More ambience! / Mehr Atmosphäre!

Everything about Illarion that fits nowhere else. / Alles über Illarion was inhaltlich in kein anderes Board passt.

Moderator: Gamemasters

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Zehshirr
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Post by Zehshirr »

The vicinity of a thief camp.
You feel as if someone is watching you, someone, you most likely don't want to meet. maybe you should turn back before you find your wallet disappearing...

Irundar
As you enter the old underground, you hear water running and feel the rush of magical power coursing through the area.

A tomb of a king where ghosts haunt
The feel of majesty and ancient power of those long forgotten. The choking feel of someone unseen leaning over your shoulder is undeniable.


A mine
You here the *clink* *clink* of metal on stone. The dusty air and tight space would drive those weak of mind to madness.



Enjoy y's!
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Estralis Seborian
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Post by Estralis Seborian »

Thanks to everyone so far! In total, I have now 180 messages. If 1000 are the goal, a long road lies ahead, but we've walked many paces together.

I am still thankful for every new message posted!
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Eele
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Post by Eele »

Ein ambitioniertes Ziel, aber gut: Gehen wir's an. Vielleicht hat es ja eine motivierende Wirkung, wenn du regelmäßig einen Counter postest, Estralis - sowas vermittelt das Gefühl, dass es vorangeht.
  • Das Grab eines Königs wo Geister spuken: Ein kalter Hauch umschleicht deinen Nacken und ein plötzliches Unbehagen lässt dein Herz tiefer sinken. Ein leiser Strom aus ätherischen Stimmen zieht durch das Gewölbe - oder enspringen sie nur deiner Einbildung?
  • A tomb of a king where ghosts haunt: A cold breeze passes over the back of your neck and a sudden uneasy sensation clings to your heart. A muted stream of ethereous voices travels through the vault - or are they but a mere product of your imagination?
  • Eine Mine: Die Wände dieser Höhle wurden von Spitzhacken behauen und massives Gebälk hält die Gesteinsmassen über dir vom Einbruch ab. Die Spuren in den bereits ausgebeuteten Adern verraten dir, dass hier (*Bodenschatz nach Belieben einfügen*) gefördert wird.
  • A mine: The walls in this cave were by the making of pickaxes and massive joists keep the masses of stone from breaking down on you. Traces in already exploited lodes indicate, that (*Insert resources at will*) is being mined in here.
  • Ein Malachín-Tempel: Am Eingang fällt dir eine Steintafel mit Widmung ins Auge: "Geweiht dem Schutzherrn all derer, die Seele, Leib und Klinge dem Kampf für eine gerechtere Welt verschrieben haben: Malachín, Gebieter über Jagd und die Kunst des Krieges."
  • A Malachín temple: A stone tablet by the entrance catches your eye. It contains a dedication: "Consecrated to the patron of all those who committed their minds, bodies and blades to the struggle for a righteous world: Malachín, lord of hunt and the art of war."
Damien
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Post by Damien »

Abstieg in einen abgründigen Dungeon des Wahnsinns :
  • Tiefer, tiefer und immer tiefer, weiter und weiter weg vom sicheren Tageslicht, steigst du hinab in die abgrundtiefen Ruinen. Stunde um Stunde führt dich dein Weg tiefer hinunter, stolperst du durch schuttübersähte Kavernen, durch zerstörte, verrottende und staubbedeckte Flure und meilenlange, zerbröckelnde Treppen hinunter. Niemals zurückblickend. Von Zeit zu Zeit hältst du kurz an, nur um kurz einige der fremdartigen, blasphemischen Steinreliefs zu studieren, immer nach den Zeichen und Markierungen suchend die dich deinen Weg weiter hinunter führen. Niemals rastend. Immer öfter kommst du an einer weiteren dieser zerbrochenen und halbbegrabenen, grotesken Statuen vorbei - makabren Zurschaustellungen entsetzlicher, namenloser Schrecken die zu fürchterlichem Leben zu erwachen scheinen, deren blind starrende Augen und formlose Mäuler langsam den Rest deines Verstandes zerreissen, wann immer das schwach flackernde Licht deiner Laterne sie in der ewigen Dunkelheit zurücklässt. Sie erinnern dich an das, was vor dir liegen könnte - und an das Ding, das dir in der Finsternis folgt...


