Inactive mage teachers / Inaktive Magierlehrer

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Post by Damien » Sun Oct 14, 2007 9:41 pm

Inactive mage teachers / Inaktive Magierlehrer

Many mage teachers have gone very inactive, resulting in their apprentice-PO's getting frustrated as well as PO's of possible new apprentices (even if good roleplayers) not getting a chance for learning magic.
A reason for that were the server crashes (one had to walk the long way to the academy several times to get there, hoping that the server does not crash on the way). This problem has been solved.

Teaching mage apprentices has the following responsiblilities :
- to TEACH the apprentices, do not frustrate them with complete inactivity
- NOT to give runes to players who cannot RP mages or who would use spells in an unfair or game-irresponsible way (like, hiding portals to seas of flame spells in building entrances)

The most mage teachers did not fulfill duty 1.

Because of that, mage teachers now have the following DUTY :
Teachers must teach at least 4 runes per month (maximally two runes per apprentice per week) or their teaching rune and possible other teacher privileges will be removed.
If a mage teacher has only one apprentice, he must teach at least 2 runes/month instead of 4.
Mage teachers who do not fulfill duty 2, will also have their teaching abilities removed.
Mage teachers can report themselves as inactive (and must give an end of the inactivity phase).
Mage teachers can report students who do not RP their characters, often use their runes in a unfair way or use them contrary to illarion rules.


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Viele Magierlehrer-Spieler sind sehr inaktiv geworden, mit dem Resultat daß ihre Schüler-PO's sowie die PO's möglicher neuer Lehrlinge (auch wenn gut RPt) keine Chance bekommen, Magie zu lernen.
Ein grund dafür mögen die Servercrashes gewesen sein (man konnte den langen Weg zur Akademie oder zurück teilweise mehrfach gehen in der Hoffnung, daß der Server diesmal nicht unterwegs crasht).
Dieses Problem wurde gelöst.

Magierlehrer zu sein bringt folgende Verantwortung mit sich :
- die Lehrlinge LEHREN und nicht durch völlige Inaktivität zu frustrieren
- KEINE Runen an Spieler zu geben, die entweder keinen Magier RPen können oder die Runen unfair oder Spiel-unverantwortlich verwenden würden (wie das Verstecken eines Portals, welches in ein Meer von Flammenfeldern führt, in Gebäudeeingängen zu verstecken)

Die meisten Magierlehrer vernachlässigten Pflicht 1.

Deswegen haben Magierlehrer von nun an die folgende Pflicht :
Lehrer müssen mindestens vier Runen pro Monat lehren (maximal 2 Runen per Lehrling pro Woche) oder ihre Lehr-Rune sowie sämtliche mögliche Lehrer-Privilegien werden entfernt.
Magierlehrer, die Pflicht 2 nicht erfüllen, bekommen ebenfalls ihre Lehrfähigkeiten entfernt.
Magierlehrer können sich selbst als Inaktiv melden (unter Angabe, wann die Inaktivitätsphase Endet).
Magierlehrer können Lehrlinge melden, die ihre Chars nicht ausreichend RPen, ihre Runen unfair benutzen oder nicht im Sinne der illarion-Regeln verwenden.

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Post by Pellandria » Sun Oct 14, 2007 10:15 pm

Gibt es denn die Möglichkeit das man die letzten fehlenden Runen per quest und oder Gm bekommen kann, um dann am Ende selbst Lehrer zu werden, auch wenn der eigene Lehrer nicht mehr spielt?

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Post by Taeryon Silverlight » Sun Oct 14, 2007 10:18 pm

Wäre es nicht einfach möglich, dass man die begrenzung von per woche möglichen unterrichtbaren Runen pro Schüler für diejenigen, die bereits einen Lehrer hatten, der aber inaktiv wurde/ist lockert oder aufhebt? Es gibt einige Chars die vom RP her bereits leicht Lehrer sein könnten. Die fehlenden Runen könnte man ihnen dann ohne sie als einen der drei Schüler zu werten geben. So wie beim Runenaustausch zwischen Lehrern.

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Post by Damien » Sun Oct 14, 2007 10:20 pm

2 Runen pro Woche pro Schüler reichen. Das Lehren von mehr Runen wäre vom Skill-Anspruch her eh nur durch massivstes Powergaming zu schaffen.
Wir wollen Powergaming nicht noch mehr belohnen, als es das aktuelle System eh schon tut !
Last edited by Damien on Sun Oct 14, 2007 10:21 pm, edited 1 time in total.

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Post by Taeryon Silverlight » Sun Oct 14, 2007 10:21 pm

Und was ändert das? Das erhalten von Skill ist ohnehin nur durch massives Powergaming oder GM-Push zu erreichen, was einen Magie mit guten Skills per se zum pger macht.

Edit: Ich meinte eigentlich nur, dass man den jetzigen Schülern, die sehr weit sind, aber keinen aktiven Lehrer haben helfen könnte, in dem diese von allen Lehrern Runen erhalten dürfen, sobald diese Zeit haben.

