bitte hängt eine Notiz an, sobald ihr diese bereitstellen könnt.

Weiters, würden wir euch lieben Leute von Illarion gerne bitten, uns eure Pläne für die neuen Häfen am Gasthof zur Hanfschlinge und am Limes zukommen zu lassen. Schickt uns eure Entwürfe so bald als möglich, einschließlich einer Liste an Materialien und Werkzeugen, die zur Vollendung benötigt werden.

-Der Schiffmeister
User avatar
Sammy Goldlieb
Posts: 578
Joined: Thu Aug 27, 2009 10:29 am
Location: Cadomyr

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Sammy Goldlieb »

Liebe Schiffsmeisterei,

Ich würd' de Boote bau'n. Für eines werd'n mindestens 25, besser 30 von dem Naldorbaum gebraucht, dazu 50 Nächel un' Keile un' die Hilfe von einem Gesellen (oder Assistenten). Dazue nadürlich je Boot 4 Äste als Ruder.
Könnteste dat bidde in die Aufzählun' einbeziehe'?

Allet Liebe

der Sammy
User avatar
GolfLima
Posts: 1472
Joined: Mon Aug 24, 2009 3:06 pm
Location: hier und dort

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by GolfLima »

Sehr geehrte Schiffsmeisterei,

die Hämmer (20), als auch die Ketten (200) ((Eisenbarren)) stehen bereit.
Wohin sollen die Dinge geliefert, bzw verbracht werden?
Die Fünf mit Euch .


~Jerem

########################################################
Dear shipmaster,

i have made the hammers (20) and chains (200) ((iron ingots)).
I have them in my depot but can bring them also to another place.
May the Five guide you.


~Jerem
Rakaya
Posts: 252
Joined: Wed Feb 08, 2012 5:15 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Rakaya »

Wie schon versprochen liefere ich die Seile. Auch werde ich die Holzbretter besorgen.
Sammy, melde dich bei mir wegen den Bootsplanken.
Rakaya
Last edited by Rakaya on Mon Oct 13, 2014 7:05 pm, edited 1 time in total.
User avatar
GolfLima
Posts: 1472
Joined: Mon Aug 24, 2009 3:06 pm
Location: hier und dort

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by GolfLima »

What are tools for drilling? - if I know what this is i will make them if i could make them.

Was sind Bohrwerkzeuge? - Wenn ich weis was damit gemeint ist werde ich sie herstellen, wenn ich kann.


~Jerem
User avatar
GolfLima
Posts: 1472
Joined: Mon Aug 24, 2009 3:06 pm
Location: hier und dort

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by GolfLima »

((
Schade, wieder zu spät für mich ((Frühschicht)) // Sorry, for me to late again (( early shift ))

PO Jerem
))

* trotzdem halte ich die 20 Hämmer & die 200 Eisenbarren in Galmair für das Kanalprojekt bereit
* nevertheless i have 20 hammers and 200 iron ingots at Galmair for the chanal projekt


~ Jerem
Rakaya
Posts: 252
Joined: Wed Feb 08, 2012 5:15 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Rakaya »

Ich habe noch einen Vorschlag für die Häfen.
Für den Hafen an der Hanfschlinge ist die geplante Entfernung der Steine vorausgesetzt.
Über den genauen Kosten kann ich keine genauen Angaben machen, aber ich versuche eine kurze Auflistung.

Viele Holzbretter und Stämme für die Stege
Lehm, Stein und Ziegelsteine für die Säulen
Ein paar Rollen Stoff für die Fahnen
Pergament für die Lesepulte
Viele Hämmer, Sägen, Hobel, Meißel
viele Nägel

Rakaya
_____________________
I have a proposal for the harbours.
I cant say somthing about the exact costs but i try to make a list.

many wooden logs and boards
clay, stone and bricks for the column
Some coils cloth
parchment
many hammers, saws, planes and chisels
many nails

Rakaya
Attachments
Hafen_Limes.JPG
Hafen_Limes.JPG (208.14 KiB) Viewed 9237 times
Hafen_Hanfschlinge.JPG
Hafen_Hanfschlinge.JPG (189.38 KiB) Viewed 9237 times
User avatar
GolfLima
Posts: 1472
Joined: Mon Aug 24, 2009 3:06 pm
Location: hier und dort

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by GolfLima »

Dear shipmaster,

i have made 30 helmets for the workers.
But give me some more time to gather some iron to make some nails,


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Werter Schiffbauer,

ich habe die 30 Helme gefertigt.
Aber ich benötige noch ein wenig Zeit um Eisen für Nägel zu schürfen.


~Jerem
Rakaya
Posts: 252
Joined: Wed Feb 08, 2012 5:15 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Rakaya »

Brágon zum Gruße

Ich habe nach der letzten Besichtigung noch einmal die Pläne für die Häfen überarbeitet. Ich hab sie unten angeheftet.
Für den Bau kann ich noch eine Tasche mit 100 Meißel zur Verfügung stellen.

