Server Problems: Feedback needed

If you found a bug in Illarion or need help ask here. / Wenn Du einen Fehler in Illarion gefunden hast oder Hilfe benötigst, frage hier.

Moderator: Developers

Post Reply
User avatar
Nitram
Developer
Posts: 7638
Joined: Fri Oct 31, 2003 9:51 am
Contact:

Server Problems: Feedback needed

Post by Nitram »

Der Server geht wieder einmal in irgendeine Endlosschleife und in den Logdateien steht nicht warum er das tut.

Ich benötige informationen darüber was jeder Spieler gemacht hat in dem Moment als der Server aufhörte zu reagieren.

Sowas wie "reden" wird es übrigens nicht sein, also solche Kommentare bitte aussparen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

The server goes into a endless loop again and in the logfiles is not written why this happens.

I need informations what every play has done right in the moment the server stopped working.

It won't be something like "talking" so spare me such entries.

Nitram
User avatar
Djironnyma
Posts: 3221
Joined: Thu Aug 01, 2002 4:34 pm
Location: Berlin
Contact:

Post by Djironnyma »

Beim ersten absturz dinge in meinem Depot sortiert, beim zweiten gerade loot aufgesammelt.
User avatar
Orioli
Posts: 319
Joined: Mon May 11, 2009 12:38 pm
Location: In between.

problems

Post by Orioli »

I was froze at 10:38 then tried to relog but couldnt. It stayed logged on for me till 10:45 or so, yet it wasnt. Now when on I was where the morning began. Locked in a castle. I can come back later, maybe this will be sorted out.
User avatar
Nitram
Developer
Posts: 7638
Joined: Fri Oct 31, 2003 9:51 am
Contact:

Post by Nitram »

Did you actually read what I wrote...?
User avatar
masbut gobeer
Posts: 77
Joined: Tue Jan 13, 2009 8:14 pm

Post by masbut gobeer »

also Masbut war am Depot bei der Werkstatt in Bane und versuchte die Truhe zu ordnen. Er sortierte Items in Taschen, aus Taschen, hin und her.

Inzwischen läuft es ja wieder. Nur sind einige Stunden weg.... ....
User avatar
masbut gobeer
Posts: 77
Joined: Tue Jan 13, 2009 8:14 pm

Post by masbut gobeer »

es passiert wieder. Masbut ist am sortieren von Items in verschiedene Taschen beim Depot der Werkstatt.... Abbruch....
User avatar
Pepe Zwirnfaden
Posts: 129
Joined: Thu Feb 07, 2008 5:32 pm
Location: Germany

Post by Pepe Zwirnfaden »

hab grade ein Brot aus einer Tasche die in der Truhe lag gegessen und dabei kahm die Meldung das ich meine Ernährung vernachlässige.
Danach wollte ich die Tasche schließen was dann nicht mehr ging.
User avatar
Gregor Dynati
Posts: 38
Joined: Sat Feb 28, 2009 11:25 pm
Location: Citizen of Varshikar

Post by Gregor Dynati »

Ich habe grad ein zweites Paar Lederstiefel an den Händler
im Osttor von Bane verkaufen wollen.
User avatar
Juliana D'cheyne
Posts: 1643
Joined: Sat Jan 06, 2007 9:14 am
Contact:

Post by Juliana D'cheyne »

Just fought a golem killing it one minute before the freeze and had stopped walking just standing on the mountain. The freeze was a couple of minutes earlier then this post (the forum seems also slow, took awhile to find this thread)
User avatar
Kranek
Posts: 986
Joined: Thu Nov 25, 2004 3:57 pm
Location: http://www.acrobatis-pyrum.de.vu
Contact:

Post by Kranek »

Bin gelaufen und dabei den "Bug" genutzt dass die Pfeileingabe inner Schleife läuft wenn man das Fenster verlässt...
User avatar
Roland Tafar
Posts: 77
Joined: Mon Aug 25, 2008 5:19 pm
Location: Varshikar

Post by Roland Tafar »