Descent into an abyssal Dungeon of Madness :
  • Down, down and even further down and further and ever further away from the safe light of day, you descend into the heart of the dark, abyssal ruins. Hour for hour your path takes you downward, hastily stumbling through debris-covered caverns, ruined and rotten dust-covered hallways, and down mile-long, ancient crumbling stairs. Never looking back. From time to time you stop, only to briefly study a few of the strange, blasphemic stone reliefs, always seeking for the signs and marks that lead you the way further down. Never resting. More and more often you pass another of the shattered and half-buried, grotesque statues - macabre displays of gruesome, nameless horrors that seem to spring to ghastly life, whose blind staring eyes and shapeless mouths slowly tare down the very rest of your sanity just when the weak flicker of your lantern light leaves them behind in the eternal darkness again. They remind you of what might lie ahead, and of that thing that follows you through the dark...
martin
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Post by martin »

Noch besser wäre vielleicht eine Gesamtausgabe von Johannes Mario Simmel oder die Bibel in 17 Übersetzungen als kurzes Item-Inform bei jedem Dolch bzw. beim Hinabsteigen in einen finsteren Kartoffelkeller.

Mein Vorschlag wäre auch, sofort beim Login jedes Charakters ein personalisiertes 19-seitiges Horoskop anzeigen zu lassen, gefolgt von den aktuellen Lawinenlageberichten aller relevanten zentralalpinen Teilregionen (natürlich nur im Winter), den detaillierten Wetterprognosen für die nächsten zwei Wochen (inklusive Niederschlagssummen, regionalen Gewitterwahrscheinlichkeiten und dergleichen) und den Speise- und Getränkekarten sämtlicher Restaurants im Umkreis von 4 km um den jeweiligen Spieler (sollte sich mit googles LocationBased Services machen lassen, schätze ich).

Überhaupt, man könnte versuchen, alle in google books gespeicherten Werke als Text für ein Triggerfield auf noobie island einbauen.

Langer Rede kurzer Sinn:
Der Kopf erfüllt nicht nur die Aufgabe, die Lungen bei Regen vorm Absaufen zu schützen.
Oder auch:
Bitte denkt VOR dem posten nach. Dann klappts auch mit dem Nachbarn.

Martin
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Triton
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Post by Triton »

Seitenumfüllende Posts wie die "kleine aber feine" Nachricht könnten einem
Vielleser sehr zusprechend sein. Man könnte auch darüber nachdenken , gleich
Buchtexte umzuschreiben und einzufügen, da viele Autoren schon, gewisse
Anreize lieferten, die einfach nur abgeschrieben werden müssen. Ich pers.
bin der Meinung das man auch sehr herforragend die Eiweissmasse zwischen
den Gehirnplatten nutzen kann um kurze, defiziele Erläuterungen erarbeiten zu
können.

Ein Satz kann meist mehr bewirken als ein Haufen Wörter, die eine Geschichte ergeben
ohne das man darüber nachdenken muss,..welchen hintergrund sie hat.

Das soll nicht sagen, das eine Geschichte wertlos ist, aber in einem Spiel wie diesem, ist
soetwas fehl am Platz.

@Martin: Ich liebe dich für diesen post.
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Estralis Seborian
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Post by Estralis Seborian »

Estralis Seborian wrote:Diese Nachrichten dürfen nicht länger als 250 Zeichen sein.
Damien
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Post by Damien »

Ich konnte einfach nicht widerstehen, was zu posten, das über 250 Zeichen lang war.
Natürlich kann mans theoretisch Zerlegen, wenn man denn den Bildschirm damit füllen will - oder wenn man es zerlegt auf verschiedene Auslöser verteilt.
Aber !
Alleine aus dem Setting und der Beschreibung, die mehrere Stunden Weg beinhalten, sollte schon an sich klar geworden sein, daß obige Schachtelsätze eher eine "episch" Übertriebene Darstellung, nicht aber ein direkt in illa verwertbares Produkt darstellen (natürlich vielleicht immernoch brauchbar für einen Teleport in einer längeren Questsache, oder in einem Buch, oder wer weiss, in nem neuen Client).
Auch der Titel "Abyssal Dungeon of Madness" dürfte drauf hindeuten, daß besagte Texte eher als leicht augenzwinkernd-inspirative Aussage gedacht waren als für den wirklichen, direkten Einsatz.
Aber man kann mit Worten viel mehr machen als nur eine Szene beschreiben.
:P
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Estralis Seborian
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Post by Estralis Seborian »

If anyone has any ambient messages, not posted in this thread, please post below or send them to me! Right now is the best time for this!

Thanks to everyone so far again!
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Arvemor
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Joined: Tue Jul 14, 2009 3:36 pm

Post by Arvemor »

Hey...does this mean the map part of things is finished!? Here you go!

The sparkling air makes you feel fresh, and water laps at your feet.