Sammy möge sich bei mir nochmal wegen dem Holz für die Boote melden.
__________________
Be greeted in Brágons name

I have overworked the plans for the harbours and but it on below.
For the removing of the stones i can offer a bag with 100 chisels.
Attachments
Hafen_Limes_2.JPG
Hafen_Limes_2.JPG (143.72 KiB) Viewed 9105 times
Hafen_Hanfschlinge_2.JPG
Hafen_Hanfschlinge_2.JPG (203.84 KiB) Viewed 9105 times
Teflon
Posts: 938
Joined: Wed Oct 21, 2009 12:53 pm

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Teflon »

Teflon wrote:Dear people of Illarion,

We would like to thank those who have helped so far with the realisation of our project, the canal. However, there is still a lot of work that needs to be accomplished:
- removing rocks (golems, blasting operations, man power) *accomplished*
- removing islands (blasting) *accomplished*
- building harbours at the Hemp Necktie Inn and the Limes
- building a bridge
- building chanal and lock


General tools we need *check*
- planes, pick-axes, showels (each 50) *check*
- hammers, pick-axes, saws (each 50) *check*
- nails (10,000) *check*

Things that are needed for removing rocks and islands *check*
- at least 10 little boads *check*
- high and middle quality bombs (50) *check*
- nets (10) *check*

Things that needed for the harbour *check*
- all kind of boards (1000) *check*
- bricks (each 500) *check*
- clay, stone (500) *check*
- white cloths (40) *check*

Things that are needed for the bridge *check*
- all kind of boards (500) *check*
- sand, bricks (each 2000) *check*
- clay, stones (each 2000) *check*

Please add a note as soon as you can provide them.

Furthermore, we would like you kind people of Illarion to come up with drafts for the canal and the lock. Please forward your drafts as soon as possible, including a list of materials and tools that are needed for the conclusion.

We would also like to share the information, that it seems as those rocks contain diamonds of high value. Only those who attend and help will have their share.

If there is an expierenced master of blasts among you, please contact us.

- The Shipmaster

____________________________________________________

Liebe Leute von Illarion!

Wir möchten gerne all jenen danken, die bis jetzt bei der Umsetzung unseres Projektes, dem Kanal, geholfen haben. Es gibt aber immer noch, eine Menge an Arbeit zu leisten:
- Entfernung von Felsen (Golems, Sprengungen, Muskelkraft)
*abgeschlossen*
- Entfernung von Inseln (Sprengungen)
*abgeschlossen*
- Bau zweier Häfen am Gasthaus zur Hanfschlinge und dem Limes
- Bau einer Brücke
- Bau des Kanals und der Schleuse

Generell benötigte Werkzeuge
*check*
- Hobeln, Spitzäxte, Schaufeln (je 50)
*check*
- Hämmer, Bohrwerkzeug,Sägen (je 50)
*check*
- Nägel (10.000)
*check*

Für das Entfernen von Felsen und Steinen benötigte Dinge
*check*
- mindestens 10 kleine Boote
*check*
- Bomben von hoher und mittlerer Qualität (50)
*check*
- Netze (10)
*check*

Für den Hafen benötigte Dinge
*check*
- Holzbretter (1000)
*check*
- Ziegelsteine (je 500)
*check*
- Lehm, Steine (je 500)
*check*
- Weißer Stoff (40)
*check*

Für die Brücke benötigte Dinge
*check*
- Holzbretter (500)
*check*
- Sand, Ziegelsteine (je 2000)
*check*
- Lehm, Steine (je 2000)
*check*

Bitte hängt eine Notiz an, sobald ihr diese bereitstellen könnt.

Weiters, würden wir euch lieben Leute von Illarion gerne bitten, uns eure Pläne für den Kanal und der Schleuse zukommen zu lassen. Schickt uns eure Entwürfe so bald als möglich, einschließlich einer Liste an Materialien und Werkzeugen, die zur Vollendung benötigt werden.

Wir möchten ebenfalls die Information mit euch teilen, dass diese Felsen scheinbar wertvolle Diamanten enthalten. Nur jene die kommen und helfen werden einen Anteil erhalten.

Es sollte es einen erprobten Sprengmeister unter euch geben, so soll er sich bei uns melden.

-Der Schiffmeister
Alrik
Posts: 434
Joined: Fri Aug 13, 2010 10:23 am
Location: Franken

Re: INVITATION | EINLADUNG

Post by Alrik »

Werter Schiffsmeister,

die Bretter für den Hafen als auch für die Brücke sind von mir gefertigt und abholbereit. Insgesamt 1500 Stück.

Gezeichet,

Alrik Grimler


-------------------------------------------------------

Dear Shipmaster,

the boards for the bridge and the harbor are ready. A total of 1500.

Signed,

Alrik Grimler
Post Reply