Bound Items

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Post by Mr. Cromwell » Mon Jul 05, 2010 11:34 pm

Bound Items

Bound Items - Or how not to avoid suicidal thoughts after dying with your level 10 gem enchanted item on.

Proposal Summary:
Allow players to purchase "Scrolls of Binding" for high per-scroll price (1gp?) in order to give the item a guaranteed protection in the event of death.

Effect:
Investment which enables players to invest money (money sink) to protect valuable items (decreased frustration) in case of death, allowing players to use those valuable items with more freedom (fun).

Long Explanation:
Now that we not only have rare and expensive magical weapons, but also even more rare and expensive magical gems, a random death may 'really' ruin a player's day. I don't think that the intention ever was that expensive items are not used, or are only used when it's safe, but this might very well be the effect of top-tier equipment becoming even more cumbersome and time consuming to acquire.

Now, since I think it will be a much more fun and interesting game if players are allowed some more freedom to use their good stuff, without fear of pissing away dozens of hours of grinding in case of death, will be more fun for them. Of course, such freedom should not be free to make the players too careless or stupid. So, players can purchase magical scrolls "Scrolls of Binding" which result in the item that the scroll is being used to become "Bound" (a prefix "bound" would be nice :wink:). The bound status means that the item will under no circumstances be dropped from the char's inventory if he/she dies.

Any character can bind unlimited amount of items suggesting that he/she has an unlimited amount of money. Moreover, since I think it'll be much more simple to script, the bindings would be unpersonalized (so anyone who uses the item has the benefit, no matter who the original binder was). The binding on item is not permanent: If you die, you lose the binding of 'all' bound items in your inventory at that moment. This means that instead of losing the badass archmage ring with lvl 3 gem, you lose 1 gp.. plus 1gp for all the other items in your inventory. A highly kitted warrior or mage player with nothing but gem-studded gear will consequently lose wagonloads of money if the character dies, but he/she is spared of even more frustration which losing the equipment would bring. Also, it means that any

This to me seems not only as a thing which would add something awesome to the game, but would also add an extremely useful way of spending the character's earned money on an insurance, making the feature a money sink. Thus, any future IG wars would be likely to remove a lot of money from the players, as those who die scramble to re-protect their expensive equipment and those who haven't bound their items yet will do so just in case. The bound prefix make such items possible to recognize, and would consequently be removed as the item becomes unbound.

Vote! Give feedback! Improvements, WRITE BELOW! Support? Give it here! Oppose? Say why!

Needless to say, I find myself pretty awesome.

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Wenn jemand das übersetzen will, schieß los!

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Post by Triton » Tue Jul 06, 2010 6:14 pm

Translation:
by Triton


Gebundene Gegenstände - Oder wie man Suizidgedanken vermeidet, nachdem man mit einem angelegtem magischen Gegenstand
der Edelstein Stufe 10 das Zeitliche segnet.

Zusammenfassung des Vorschlags:
Erlaubt Spielern den Erwerb von Schrifftrollen "Gegenstand Binden" für einen hohen Preis von (1 Goldmünze ?) das Stück,
um einen Gegenstand im Falle des Todes, sicher zu schützen.

Effekt:
Die Investition, um wertvolle Gegenstände (geringere Frustration) im Falle des Todes zu schützen,
erlaubt Spielern diese Gegenstände mit mehr Freiheit zu nutzen. (Spass)

Lange Erklärung:
Da wir nicht nur seltene und teure magische Waffen haben, sondern auch noch mehr seltene magische Edelsteine,
kann ein unglücklicher Eintritt des Todes, den Tag eines Spieler komplett versauen. Ich glaube nicht das es jemals so gedacht war,
dass teure Gegenstände nicht genutzt werden. Oder aber NUR genutzt werden, wenn es sicher ist sie zu nutzen.
Das aber ist mit hoher Sicherheit das Resultat wenn gute Ausrüstung lästig und zeitraubend zu beschaffen ist.