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Post by Lance Thunnigan » Sun Oct 14, 2007 10:25 pm

Oh my gosh, seriously?
Didn't see -THIS- one. :roll:

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Post by Damien » Sun Oct 14, 2007 10:26 pm

Nein.
Um nochmal den Unterschied zu erklären :
Ein Char, der einloggt, stundenlang sinnlos zaubert, dann z.B. Idle wartet bis die Lernschwelle wieder abgebaut ist oder sämtliche Interaktion mit anderen Spielern unterbindet um sinnlos zaubern zu gehen, ist ein Powergamer.
Ein Char, der nur massiv herumzaubert und sonst kaum etwas tut, betreibt auch powergaming.

Wenn du einloggst und dann ein paar Minuten mit vernünftigem RP übst, kann man das nicht als Powergaming bezeichnen. Es dauert nur ein halbes Jahr, bis deine Skills ausreichend sind, um größere Zauber zu schaffen.

Spielerchars werden NICHT durch GMs gepusht.

Man siehts auch an den Skills. Während Nalcaryos oder Avalyon eindeutig gnadenlose Powergamer-Schweinchen :wink: sind, sind die meisten anderen Magierchars im normalen Bereich.

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Post by martin » Sun Oct 14, 2007 10:37 pm

Pellandria wrote:Gibt es denn die Möglichkeit das man die letzten fehlenden Runen per quest und oder Gm bekommen kann, um dann am Ende selbst Lehrer zu werden, auch wenn der eigene Lehrer nicht mehr spielt?

Wer war dein Lehrer und wie lange hast du keine Runen mehr bekommen?

Martin

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Post by Pellandria » Sun Oct 14, 2007 10:39 pm

Athian und schon mehrere Monate her das er überhaupt jemanden unterrichtet hat.

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Post by martin » Sun Oct 14, 2007 10:41 pm

Pellandria wrote:Athian und schon mehrere Monate her das er überhaupt jemanden unterrichtet hat.
Damien?
Pellandria hat jetzt mehrere Monate keinen Unterricht mehr bekommen.
Da gehts nicht um PG!
Athian war einfach NICHT DA.
Was waere daran PG, wenn sie zb. 3 Runen/Woche bekaeme, als Bonus dafuer, dass sie ewig gewartet hat?!

Martin, der das alles nicht so ganz versteht

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Post by Taeryon Silverlight » Sun Oct 14, 2007 11:05 pm

Ich könnte bis ich meine ofizielllen schüler gewählt hab, also frühestens in vier wochen pell's unterricht übernehmen. Das gleiche, bzw. so etwas ähnliches habe ich auch mit kadiya und saril getan, bzw. tue es.

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Post by Mr. Cromwell » Sun Oct 14, 2007 11:26 pm

Ah, so now we have set up quotas for the system.

Image

Perfect.

Will the stakhanovites.. err.. those teachers, who regularly reach or exceed their quotas receive additional rewards? Hero of the Magicalist Labor, anyone? :mrgreen: :P
I love this whole "If they do not do it willingly, we'll make them do it" mentality here. :wink:

Marvellous.

*wanders away while whistling "auferstanden aus ruinen"* :P

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Post by Kaila Galathil Travinus » Mon Oct 15, 2007 12:02 am

This sounds reasonable to me and I would not mind doing this if I was a teacher. Some may elect not to be teachers also, this does give a choice.

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Post by Nikolaus » Mon Oct 15, 2007 7:11 am

Damien wrote:Nein.
Um nochmal den Unterschied zu erklären :
Ein Char, der einloggt, stundenlang sinnlos zaubert, dann z.B. Idle wartet bis die Lernschwelle wieder abgebaut ist oder sämtliche Interaktion mit anderen Spielern unterbindet um sinnlos zaubern zu gehen, ist ein Powergamer.
Ein Char, der nur massiv herumzaubert und sonst kaum etwas tut, betreibt auch powergaming.

Wenn du einloggst und dann ein paar Minuten mit vernünftigem RP übst, kann man das nicht als Powergaming bezeichnen. Es dauert nur ein halbes Jahr, bis deine Skills ausreichend sind, um größere Zauber zu schaffen.

Spielerchars werden NICHT durch GMs gepusht.

Man siehts auch an den Skills. Während Nalcaryos oder Avalyon eindeutig gnadenlose Powergamer-Schweinchen :wink: sind, sind die meisten anderen Magierchars im normalen Bereich.
HeHe, diese blöden Portale verleiten halt auch dazu.
Muss dazu aber sagen das es bei mir auch 1,5 Jahre gedauert hat.
:wink:

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Post by Nalzaxx » Mon Oct 15, 2007 8:57 am

This is rediculous, and I don't even have a teaching character.

What kind of retarded rule is this? Get IG for long periods and play your character or we will penalize it so that when you do want to play you can't roleplay as you want.

This is utter crap and shouldn't be enforced.