The waves out to sea rumble and part, and the wind gusts lightly. (beach)

The growth around you is tangled and crowded. The thorns can tear at your flesh.(foresty)

The area is here well travelled and flat, like something has treaded here many times. There are some bones littered about the place. (Golem's den? Or something big)

The sun beats down and small insects crowd your eyes. The desert seems to go on forever.(desert)

It's silent, but suddenly you hear moaning from below... (crypts/graveyard)


Sharpened sticks and slabs of rock make up the fortress before you... Blood is slathered on the walls in crude symbols, and you can feel beady eyes watching you.(something evil that makes fortresses...:P)

Below you can hear the many clanks and beatings of hammer on steel. The dwarves must be working today. (take a guess)


The sun glints off the leaves, gold and copper reflections scatter on the ground. The trees here are proud and magnificent.
The moonlight sparkles on the leaves above. Silver light is reflected from the beautiful elven oaks.(elves)

The lake before you is placid and uninviting. Mist rolls across, and weeds are floating on it's surface.
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Arvemor
Posts: 599
Joined: Tue Jul 14, 2009 3:36 pm

Post by Arvemor »

And some more, as I've got a little free time. I've finally realised what people mean when they're busy.

The city street is quiet, and the guards stand still by the road. Occasional dwarven shouts can be heard from the tavern and the smithy. "Arrrr!" ((Heh, you can take out the last part if you like))

The town is bustling and the crowd jostles for right of way on the road.

Occasional croaks can be heard in the swamp, and the buzzing of insects is constant.

The shade of the buildings slants across the town, and the afternoon has a warm feel to it.
Stig
Posts: 13
Joined: Wed Jul 14, 2010 5:59 pm

Post by Stig »

Here are a few more:

A thin layer of sand cover the rocks and have found its way into cracks in the ground. (Rocky spots in the desert)
Animal footprints can be seen leading to and away from the stagnant water. The vegetation is rich and green. (The oasis)
There is an unnatural chill in the air, and it feels as if someone is watching you. (A tomb of a king where ghosts haunt)
The rocks are filled with ore and bear traces of pickaxes. (A mine)
Damien
Posts: 7845
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Post by Damien »

A human/orc/dwarf/halfer entering an elven forest:

As you make your way towards the underbrush, you can't help but feeling watched. "One false move", comes to your mind,"and i might end up wearing a pretty dress of freshly shot arrows."

A player entering a cursed forest:

As you walk along, you suddenly recognize that even the sickish trees now seem to look hostile. The sparsely growing leaves seem to look sharp and pointy, and the shadows thrown on the accursed ground seem to spring alive with an eerie sense of lurking doom.

Approaching a skeleton surprise-spawn point :

The further you walk, the more shattered and crumbled the ground looks, small cracks and crumbs of dust everywhere. No animal can be heard around, a dreadful silence seems to creep up from the very floor. You have the eerie feeling of just having walked oer someone's grave, and you bet he seems not very pleased about that...
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maryday
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Joined: Sun Apr 30, 2006 3:33 pm
Location: Who the f**k is Wallace?

Re: More ambience! / Mehr Atmosphäre!

Post by maryday »

Ahh..race indicators?
Can there also be implemented skill dependant triggers?
Example: Copper Mine; ((mining skill dependant))
-low (or no) skill: It smells like something has died here a lond time ago and crumbled to dust thereafter.
-medium: You notice a faintly sour yet also sweet bloodlike smell, like hewn ore.
-high: The sour-sweet tingling fragrance of different sulfuric minerals make you almost see the copper you are sure to find here.


Just some spicy ideas...for a dwarf maybe..


`chance(<p>)`, `queststatus` and `rune(<magic type>,<number>)` Could also be implemented?

*Begs on his knees not to get a "Iiiif YOU do it..." answer.* :twisted:
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Estralis Seborian
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Re:

Post by Estralis Seborian »

Eele wrote:Ein ambitioniertes Ziel, aber gut: Gehen wir's an. Vielleicht hat es ja eine motivierende Wirkung, wenn du regelmäßig einen Counter postest, Estralis - sowas vermittelt das Gefühl, dass es vorangeht.
Current counter: 256 ambient triggerfields.

Edit: These 256 ambient triggerfields will be released with the VBU. Submission deadline ;-)
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Arvemor
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Joined: Tue Jul 14, 2009 3:36 pm

Re: More ambience! / Mehr Atmosphäre!

Post by Arvemor »

Up this high, the wind blows mightily and whistles loudly.
As you near the edge of the cliff, you hear a slight cracking sound. Pebbles cascade down from it's edge.
The trees up here are twisted and bent from the constant wind.
Looking over the edge grants a great view of the land, but it's a very long way down...
In the *south/north/east/west* you can see the city of *Trollsbane/whatever town you like.*
Here, a decayed wolf carcass is impaled on a sharp rock. Looking up, you see a slippery precipice.
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