Ich kämpfte gerade gegen ein rotes Skelett und war plötzlich eingefroren.
User avatar
Lennier
Posts: 2819
Joined: Thu Mar 14, 2002 7:33 pm
Contact:

Post by Lennier »

Beim "Ablegen" von Items aus dem Depot.
User avatar
masbut gobeer
Posts: 77
Joined: Tue Jan 13, 2009 8:14 pm

Post by masbut gobeer »

also, dieses Mal hämmert Masbut an einem Rasiermesser...
Ashayen
Posts: 883
Joined: Sat Nov 25, 2006 9:49 pm

Post by Ashayen »

Items von meinem Gürtel und meiner Tasche in das Depot gelegt, dann wiederum Items von meiner Tasche in den Gürtel gezogen.
User avatar
Jason Felarion
Posts: 288
Joined: Wed Aug 13, 2008 1:59 pm

Post by Jason Felarion »

Nun steh ich da, ich armer Thor, kann weder zurück, noch kann ich vor.
Gerade eingeloggt, zwei Schritte gegangen---FREEZE

rien ne vas plus...
User avatar
Alsaya
Posts: 634
Joined: Wed Dec 03, 2008 5:47 pm
Location: Always right next to you
Contact:

Post by Alsaya »

Unsichtbar in einem Stein gestanden und dies überprüft: http://illarion.org/mantis/view.php?id=311 sprich alle möglichen Menüs aufgerufen.
User avatar
Orioli
Posts: 319
Joined: Mon May 11, 2009 12:38 pm
Location: In between.

Post by Orioli »

Nitram wrote:Did you actually read what I wrote...?
I had just spoke to Dji and stepped out of the room he was in, I tried to turn to exit castle and was frozen. When after 4 attempts to relog I finally could, I was below ground facing table in castle library.

I came upstairs and again was froze inside kitchen door in castle. Now when try to log on I get nothing in the frame of character.

If this is wrong I am sorry I am trying to do what you want!
User avatar
Nerwin Weidenwind
Posts: 221
Joined: Fri May 02, 2008 1:46 pm
Contact:

Post by Nerwin Weidenwind »

Ich bin on und ein paar Schritte gelaufen und wollte dann Items aus dem Gürtelslot in die Tasche packen. Nur gingen die nicht in die Tasche, habe andere Slots im Gürtel auch noch ausprobiert und dann noch versucht den Slot der rechten Hand in die Tasche zu packen und wollten dann reloggen und komme seit dem nicht mehr rein, werde aber als online angezeigt.
Hatte mich so ca 19:10 eingeloggt.
User avatar
Mesha
Posts: 1238
Joined: Sat Nov 08, 2008 11:49 am
Location: Chris Colfer's underpants
Contact:

Post by Mesha »

Orioli wrote:
Nitram wrote:Did you actually read what I wrote...?
I had just spoke to Dji and stepped out of the room he was in, I tried to turn to exit castle and was frozen. When after 4 attempts to relog I finally could, I was below ground facing table in castle library.

I came upstairs and again was froze inside kitchen door in castle. Now when try to log on I get nothing in the frame of character.

If this is wrong I am sorry I am trying to do what you want!
Nitram wrote:It won't be something like "talking" so spare me such entries.
The point Orioh, is that your talking or the likes will have nothing to do with it. ;) Thank you for trying to help, though what we really like to know is if you did anything technical (open your depot, initiated combat with some creature, initiated a crafting procedure or the likes).

It's the thought that counts, thank you. :)
User avatar
Bregor Ayun
Posts: 105
Joined: Wed Apr 29, 2009 8:15 pm
Location: Stoneridge
Contact:

Post by Bregor Ayun »

Während des des richtig dicken zweiten Absturzes war ich draußen vor TB am trainieren, also attackierte einen anderen Char mit einem Schwert, welcher parierte.
(Als ich mich wieder reinkam, war ich an einer position, an der ich zwei stunden vorher gewesen war, mit weniger gesundheit und inmitten des spawn-punktes der dämonenskelette.. und alle erfahrung war natürlich weg.)
Post Reply