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Post by Taeryon Silverlight » Mon Oct 15, 2007 9:27 am

This is perfect, because there is no sence in giving charakters BHONA and when they finally have their three students, who are happy like hell, they quit or only teach them once in two months or so. I don't know if you got the problem, but everyone that is a teacher or had one will know it.

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Post by Damien » Mon Oct 15, 2007 12:30 pm

Wir werden das eh so organisieren, daß "neue" magielehrer, also die Schüler, die selbst, die welche werden, zuerst (als pflicht) alte Schüler fertig ausbilden.
Dazu sollten wir uns was überlegen, wie wir Magierlehrer dazu verlocken könnten, auch dauerhafter aktiv zu bleiben.

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Post by Nalzaxx » Mon Oct 15, 2007 12:46 pm

I've had the problem of not being able to find a mage teacher, and believe me, I know it's frustrating.

But the answer isn't in punishing teachers who dont have time to play.

This really is a rediculous solution to something that can be solved in far simpler ways. For instance Keikan's NPC teacher is an example of a good solution to the problem.

The teacher apprentice system is archaic and has been proven to be ineffective time and time again. Punishing players who are unable to meet a minimum time/teaching quota because of a poor system is both unfair and unintelligent.

No way should you ever punish people for not playing. Ever.

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Post by Aristeaus » Mon Oct 15, 2007 12:47 pm

Its a game. people should not be forced to enter and play if they dont wish too.

If your going to use the Teacher only system to learn magic. Let it be on the GM's shoulders

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Post by Pellandria » Mon Oct 15, 2007 12:53 pm

A npc teacher is more or less useless, because it teaches absolutly no rp, everyone can swing a sword, but to use magic you simply need to rp it, noone wants these iceboltthrowing powergamingnoobs back, that just pull down the standarts of the Mages, but this decission is the only thing you can do against lazy teachers, how many did we have at the first start: Athian, Sam, Duchan, Silas, Marius, Dji maybe more, who is still a Teacher from the "old generation", thats only Duchan and Silas, thats not even 50% and then we got maybe three more people who can teach now, unless I'm mistaken, thats just not enough with so many people who actually want to be Mages/Warlocks.

If you are going to play a teacher, noone is forcing you to get BHONA, then you should keep on playing, if a certain system is build upon your Char and only 4 runes a month isn't even that much, you normaly 3 apprentices, that means you just need to log in once, do an hour rp and give them two runes and then log out again, noone said that you need to play six hours every day, everyone should be able to play atleast one hour or something.
Last edited by Pellandria on Mon Oct 15, 2007 12:57 pm, edited 1 time in total.

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Post by Aristeaus » Mon Oct 15, 2007 12:56 pm

If you wish to be a mage, it should be require a special application, the same system as the special races.

The reason you lose teachers is they get swamped by '' want-to-be '' students and can no longer continue with thier own roleplay. And if they do continue with thier own roleplay these days they will get penalised by the GMS.

Thats whats written in this topic at any rate.

Hi Pell btw :wink:

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Post by Taeryon Silverlight » Mon Oct 15, 2007 12:58 pm

Actually, the imo active teachers are Damien (which can't teach due to ig-issues), Sideon and Duchan from the old and William, Taeryon and Nalcaryos from the new generation.

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Post by Retlak » Mon Oct 15, 2007 1:13 pm

Don't forget Retlak.

He teaches Necromancy, it's just that no one can find which skeleton he is down in the graveyard.

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Post by Gwendolin Cad'ell » Mon Oct 15, 2007 1:18 pm

Aristeaus wrote:If you wish to be a mage, it should be require a special application, the same system as the special races.
Yes please. Applications for following classes:
Magicians
Druids
Priests
and Paladins.

And for every race not human.

:twisted:

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Post by Nitram » Mon Oct 15, 2007 6:19 pm

I think its easier to enable the main application to get the account. And it will have the same effect. Zero Playergame. Do not over do this.

The Idea of make special "classes" binded to applications is crap in my opinion. Why? Because thats against the main concept of everything in Illarion. And everything that bases not on the engine but on players does not work really long in Illarion. The past showed that.

A new magic system won't base on playerteachers only for sure.

Nitram

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Post by Bellringer » Mon Oct 15, 2007 6:29 pm

I support this idea, I've watched other players who've not been able to get a teacher - we either need teachers to be more active, or replace those that aren't being active.

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Post by Quinasa » Mon Oct 15, 2007 6:32 pm

I miss the old way for getting runes. But I never was one for change. :roll:

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Post by Nitram » Mon Oct 15, 2007 6:39 pm

The old runeguards had one big advantage that made them working. They didn't require "player teachers"

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Post by Pellandria » Mon Oct 15, 2007 6:40 pm

How old is the question, the book old or the sacrifice stone old?

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Post by Retlak » Mon Oct 15, 2007 6:40 pm

THEN WE WILL FIGHT IN THE SHADE!

I liked the idea of the npc mage teaching anyway as soon as it was mentioned.

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