So denke ich, das es ein besseres und interessanteres Spiel wäre, wenn Spielern etwas mehr Freiheit gegeben werden würde
um ihre bessere Ausrüstung zu benutzen. Ohne das man Angst haben muss, das man im Falle des Todes,
dutzende von Stunden Spielzeit einfach so in die Tonne kloppt. Natürlich sollten solche Freiheiten die Spieler nicht unvorsichtig
oder dumpfsinnig agieren lassen. So kann ein Spieler magische Rollen "Gegenstand Binden" erwerben,
welche dann nach dem Benutzen den Gegenstand bindet "gebunden" (ein prefix "gebunden" wäre supi).
Der Status "gebunden" bedeutet dann, das der gebundene Gegenstand unter keinen umständen aus dem
Inventar des Benutzers gedropt wird, sobalt der Tot eintritt.

Jeder Character kann eine unbegrenzte Menge Gegenstände an sich binden, sofern es seine Finanzen zulassen.
Darüber hinaus denke ich dass es einfacher zu scripten wäre, wenn "das Binden" nicht auf den Benutzer beschränkt wäre,
sondern das jeder der den Gegenstand nutzt, diesen Vorteil nutzen kann. (Egal wer den Gegenstand gebunden hat).
Das Binden des Gegenstandes ist nicht permanent: Falls man stirbt, verliert man sofort den "gebunden" Status
aller im Inventar vorhandenen Items. Das heisst, anstatt das man den überkrassen Erzmagiering mit Level 3 Edelstein verliert,
verliert man 1 Goldstück und zusätzlich für alle anderen gebundenen Gegenstände ein weiteres.
Ein Krieger oder Magier mit nichts anderem als Edelstein beinhaltender Ausrüsstung, wird folglich Wagenladungen von
Geld verlieren, falls der Char stirbt. So erspart man dem Spieler jedoch die Frustration, welche durch den Verlust der
Ausrüsstung unvermeidlich wäre.

Das scheint mir nich nur etwas Tolles zu sein um es in das Spiel zu integrieren, sondern auch eine extrem sinvolle Art wie
Charaktere ihr gespartes Geld anlegen können. Daher werden jegliche zukünftige IG Kriege, viel Geld von den Spielern
abverlangen. Vorallem bei solchen die nach ihrem Tot versuchen ihr wertvolles Equipment wieder zu sichern und bei
denen die es erstmalig binden. Der "gebunden" Prefix macht solche Gegenstände als solche erkennbar und würde
natürlich entfernt, sobalt der Gegenstand entbunden wird.

Stimmt ab! Sagt eure Meinung! Verbesserungen, UNTEN DRUNTER! Bestätigung? Hier! Anderer Meinung? Bitte begründen!

Überflüssig zu erwähnen, dass der Übersetzer der Tollste ist. ;)

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Post by Kranek » Tue Jul 06, 2010 9:09 pm

Gefällt mir!
Technisch machbar?

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Post by Estralis Seborian » Tue Jul 06, 2010 9:24 pm

Derzeit nicht.
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Currently, this cannot be realised.

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Post by Nitram » Tue Jul 06, 2010 9:54 pm

While I like the idea in general it fails at the point that there is currently absolutely no way to effect the dropping of the items in this way and currently its not planned to change anything at the code that takes care for dropping the items.

How ever in case there will be changes do this part of the server some time, we hopefully will remember this proposal.

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Ich mag die Idee grundsätzlich aber die scheitert an dem Punkt das es im Augenblick keine Möglichkeit gibt das droppen der Item in dieser Weise zu beeinflussen und es ist in nächster Zeit nicht geplant diesen Teil des Servers zu verändern.

Wenn allerdings irgendwann in ferner Zukunft mal Änderungen an diesem Teil des Servers durchgeführt werden, dann erinnern wir uns hoffentlich noch an diesen Vorschlag.

Nitram

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Post by maryday » Thu Nov 04, 2010 10:56 pm

1Silver per item(-s) until only the NEXT clouding? ((So"anyone" can get this +))
If item out of inventory remove binding. ((So "anyone" will think before dragging tons of stuff to that friendly, to be created NPC.))

:wink: ((Sry for probably useless continue of thread.))

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